Що робити, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?

Подібні ситуації трапляються нерідко. При цьому, намагаючись з’ясувати ситуацію у касира чи продавця-консультанта, у відповідь можна почути сумнівне пояснення: «проводилася переоцінка, не встигли замінити цінники». А на вимогу покупця продати товар за ціною, вказаною на ціннику реакція представників продавця буває ще цікавішою, як от: «не хочете — не беріть» або «можемо тільки оформити повернення товару».

Неактуальність цінників — проблема не покупців, тому ви маєте право вимагати повернення різниці вартості, якщо вже сплатили, відмовитись від покупки або придбати товар за вказаною на ціннику ціною.

Подробнее...

Стихійній торгівлі - СТОП!

 Шановні споживачі! Купівля товарів у місцях стихійної торгівлі, в умовах, які не відповідають вимогам, у будь-який час може обернутись лихом для Вас, ваших рідних і друзів. Торгівля з рук у невстановлених місцях - це правопорушення, за яке передбачена відповідальність за статтею 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді накладання штрафу. Право вживати заходи до правопорушників віднесено до компетенції органів внутрішніх справ.

Крім того, самовільне встановлення місць торгівлі на пішохідних доріжках, зелених зонах та інших місцях є порушенням Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 №2807 – IV, за яке передбачена відповідальність за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді накладання штрафу.

Подробнее...

Порядок пред'явлення претензій у разі невдалої покупки або неякісного виконання замовлення

Споживач завжди правий! Цю фразу ми часто чуємо. Але чи вірна така позиція? Ринок — це взаємовідносини сторін. І у обох сторін цих відносин є як права, так і обов’язки. Тільки в тому випадку, коли споживач виконує свої обов’язки, він може наполягати на дотриманні його законних прав.

На сьогоднішній день Закон України «Про захист прав споживачів» визначає не лише права, а й обов’язки споживача. У ст. 4 «Обов’язки споживача» зазначено, що споживач зобов’язаний:

1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

Подробнее...

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується. Як правило, працівники магазину/охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено — покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала/розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?

Важливо зазначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів. Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові магазину, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Подробнее...

Про внесення змін до статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів»

11 грудня 2019 року набув чинності Закон України від 12.11.2019 № 286-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу» яким вноситься зміни до частин 2, 3 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів».

Частина 2 ст.19 в новій редакції:

2.Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації про:

Подробнее...

До Дня споживача

Без названияЩорічно 15 березня в Україні, як невід’ємній частині цивілізованого світу, відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Сьогодні завданням першочергової ваги є задоволення культурних, духовних і освітніх потреб людини, створення умов для споживання високоякісної і безпечної продукції і надання послуг відповідно до стандартів та норм Європейського співтовариства.

З нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів 12 березня 2020 року Головним управлінням Держпрожспоживслужби в Луганській області проведено «круглий стіл» щодо співпраці різних гілок державної влади, місцевого самоврядування, громадськості, бізнесу з питань захисту прав споживачів. У заході, окрім інших, взяли участь і лисичани — начальник і фахівці відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради та представники бізнес-середовища.

Подробнее...

Щодо торгівлі новорічними ялинками у місті

Торгівля ялинками у місті Лисичанську почне здійснюватися з 16 грудня і триватиме до 31 грудня 2019 року включно.

З метою задоволення попиту населення у новорічних ялинках, впорядкування передноворічної виїзної торгівлі, рішенням виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 03.12.2019 № 611 були визначені місця для здійснення виїзної передноворічної торгівлі хвойними деревами на території міста. Всього для продажу ялинок перед новорічними святами, крім ринків, було визначено додатково 14 місць у різних мікрорайонах міста.

Подробнее...

Просвітницька робота з питань захисту прав споживачів

Вчора, 4 березня у торговельному центрі «Радість» м. Лисичанська спеціалістами відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради спільно зі спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області було проведено захід, направлений на підвищення рівня обізнаності як суб’єктів господарювання, так і споживачів з питань застосування законодавства у сфері захисту прав споживачів.

Під час заходу суб’єктам господарювання, відвідувачам торгового центру надавалась консультаційно — методична допомога щодо дотримання вимог статей 7, 8, 9 Закону України «Про захист прав споживачів». Також учасники заходу одержали ґрунтовні відповіді на проблемні питання, що виникають у них під час повернення або обміну придбаного товару належної та/або неналежної якості, особливостей обчислення гарантійного строку на сезонні товари, та інше.

Подробнее...

Щодо правового регулювання споживчої політики, проблемних питань та шляхів їх вирішення

5 грудня спеціалісти відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради взяли участь у семінарі «Правове регулювання споживчої політики, проблемні питання та шляхи їх вирішення», що пройшов у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Луганській області під головуванням начальника Головного управління Ріти Холоденко.

Захід відбувся в рамках виконання плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року.

Подробнее...

Безпечна краса

Захист прав споживачів при обслуговуванні в перукарських салонах

Сьогодні салони краси та перукарні надають десятки послуг, які повинні бути не тільки високої якості, але і безпечними для здоров’я.

Законодавство про захист прав споживачів надає гарантії, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців, що володіють перукарнями, салонами краси, та непрофесійних працівників цієї сфери.

Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.1994 № 313 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», споживачі мають право:

Подробнее...

Шановні споживачі, будьте уважними!

Останнім часом до відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради звертаються споживачі зі скаргами на підприємців, з якими вони уклали договір на виконання робіт (ремонт покрівлі житлового приміщення, виготовлення та монтаж метало — пластикових конструкцій, утеплення житлового приміщення та інше). Часто споживачі знаходять потенційних виконавців робіт через оголошення в Інтернеті або газеті. Після того, як споживач укладає договір та сплачує певну суму коштів виконавець робіт або виконує роботи повільно та неякісно, або взагалі зникає.

Подробнее...