Поради споживачу при придбанні тонометру

 У зв’язку із скаргами споживачів на тонометри неналежної якості, що придбані у аптеках надаємо декілька порад щодо їх придбання.

На що треба звернути увагу при купівлі тонометру?

Тонометр — це виріб медичного призначення, який дозволяє виміряти кров’яний тиск в артеріях. Модель тонометру слід підбирати в залежності від особливостей кожної конкретної людини, тому на вибір моделі може піти чимало часу. Проконсультуйтесь з сімейним лікарем. По можливості, перед купівлею протестуйте кілька моделей тонометрів різних виробників для вибору найбільш оптимального варіанту. Перевірте, чи підходить манжета по розміру. Переконайтесь в наявності сервісних центрів, що мають право здійснювати гарантійне обслуговування виробу (зазвичай, серйозні виробники відкривають сервісні майстерні у всіх регіональних центрах країни).

При купівлі ще раз переконайтеся в наявності інструкції із застосування медичного виробу.

Коли Ви купуєте тонометр, не забудьте про гарантійний талон, який Вам обов’язково повинні надати. У гарантійному талоні вказується номер моделі, серійний номер тонометра, дата продажу. При купівлі покупець і продавець ставлять підписи на гарантійному талоні. Своїм підписом Ви підтверджуєте, що товар куплений у Вашій присутності і Ви не маєте до нього претензій по комплектації, працездатності, зовнішньому вигляду та ін.

Заповнений гарантійний талон є підставою для авторизованого сервісного центру на гарантійне обслуговування тонометра. Адреси сервісних центрів вказуються на гарантійному талоні або в інструкції.

Часто споживачі звертаються з проханням повернути кошти за тонометри, тому що, на їх погляд, вони їм не підходять за показниками тощо.

Важливо!

Відповідно до п.16 Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.07.2005 р. № 360 вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають.

Якщо після експлуатації тонометру, у період дії гарантії, у виробі проявились недоліки (на які розповсюджується гарантія виробника) споживач має право звернутись до продавця із письмовою заявою на проведення гарантійного ремонту, або пропорційного зменшення ціни чи відшкодування витрат на усунення недоліків тонометру.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків в тонометру, які виникли з вини виробника тонометру (продавця, виконавця), або фальсифікації тонометру, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • 1) розірвання договору та повернення сплаченої за тонометр грошової суми;
  • 2) вимагати заміни тонометру на такий же тонометр або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).

Заява оформлюється у двох примірниках та вручається продавцю. Один примірник цієї заяви повертається споживачу з відміткою продавця, дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий — залишається у продавця.

Важливо!

Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа або за наявності гарантійного талону.

Звертаємо увагу на те, що згідно статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків тонометру вони повинні бути усунуті протягом 14-ти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості тонометру.

Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ВЦА