• Лисичанська Державна Податкова Інспекція (Лисичанська ДПІ)
  • Головного управління ДПС у Луганській області
  • Адреса: вул. ім. В.Сосюри, 347, м. Лисичанськ, Луганської обл., 93113
  • Телефон/факс: (06451) 7-11-81
  • E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.
  • Начальник Лисичанської ДПІ Головного управління ДПС у Луганській області Пупишева Галина Олександрівна
 

Початок деклараційної кампанії - 2021

За такою темою, на цьому тижні, у приміщенні Лисичанської ДПІ Головного управління ДПС у Луганській області відбувся «круглий стіл» з платниками податків.

Начальник Лисичанської ДПІ Галина Пупишева розповіла, що з початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року. Вона наголосила: «Щороку подавати декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік — конституційний обов’язок громадян (ч. 2 ст. 67 Конституції України)».

Подробнее...

Майже 9500 платників податків звернулись до Лисичанської ДПІ за отриманням адміністративних послуг

Кожен платник податків має можливість отримати повний комплекс адміністративних послуг. Основним напрямком роботи Лисичанської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Луганській області є сервісне обслуговування платників податків.

За 2020 рік до Центру обслуговування платників Лисичанської державної податкової інспекції звернулось 9448 платників податків. Отримано ними 9239 адміністративних послуг, в тому числі 268 в електронній формі. Найбільш актуальними із них є такі:

— послуги з видачі реєстраційного номера облікової картки платника — 4051;

Подробнее...

Майже 9000 мешканців Лисичанського регіону звернулись до державної податкової інспекції за отриманням адміністративних послуг

Основним напрямком роботи Лисичанської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Луганській області є сервісне обслуговування платників податків.

За 11 місяців 2020 року до Центру обслуговування платників Лисичанської державної податкової інспекції звернулось 8767 платників податків, отримано 8577 адміністративних послуг, в тому числі 227 в електронній формі. Найбільш запитуваними із них є такі:

Подробнее...

Своєчасна сплата єдиного внеску - запорука соціального захисту громадян

За десять місяців 2020 року від суб’єктів господарювання міст Лисичанська, Новодружеська, Привілля до пенсійного фонду та фонду соціального страхування надійшло 406 млн. 790 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Як повідомила начальниця Лисичанського відділу податків і зборів з фізичних осіб Управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Луганській області Ірина Філімонова у порівнянні з минулим роком надходження зросли майже на 90 мільйонів гривень.

Подробнее...

Впровадження РРО - на порядку денному Лисичанської ДПІ

Станом на 01 грудня 2020 року суб’єкти підприємницької діяльності Лисичанського регіону зареєстрували 110 реєстраторів розрахункових операцій (РРО), 520 книг обліку розрахункових операцій та 201 розрахункова книжка. Всього в Лисичанській ДПІ перебувають на обліку 433 РРО, — проінформувала начальник Лисичанської ДПІ Головного управління ДПС у Луганській області Галина Пупишева.

Посадовець також повідомила про зміни щодо використання РРО, внесені Законом України № 1017-IX від 01.12.2020 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі — Закон).

Подробнее...

Застосування РРО - розвінчання міфів

Міф

Правда

1. РРО – це надто складно і обтяжливо для малого бізнесу, особливо – ФОПів-спрощенців. Наявність РРО потребує найму бухгалтера.

На сьогодні у Луганській області РРО використовують 2687 тисяч ФОПів, з них 806 перебувають на спрощеній системі оподаткування, в тому числі 242 – на ІІ-й групі єдиного податку. При цьому саме cеред тих ФОПів, що використовують РРО найменший відсоток тих, хто припинив свою діяльність (не більше 3,5%).

РРО не створює жодних проблем для реального ФОПа, що працює у легальному полі, оскільки такий ФОП все одно веде облік своїх продажів для власних потреб. РРО дозволяє робити це навіть простіше. Небезпеку РРО створює лише для тих ФОПів, що ведуть свою діяльність у «тіні», або взагалі виступають прикриттям для великого бізнесу, оскільки радикально підвищує для них ризики продажу товарів без декларування реального доходу.

Однак у порівнянні з «залізним» РРО, програмне РРО є ще простішим в роботі. Відеоурок щодо реєстрації програмного РРО:

https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html

 

 

 

2. РРО повинні застосувати платники єдиного податку 1 групи

РРО не буде застосовуватися платниками єдиного податку 1 групи. Перша група це роздрібний продаж на ринках або діяльність з надання побутових послуг населенню (послуги ремонту або послуг перукарень, продаж текстильних виробів і т. д.) Ліміт для платників єдиного податку 1 групи - 1 млн грн. - ст. 296.10 НК України.

3. Платник єдиного податку повинен вести первинну документацію обліку товарів – п. 11, 12 статті 3 ЗУ про РРО

Не потрібно вести первинну документацію платникам єдиного податку, крім тих, хто здійснює продаж складної побутової техніки, лікарських засобів і ювелірних виробів - абзац 3 пункт 12 статті ЗУ про РРО.

п. 11 ст. 3 - Для виконання вимог достатньо лише при продажу товару вказати ціну та кількість без необхідності програмувати або іншим спосіб вводити первинну документацію обліку товару.

 

4. Скасування книги обліку доходів означає право податкової здійснювати перевірку первинної документації

Скасування обов'язкового застосування книги обліку доходу не означає обов'язок платника єдиного податку вести первинну документацію. Платник веде облік доходів і витрат у вільній і зручною для нього формі, електронному або паперовому вигляді, що і буде достатньою інформацією для податкового органу - ст. 296.1 ПК України (вступить в силу з 1 січня 2021 г.). Державні органи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).Якщо такого повноваження немає то скасування будь-чого не означає нічого.

5. Для підприємця введення в РРО великої кількості схожих по родовим ознакам товарів є обтяжливим та потребує значних зусиль.

ДПС забезпечить можливість введення товарів до РРО за родовими ознаками (групами товарів) для полегшення процесу введення даних до РРО (наприклад, при продажу будівельних матеріалів, сувенірів, біжутерії і т. д.).

6. Кожен підприємець повинен мати принтер. Це є значним матеріальним обтяженням для підприємця.

У підприємця немає обов’язку придбавати принтер при застосуванні програмного РРО – пункт 2 статті 3 ЗУ про РРО. Рішення про те, в якій формі (електронній чи паперовій) видавати чек приймає продавець.

7. Кожен підприємець повинен купити «залізне» РРО

Для виконання вимог Закону немає необхідності ставити «залізне» РРО та платити за його обслуговування або наймати додаткового працівника. У Законі прямо передбачено -програмне РРО надається податковою службою всім платникам БЕЗКОШТОВНО. Необхідно завантажити програму на свій смартфон - абз. 35 ст. 2 Закону України про РРО.

8. Великий об’єм даних (чеків) від програмного РРО сервер контролюючого органу не витримає.

З моменту запровадження ПРРО (1.08.2020 р.) зареєстровано по Україні 49,9 тисяч ПРРО та 51 млн. створених ними фіскальних чеків (близько 15 млн. чеків щомісяця). Жодних технічних проблем, пов’язаних із обсягами трафіку та зберігання інформації не відбувалося.
На сьогодні ДПС має достатній досвід створення та адміністрування великих баз даних загальнонаціонального масштабу і впевнено впорається з адмініструванням ПРРО.

9. Якщо підприємець знаходиться не за місцем здійснення діяльності (відпустка) він не зможе закрити касу (денний звіт)

Програмний РРО працює в режимі онлайн. Це означає, що підприємець може закрити касу (подати денний звіт) незалежно від місця знаходження.

10. Торгівля на ринку підлягає застосуванню РРО з огляду на невизначений статус ринку і об’єктів на ринку.

Здійснення торгівлі на ринку підприємцем першої групи не підлягає застосуванню РРО.

Правила торгівлі на ринках затверджено Наказом Міністерством економіки №57-188-84-105 та є визначеними. Статус ринку надається за рішенням органу місцевого самоврядування. Таким чином, питання про статус може вирішити орган місцевого самоврядування.

Здійснювати продаж продукції на ринку підприємець може з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків, у контейнерах, кіосках, палатках тощо.

 

 

11. Обов’язкове застосування РРО для складної побутової техніки не призвело до позитивних результатів..

За інформацією від ДПС збільшення надходжень від ПДВ за період 2017-2019 р. (з моменту введення РРО для техніки) становить 297%. Вивести галузь з тіні повністю не вдалось, але є потенціал, через штраф в 1 гривню, який діяв до 1 серпня.

12. Обов’язкове застосування РРО при продажу лікарських/медичних засобів призвело до закриття аптек.

Інформація щодо закриття аптек, внаслідок прийняття правил РРО при продажу лікарських/медичних засобів, не відповідає дійсності. Кількість відкритих/закритих аптек знаходиться на одному рівні до моменту і після введення РРО. Саном на 01.09.2020 р. різниця між кількістю аптек до введення РРО (з 2018р.) та після зменшилась на 495 аптек. Зменшення викликане виключно ситуацією на ринку. Наявності попиту та пропозиції. Для прикладу, в порівнянні з іншими європейськими країнами та найближчими сусідами навантаження на одну аптеку є одним з найнижчих та становить до 2000 осіб. Зокрема, в Польщі – 2800, в Угорщині – 4300, в Словаччині – 2700.

13. При проведенні програмування РРО обов’язкового необхідно вносити УКТ ЗЕД для всіх товарів.

Пункт 11 статті 3 ЗУ про РРО передбачає, що обов’язково вносити УКТ ЗЕД передбачена лише для підакцизної групи товарів.

14. Ризикові види діяльність не обґрунтовані

Вони обґрунтовані високою прибутковістю предметів торгівлі (побутова техніка), їх небезпекою при неконтрольованому обігу (ліки) та масовістю (вироби з текстилю). При цьому тіньовий обіг таких товарів створює нечесну конкуренцію для легального бізнесу, який створює робочі місця та сплачує податки.

Фактично сьогодні мова йде не про захист бізнесу від контролюючих органів, а про захист легального бізнесу від нечесної конкуренції з боку «тіньовіків».

Зазначені ризикові види діяльності, для яких обов’язок застосування РРО з 01.01.2021, визначено з огляду на те, що вони перебувають повністю в «тіні». За наявності пропозицій, перелік видів ризикових може бути розширено.

 

 

Питання щодо стягнення заборгованості з єдиного внеску на порядку денному Лисичанського відділу по роботі з податковим боргом

Головна вимога сьогодення, яка стоїть перед органами Державної податкової служби України — максимальна активізація роботи та вжиття комплексу заходів для забезпечення погашення заборгованості з єдиного внеску, і перш за все економічно—активними суб’єктами господарювання.

Подробнее...

Е-кабінет платника податків: чим корисний сервіс та як ним користуватися

На цьому тижні платникам податків про переваги персонального робочого місця в Електронному кабінеті платника розповіла начальник Лисичанського відділу електронних сервісів Головного управління ДПС у Луганській області Ольга Богдан.

Модернізований «Електронний кабінет платника» складається з двох функціональних частин — відкритої (загальнодоступної) та закритої (особистий кабінет).

Користуватися відкритою частиною «Електронного кабінету платника» можна без ідентифікації особи, тобто без електронного цифрового підпису. Через відкриту частину платник податків має можливість скористатися інформацією із загальнодоступних реєстрів; отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності; отримати контакти та адреси центрів обслуговування платників; ознайомитись з новинами Державної податкової служби України; скористатися іншою корисною інформацією.

Подробнее...

Щодо лібералізації застосування РРО платниками єдиного податку

10 грудня набрав чинності Закон України від № 1017-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій».

Подробнее...

До уваги платників податків

Шановні платники податків Луганської області! Нагадуємо, що Головне управління Державної податкової служби (ДПС) у Луганській області є територіальним органом Державної податкової служби України та єдиним контролюючим органом, який забезпечує реалізацію державної податкової політики на території Луганської області.

Звертаємо вашу увагу, що направити кореспонденцію (листи, заяви, декларації, звіти та інше) до Головного управління ДПС у Луганській області ви можете у зручний для вас спосіб:

особисто платником податків або уповноваженою на це особою, завітавши до Центрів обслуговування платників (далі — ЦОП);

Подробнее...