Щодо порядку надання побутових послуг

Досить часто надходять звернення мешканців міста щодо відшкодування збитків, що виникли у зв’язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі виконавцями побутових послуг (робіт) та прострочення термінів виконання замовлення.

Звертаємо увагу, що наказом Українського союзу об’єднань підприємств та організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 № 20 затверджені Інструкції щодо надання окремих видів побутових послуг (далі — Інструкція), зокрема послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури, ремонту та пошиття швейних виробів, ремонту і пошиття взуття, ремонту та виготовленню меблів, ремонту та виготовленню ювелірних виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, надання фотопослуг тощо. Перед тим, як скористатися побутовими послугами, споживачам рекомендуємо ознайомитися зі змістом цих інструкцій та дотримуватись наступних рекомендацій:

1. Побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладання яких є такі документи: договір, розрахунковий документ установленої форми (п. п. 2.1 Інструкції).

Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги, можуть бути:

— касовий чек, якщо виконавець використовує реєстратор розрахункових операцій;

— розрахункова квитанція, у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії;

— квитанція, якщо виконавець згідно із законодавством не застосовує такий реєстратор.

2. У договорі (квитанції) на виконання побутових послуг (робіт) узгоджуються та вказуються ознаки (зовнішній вид) речей, які здаються на ремонт, їх оцінна вартість з урахуванням терміну експлуатації та зносу, ціна, термін виконання замовлення, відповідальність сторін за порушення умов угоди та інші умови. Замовник своїм підписом підтверджує згоду про умови договору. Оцінна вартість речей, матеріалів замовника встановлюється за погодженням сторін або на основі поданих документів, що засвідчують їх ціну (п. п. 2.4 Інструкції).

3. У разі коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу (надання послуги) згідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначено у годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення (п. 5 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Найголовніше, слід пам’ятати, документами, що надають право споживачам пред’являти вимоги щодо усунення недоліків у гарантійний термін, є касовий чек, договір, квитанція або гарантійний талон (п. 11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Відділ споживчого ринку ВЦА м. Лисичанська