Реформа районних та міських управлінь юстиції та розширення системи правової допомоги
- Соціальна сфера
- 17.02.2016
Система БВПД
Право на отримання правової допомоги закріплене ст. 59 Конституції України.
З 1 січня 2013 року БВПД в Україні надається у кримінальних провадженнях.
Безоплатну вторинну правову допомогу за цей час отримали понад 206 тис. українців. Вдалося мінімізувати ризики свідчень проти себе та чинення тиску з боку правоохоронців.
Українськими судами впродовж 2013-2015рр. було винесено 378 виправдувальних вироків саме у тих справах, які вели адвокати системи БПД (більше 50% від загальної кількості виправдувальних вироків по Україні).
Під час Революції Гідності до центрів надійшло 389 повідомлень про затримання осіб у зв’язку з масовими мирними акціями протесту. 277 затриманих (71 %) скористалися правом на правову допомогу. Завдяки клопотанням захисників 65% затриманих отримали більш м’який запобіжний захід та були звільнені з-під варти.
З 1 липня 2015 року по всій Україні почали працювати 100 центрів надання безоплатної правової допомоги у кримінальних, адміністративних та цивільних справах.
Понад 5000 адвокатів, відібраних на відкритих конкурсах, надають консультації та захищають громадян в судах, у тому числі й проти держави.
Скористатися послугами центрів можуть понад 8 млн. українців:
— пенсіонери;
— інваліди;
— люди, які мають дохід менше прожиткового мінімуму;
— учасники АТО та ветерани війни;
— сім’ї загиблих воїнів;
— діти сироти та їх опікуни;
— громадяни, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
— громадяни, щодо яких суд розглядає справу про обмеження дієздатності;
— українці, щодо яких суд розглядає справу про примусову психіатричну допомогу;
— жертви нацистських переслідувань;
— особи, реабілітовані відповідно до законодавства України;
— внутрішньо переміщені особи, у тому числі й під час позовів до агресора до ЄСПЛ.
За перші півроку роботи центрів до них уже звернулося понад 47 тис. осіб.
У майже 11 тис. випадків призначено адвоката для захисту в суді.
Електронні сервіси
Сервіси надаються онлайн без перерв та вихідних за принципом 24/7.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб та ФОП
Реєстрація бізнесу за 24 години:
— передача даних з ЄДР та їх взаємообмін з органами ДФС, ПФ, статистики для постановки на облік та зняття з обліку юридичних осіб та ФОП;
— єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
— миттєве отримання ОНЛАЙН довідки, виписки, витягу про компанію, у тому числі для надання державним органам, банкам, контрагентам, для участі у державних закупівлях.
Послугами скористалися понад 2 000 000 осіб, з яких платними — понад 350 000.
Державний реєстр актів цивільного стану
Заява про державну реєстрацію шлюбу.
Заява про державну реєстрацію розірвання шлюбу.
Попередній запис на прийом щодо державної реєстрації народження.
Заява про державну реєстрацію зміни імені.
Попередній запис на прийом щодо державної реєстрації смерті.
Електронний реєстр апостилів.
Послугами скористалися понад 2 500 осіб.
Державний реєстр речових прав на нерухоме майно
Свідоцтво про право власності на нерухомість
Витяг про державну реєстрацію нерухомості
Послугами скористалися понад 93 000 осіб.
Проект реформи районних та міських управлінь юстиції та розширення системи правової допомоги.
Загалом по всій Україні буде ліквідовано 586 управлінь юстиції.
Функції управлінь буде розподілено між різними структурами:
Місцеве самоврядування, нотаріуси, акредитовані суб’єкти виконують функції реєстрації прав на нерухоме майно та реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
25 ГТУЮ виконуватимуть функції Державної реєстрації друкованих ЗМІ та легалізації громадських формувань, а також координуватимуть відділи ДРАЦС та ДВС.
Система безоплатної правової допомоги забезпечуватиме роботу громадських приймалень із надання БППД, надаватиме їм методичну допомогу.
Скорочення 4 293 держслужбовців.
Натомість на місцях буде реалізовано концепцію бюро правової допомоги.
Місія: посилення правової спроможності територіальних громад.
У всіх регіонах України, крім тимчасово окупованих територій, буде створено 428 бюро.
У кожному бюро працюватиме 2-3 працівники-юристи, які надаватимуть послуги громадянам.
У кожному центрі буде 3 робочі станції для користування клієнтами:
— одна для генерації ЕЦП;
— дві для доступу до електронних сервісів Мін’юсту.
Бюро буде створено у кожному районі та місті обласного значення як відокремлені структурні підрозділи місцевих центрів.
У містах, де вже діють 100 місцевих центрів, функції виконуватимуться такими центрами.
Функції:
— активне правопросвітництво на рівні кожної територіальної громади;
— точка доступу до електронних сервісів Мін’юсту (в подальшому — всіх державних електронних сервісів);
— надання юридичних консультацій (безоплатної первинної правової допомоги);
— прийом звернень щодо надання безоплатної вторинної правової допомоги;
Б- езпосереднє здійснення представництва інтересів клієнта в суді.
Вже у травні планується розпочати конкурс на заміщення 1498 посад у створених бюро
Лисичанське міське управління юстиції