Про роботу відділів управління праці та соціального захисту населення за І півріччя 2018 року

Відділ персоніфікованого обліку

Станом на 01.07.2018 на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги знаходяться 33310 пільговика, в т. ч.: 268 осіб з інвалідністю внаслідок війни; 1137 учасників бойових дій; 1119 учасників війни; 315 членів сім'ї померлого ветерана війни; 8034 дитини війни; 9815 ветеранів праці; 609 потерпілих від аварії на ЧАЕС; 145 ветеранів військової служби; 2730 осіб з інвалідністю загального захворювання; 312 багатодітні сім’ї; 50 осіб інших категорій.

Відшкодування витрат підприємствам

У 2018 році з 20 підприємствами і організаціями укладено договори на відшкодування витрат за надані громадянам пільги на житлово-комунальні послуги, послуги зв'язку та пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян.

З лютого 2018 року відділ персоніфікованого обліку щомісяця розраховує розмір пільги на сплату внесків на управління багатоквартирним будинком, на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, на оплату електроенергії та комунальних послуг для пільговиків, які мешкають у багатоквартирних будинках, у яких створено об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи.

За рахунок коштів державного бюджету підприємствам відшкодовано 9 млн. 659,4 тис. грн.

Пільги на тверде паливо та скраплений балонний газ

Особи, які проживають в будинках з пічним опаленням, отримують в УПСЗН пільги на придбання твердого палива та скрапленого балонного газу, за рахунок коштів держбюджету.

Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату даних пільг у грошовому виразі з розрахунку затвердженої норми — 1 тонна та 1 балон на домогосподарство на рік.

У 2018 році ціна 1 тонни твердого палива — 2424,16 грн.,

1 балона газу — 242,42 грн.

За січень-червень 2018 року за цією пільгою звернулися 39 осіб, яким виплачено 35,5тис. грн..

Робота з внутрішньо переміщеними особами

Згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» відділ персоніфікованого обліку з жовтня 2014 року здійснює реєстрацію осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції.

Станом на 01.07.2018 на обліку в УПСЗН зареєстровано 18327 внутрішньо переміщена осіб, з них 2092 дитини, 213 осіб з інвалідністю, 11773 пенсіонера, 3573 особи працездатного віку.

Згідно з ПКМУ № 505 від 01.10.2015 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» відділ персоніфікованого обліку здійснює прийом громадян з питання надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, здійснює її призначення та виплату. Виплата даної допомоги здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

За І півріччя 2018 року ця допомога виплачена 1207 сім'ям на загальну суму 8 млн. 567,5 тис. грн.

Відповідно до ПКМУ від 08.06.2016 № 365 постійно працює міська комісія з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, яку очолює заступник міського голови Головньов М.С. У 1 півріччі 2018 року відбулося 21 засідання комісії, на яких розглянуто 3472 заяви внутрішньо переміщених осіб.

Соціальні гарантії за рахунок коштів місцевого бюджету

Щороку міська рада знаходить можливість надання додаткових до встановлених законодавством соціальних гарантій деяким категоріям населення. Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату пільг за рахунок коштів місцевого бюджету, а також координує роботу підприємств у цьому напрямку.

1) За січень-червень 2018 року 24 особи з інвалідністю внаслідок війни та учасників бойових дій, які мають пічне опалення, забезпечені додатковою пільгою на придбання додатково 1 тонни твердого палива та 1 балону скрапленого газу на побутові потреби на загальну суму 49,5 тис. грн.

2) 45 осіб з інвалідністю по зору Лисичанської організації УТОС отримують пільгу на абонплату за користування стаціонарним телефоном. За січень-червень 2018 року дана пільга надана на суму 7,0 тис. грн.

3) Надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг 19 Почесним громадянам міста. За І півріччя 2018 року сума наданих їм пільг склала 78,4 тис. грн.

4) Трьом сім'ям загиблих воїнів-інтернаціоналістів надається 50% знижка на оплату житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку за рахунок коштів міського бюджету. За І півріччя 2018 року сума наданих їм пільг становила 11,1 тис. грн.

5) За січень-червень 2018 року за рахунок коштів місцевого бюджету 4 членам сімей загиблих учасників АТО надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг і послуг зв’язку. Сума наданих за І півріччя 2018 року пільг склала 6,6 тис. грн.

6) За рахунок коштів місцевого бюджету надаються пільги з оплати послуг зв’язку пільговим категоріям громадян, які мають право на відповідні пільги. За січень-червень 2018 року сума наданих пільг склала 14,4 тис. грн.

7) За І півріччя 2018 року за рахунок коштів місцевого бюджету відшкодовані витрати за пільговий проїзд залізничним транспортом на суму 70,7 тис. грн.

Спеціалістами відділу щомісячно проводиться звірка наданої ПАТ «Українська залізниця» інформації щодо пільгових пасажирів, яким оформлені квитки на проїзд у прямому та місцевому сполученні, витрати на перевезення яких відшкодовуються з місцевого бюджету, що в середньому складає 595 осіб на місяць.

Пільги, що надаються за рахунок коштів місцевого бюджету, фінансуються своєчасно та в повному обсязі.

Виплата соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів

З 01 січня 2017 року відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, затвердженого ПКМУ від 28.12.2016 № 1045, УПСЗН здійснює облік студентів, які мають право на соціальні стипендії, та перераховує кошти з державного бюджету вищим навчальним закладам на виплату такої стипендії.

За січень-червень 2018 року на підставі списків студентів, яким призначена соціальна стипендія, 4 вищим навчальним закладам перераховані кошти державного бюджету в сумі 1 млн. 410,0 тис. грн.

Відділ бухгалтерського обліку та звітності.

Управлінню праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради в управлінні Державної казначейської служби України в м Лисичанську в 2018 році відкрито 39 рахунків для перерахування бюджетних коштів на виплату всіх видів соціальної допомоги, надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, компенсацій за надані пільги, інших витрат.

За І півріччя 2018 року для виконання 26-ти державних, 3-х обласних, 8-ми місцевих програм соціального захисту населення було перераховано 221 117,3 тис. грн., (що на 46 156,60 тис. грн. більше в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (174 960,7 тис.грн.), а саме:

Найменування соціальних виплат

1 півріччя 2017р.

1 півріччя 2018р.

Місцевий бюджет

571,5

697,4

Грошова компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги

250,7

292,0

Пільги на оплату житлово-комунальних послуг та природного газу почесним громадянам м Лисичанська та сім'ям загиблих учасників бойових дій на території інших країн

86,6

96,1

Пільги на погашення витрат по абонплаті особам з інвалідністю по зору ГО м. Лисичанська ТППО УТОС і членів сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав

10,5

6,9

Одноразова матеріальна допомога жителям міст Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля

148,5

139,9

Допомога на поховання деяких категорій громадян за рахунок коштів місцевого бюджету

24,5

25,5

Матеріальна допомога за рахунок коштів місцевого бюджету сім’ям внаслідок втрати годувальника з числа ліквідаторів аварії ЧАЕС, евакуйованих і постраждалих

6,0

2,0

Відшкодування вартості пільгового проїзду залізничним транспортом у прямому та місцевому сполученні окремих категорій громадян відповідно до законодавства

 

24,5

Проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, відповідно до чинного законодавства

-

-

Надання пільг з оплати послуг зв'язку громадянам, які мають на це право відповідно до чинного законодавства

-

14,4

Компенсаційні виплати за пільговий проїзд на залізничному транспорті приміського та міжміського сполучення громадян, які мають на це право, відповідно до чинного законодавства

 

46,6

Додаткове забезпечення твердим паливом та скрапленим газом інвалідів війни та учасників бойових дій

44,7

49,5

Обласний бюджет

193,8

215,3

Компенсаційні виплати особам з інвалідністю на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування

14,4

14,6

Пільги на медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

160,3

187,6

Витрати на поховання учасників бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни

19,1

13,1

Державний бюджет

174 195,4

220 204,6

Допомога сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку

55 092,3

55 546,2

Державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною», оплата послуг із здійснення патронату над дитиною та виплата соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя

659,5

742,9

Субсидії населенню для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу

98 744,10

139 600,4

Пільги ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранам служби цивільного захисту, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітним сім'ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім'ям на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу

6 438,60

9 694,9

Одноразові виплати жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», особам з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які постраждали від торгівлі

16,1

34,4

Виплата компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особовий період за 2014-2015 роки

281,1

 

Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

856,2

842,2

Надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для відшкодування витрат на проживання, в т.ч. на оплату житлово-комунальних послуг

7 629,4

8 576,5

Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби

38,3

33,3

Виплата соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів

1 246,1

1 414,1

Щорічна одноразова грошова допомога ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань до 5 травня

3 192,3

3 547,3

Заходи щодо соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю

1,4

172,4

Всього

174 960,7

221 117,3

Протягом І півріччя 2018 року відділом бухгалтерського обліку та звітності:

- підготовлено 38 проектів кошторисів витрат, 115 проектів змін планових показників до кошторисів управління;

- зареєстровано в управлінні Державної казначейської служби України в м Лисичанську 166 бюджетних зобов'язань, 505 фінансових зобов'язань, сформовано 4024 платіжних доручень, складено 530 меморіальних ордерів, 532 карток касових, фактичних витрат та карток асигнувань;

- укладено і виконано 23 договори по апарату управління;

- проведена робота з відшкодування надміру сплачених допомог і компенсацій та адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послу, до бюджету повернуто 105,4 тис. грн.;

- надана бюджетна, фінансова, зведена звітність по всіх виплатах згідно порядку, встановленому законодавством. За обсягом наданої звітності серед 41 розпорядника бюджетних коштів та 18 одержувачів бюджетних коштів, які обслуговуються в управлінні Державної казначейської служби України в м Лисичанську, УПСЗН займає третє місце після КУ «Територіальне медичне об'єднання м Лисичанськ» та відділу освіти Лисичанської міської ради;

- на електронному порталі Е-ДАТА розміщена бюджетна звітність за IV квартал 2017 р., I квартал 2018р.

З 1 січня 2018 року відповідно до статті 20 Бюджетного кодексу України, рішенням Лисичанської міської ради від 28.12.2017 № 41/579 «Про міський бюджет на 2018 рік» запроваджено програмно-цільовий метод планування та виконання місцевого бюджету. З метою запровадження програмно-цільового методу в І півріччі 2018 року було сформовано та затверджено 12 паспортів бюджетних програм місцевого бюджету, які були розміщені сайті міської ради. Протягом І півріччя було внесено зміни до паспортів бюджетної програми по ТПКВКМБ 0810160, 0813010, 0813030, 0813080.

В І кварталі 2018 року було здійснено підключення до системи дистанційного обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства-Казначейство» по державному та місцевому бюджету. Протягом півріччя УПСЗН обмінювалось документами з Казначейством шляхом дистанційного обслуговування.

Крім того, у 2018 році УПСЗН була сформована та подана електронна річна звітність за 2017 рік та за I квартал 2018 року по місцевому та державному бюджетах через систему АС «Є-звітність».

Відділ соціальної допомоги

В рамках єдиної технології відділ соціальної допомоги надає 19 видів державної соціальної допомоги за 13 нормативно-правовими актами України.

За консультацією з призначення та виплати всіх видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії за І півріччя 2018 року до управління звернулося 9626 громадян, з яких 6679 осіб надали комплекти документів для призначення допомоги.

У І півріччі 2018 року державною підтримкою скористалися 7565 сімей на загальну суму 57391,31 тис. грн., з них:

державна допомога сім’ям з дітьми – 4572 сім’ї на суму 34336,5 тис. грн.;

тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів – 51 сім’я на суму 193,3 тис. грн.;

ДСД особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – 906 осіб на суму 9351,9 тис. грн.;

ДСД особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю – 327 осіб на суму 2791,5 тис. грн.;

ДСД малозабезпеченим сім’ям – 631 сім’ї на суму 7752,6 тис. грн.;

ДСД на дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам вихователям і прийомним батькам – 11 осіб на суму 742,9 тис. грн.;

щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу – 77 осіб на суму 814,1 тис. грн.;

компенсація фізичним особам, які доглядають за особою з інвалідністю І групи або особою, яка досягла 80-ти річного віку – 7 осіб на суму 1,24 тис. грн.;

компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги – 316 осіб на суму 292,0 тис. грн.;

одноразова матеріальна допомога особам, які постраждали від торгівлі людьми – 4 особи на суму 20,0 тис. грн.;

щорічна допомога на оздоровлення особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи – 269 осіб на суму 37,2 тис. грн.;

щомісячна компенсація витрат на продукти харчування особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи – 392 особи на суму 752,5 тис. грн.

Одним з найбільш актуальних питань є забезпечення соціального захисту населення в період підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.

Відповідно до чинного законодавства, відділ соціальної допомоги забезпечує реалізацію державної політики у сфері надання адресної допомоги населенню на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та твердого палива у вигляді житлових субсидій.

У І півріччі 2018 року. житловою субсидією скористувалися понад 20 тисяч домогосподарств міст Лисичанська, Новодружеська та Привілля.

За І півріччя 2018 року житлові субсидії нараховані на загальну суму 106362,8 тис. грн.

Житлово-комунальним підприємствам міста перераховано фінансування з державного бюджету (з урахуванням заборгованості минулих років) на суму 138883,3 тис. грн.

За І півріччя 2018 року субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного палива призначена 405 домогосподарствам на суму 1397,4 тис. грн.

Проведені перерахунки житлової субсидії:

- з січня 2018 року у зв’язку зі зменшенням соціальних норм користування послугами з електропостачання, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії;

- з лютого 2018 року у зв’язку зі зміною тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення;

- перерахунки субсидії за послуги з централізованого теплопостачання з урахування фактичної температури зовнішнього повітря, у зв’язку з закінченням опалювального сезону;

- протягом січня-лютого 2018 спеціалістами відділу були відкориговані у ручному режимі призначення субсидій з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у зв’язку зі зміною тарифів на послуги з грудня 2017 року;

- після закінчення опалювального сезону були проведені перерахунки за фактичне споживання теплової енергії та перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги, за надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг.

Спеціалістами відділу соціальної допомоги у І півріччі 2018 року були відпрацьовані списки надані Міністерством фінансів за результатами верифікації достовірності інформації, поданої громадянами для надання житлової субсидії у загальній кількості 12330 справ. Перевірка проводилась по справам у яких за даними державних органів, виявлена наявність однакових записів з персональними даними осіб, яким призначено житлові субсидії в різних районах та в межах одного району, невідповідність у персональних даних та документах, що посвідчують особу; за даними міграційної служби, документ, що посвідчує особу є недійсним; а також громадянами здійснена купівля автомобіля, нерухомості, земельних ділянок, товарів на суму понад 50 тис. грн. (за даними Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно).

У січні 2018 року була проведена інвентаризація особових справ отримувачів усіх видів державної соціальної допомоги у кількості – 14165 справ.

За І півріччя 2018 року було видано 51 посвідчення особам з інвалідністю, які перебувають на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення та отримують державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю.

З метою підвищення адресності надання державної допомоги постійно працює міська комісія з призначення усіх видів державної соціальної допомоги, яку очолює заступник міського голови Головньов М.С. Комісією розглядаються питання надання державної соціальної допомоги та житлової субсидії тим сім’ям, які на загальних підставах не мають права на її призначення. У І кварталі 2018 року відбулося 16 засідань комісії, на яких розглянуто 632 заяви.

Спеціалістами відділу соціальної допомоги за І півріччя 2018 року було підготовлено 204 відповіді на звернення громадян до «Урядової гарячої лінії» та 41 відповідь на звернення громадян до Лисичанської міської ради, Департаменту соціального захисту населення ЛОДА тощо, з питань призначення та виплати всіх видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії.

Відділ працює без обідньої перерви. Попередній запис на прийом здійснюється як безпосередньо в управлінні, так і у телефонному режимі. Цей механізм надає можливість громадянам відвідувати управління у зручний для них час та запобігти утворенню черг.

З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо призначення житлової субсидії та усіх видів державної соціальної допомоги відділом соціальної допомоги систематично готуються інформаційні матеріали, які висвітлені в міських засобах масової інформації.

Сектор з нарахування та виплати соціальної допомоги

Станом на 01.07.2018 року сектор здійснює ведення 15022 особових рахунків одержувачів державних допомог.

За 6 місяців 2018 року нараховано та виплачено різних видів соціальної допомоги 9484 отримувачам на загальну суму 66 685,1 тис. грн., в тому числі 8 576,5 тис. грн. щомісячної адресної допомоги переміщеним особам — 1207 сім’ям. Виплата допомог здійснювалась за рахунок субвенцій з державного бюджету та коштів з місцевого бюджету. Заборгованість по виплатах відсутня.

В І півріччі 2018 року було нараховано та виплачено одноразову частину допомоги при народжені дитини 6 особам, які подали заяви в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики з використанням електронного цифрового підпису, на суму 61,9 тис. грн.

Згідно Постанови КМУ № 660 від 25.07.2012 року «Про Порядок виплати одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждалим від торгівлі людьми» проведено виплату одноразової допомоги 4 особам на суму 20,0 тис. грн.

Протягом звітного періоду виплачено субсидій готівкою на придбання твердого палива та скрапленого газу 301 сім’ї на суму 717,1 тис. грн.(в т.ч. за минулий рік).

За І півріччя 2018 року сектором відкрито 920 особових рахунків за справами первинного призначення соціальної допомоги та опрацьовано 6318 діючих особових рахунка. По 90 особовим рахункам припинена виплата допомоги за запитами особових справ одержувачів допомоги у зв’язку зі зміною місця проживання, справи направлені за місцем вимоги.

Видано 7047 довідок про розмір допомоги, та перебування чи не перебування на обліку, підготовлено 221 відповіді на письмові запити.

Були складені та надані щомісячні звіти про нарахування єдиного соціального внеску деякім отримувачам соціальних допомог за 6 місяців 2018 року на суму 25409,3 тис грн. та складені щоквартальні звіти про податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку (форма 1-ДФ) на отримувачів всіх видів допомог.

Проведений масовий перерахунок соціальних допомог, у зв’язку зі збільшенням прожиткового мінімуму, 1808 отримувачам допомог.

Відділ обслуговування пільгової категорії громадян

Відділ з обслуговування пільгової категорії громадян здійснює свою роботу в кількох напрямках:

Обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Станом 01.07.2018 на обліку в управлінні перебувають 649 осіб, з числа постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, в тому числі:

І категорія (особи з інвалідністю) — 205 осіб;

ІІ категорія — 203 особи;

ІІІ категорія — 133 особи;

потерпілі діти — 41 особа;

дружини (чоловіки) померлих чорнобильців — 67 осіб.

Для реалізації соціальних гарантій даної категорії пільговиків задіяні кошти державного, обласного та місцевого бюджетів.

На медичне обслуговування (лікарські засоби за пільговими рецептами лікарів та послуги зубопротезування) з обласного бюджету за I півріччя 2018 року виділено 187,6 тис. грн.

Компенсовано підприємствам міста витрати на надання щорічної та додаткової відпустки громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на загальну суму 51,97 тис. грн.

Для забезпечення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи санаторно-курортним лікуванням на 2018 рік з державного бюджету виділені кошти для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам у сумі 252,41 тис. грн. Станом на 01.07.2018 укладено 6 трьохсторонніх договорів на суму 40,93 тис. грн.

Обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці

Сьогодні на території нашої громади мешкає більше чотирьох з половиною тисяч осіб з інвалідністю, з них понад 200 — це люди, які пересуваються тільки за допомогою крісел-колісних та 302 дитини з інвалідністю.

Невід’ємною в процесі інтеграції в суспільство осіб даної категорії є соціальна реабілітація, зокрема, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 238 затверджено нову редакцію Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 05.04.2012 № 321 (далі - Порядок), яка передбачає, зокрема, передачу функцій з фінансування забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації (ТЗР) осіб з інвалідністю від Фонду соціального захисту інвалідів до органів соціального захисту населення, здійснення органами соціального захисту населення супроводу особи з інвалідністю впродовж усього процесу її забезпечення ТЗР та під час користування виробами для покращення якості надання послуг та сприяння у розв’язанні організаційних проблем, що можуть виникати, зокрема, у взаємодії з підприємством.

Станом на 01.07.2018 року в управлінні на обліку для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації перебуває 1961 особа, у тому числі 113 дітей з інвалідністю.

За І півріччя 2018 було видано 100 направлень на виготовлення 108 технічних засобів реабілітації і 140 направлень на виготовлення 493 протезно-ортопедичних виробів.

Управління в силу своїх повноважень організовує роботу по забезпеченню протезно-ортопедичними виробами, засобами для пересування, особистої гігієни, меблями і обладнанням осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Раз на два місяці в управлінні проводить прийом осіб з інвалідністю та інших осіб виїзна мобільно-технічна бригада Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства.

Виїзні прийоми організовуються з метою забезпечення доступності отримання послуги протезування та ранньої реабілітації особами з інвалідністю, дітьми з інвалідністю, дітьми до 18 років, що мають проблеми зі здоров’ям.

У зв’язку зі змінами, які були внесені до Порядку протягом І півріччя 2018 року було проведено інвентаризацію особових справ осіб, які перебувають на обліку для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та сформована потреба на поточний рік з урахуванням раніше не забезпечених осіб засобами реабілітації.

Ведеться активна консультативно-роз’яснювальна робота з підприємствами, особами, з інвалідністю та іншими особами щодо забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації. Вживаються заходи щодо укладання договорів.

Станом на 01.07.2018 року укладено 14 договорів на суму 390,75 тис. грн. для забезпечення технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами.

Станом на 01.07.2018 року 12 дітей з інвалідністю отримали направлення на отримання реабілітаційних послуг до державних реабілітаційних установ

Важливим напрямком в обслуговуванні осіб даної категорії є санаторно-курортне лікування. У І півріччі 2018 році були забезпечені путівками 45 осіб, з них 17 ветеранів війни та 28 осіб з інвалідністю від загального захворювання.

Станом на 01.07.2018 року:

- 18 малозабезпеченим особам та 3 особам з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету надана одноразова матеріальна допомога на суму 14,47 тис. грн.;

- 78 особам з інвалідністю виплачені компенсація на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів на суму 14,12 тис. грн.;

- 6 громадянам, які здійснили поховання осіб з інвалідністю внаслідок війни та учасників бойових дій, відшкодовані витрати на поховання у сумі 13,16 тис. грн.

Станом на 01.07.2018 року 12 громадянам були видані путівки до психоневрологічних інтернатів і будинків-інтернатів для громадян похилого віку.

Протягом І півріччя 2018 року видане 36 посвідчень (вкладок до посвідчення) «Інвалід війни», «Учасник війни», «Член сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни», «Ветеран праці».

На обласну комісію з видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, були направлені 13 пакетів документів для отримання посвідчень (вкладки до посвідчення) «Дитина, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи», «Особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», «Дружина померлого громадянина, смерть якого пов’язана з виконанням обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС».

Обслуговування учасників антитерористичної операції

Станом на 01.07.2018 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків перебувають 7 осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ і ІІІ групи та 523 учасників бойових дій з числа учасників АТО, 1 учасник війни та 9 членів сімей загиблих учасників АТО.

При постановці на облік фахівцями управління кожному учаснику антитерористичної операції надається інформація про механізм отримання пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством. Також, вручається розроблена пам’ятка, яка містить відомості про міські служби, які надають медичні, адміністративні та соціальні послуги даній категорії пільговиків із зазначенням назв організацій, їх місця розташування, телефонів, контактних осіб.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 року № 280 був затверджений Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України. Відповідно до постанови, рішенням виконкому Лисичанської міської ради від 19.06.2018 була створена міська комісія з розгляду заяв деяких категорій осіб про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення та затверджене Положення.

26 червня 2018 року у міській раді відбулося перше засідання комісії, на якому прийнято рішення про призначення грошової компенсації 6 внутрішньо переміщеним особам, з числа учасників бойових дій, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Між управлінням, службами міської ради та установами міста налагоджено взаємодію щодо обміну інформацією про послуги, що надаються учасникам антитерористичної операції.

Відділ державних соціальних інспекторів

Впродовж І півріччя 2018 року державними соціальними інспекторами було здійснено:

- 3121 перевірка достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи;

- 154 вибіркових перевірок за якістю надання соціальних послуг фізичними особами, які отримують щомісячні компенсаційні виплати.

З метою вирішення питання призначення державної соціальної допомоги та надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива станом на 01.07.2018 було здійснено 1747 обстежень матеріально-побутових умов сім`ї.

З метою регулярного контролю за правильністю надання соціальної допомоги державними соціальними інспекторами здійснено 247 перевірок особових справ отримувачів соціальної допомоги, зокрема достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан. Виявлено 20 випадків надання заявниками недостовірної інформації при оформленні соціальної допомоги. Внаслідок зловживання з боку громадян сума незаконно одержаних бюджетних коштів за результатами перевірок державними соціальними інспекторами у І півріччі 2018 році склала 96,8 тис. грн.

Відділ праці

Відповідно до делегованих повноважень в сфері соціального захисту та Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2013 № 115, проведена повідомна реєстрація 18 колективних договорів між керівництвом підприємств, установ, організацій та професійними спілками (трудовими колективами) та 28 змін та доповнень до них. Відомості про проведення повідомної реєстрації колективних договорів оприлюднюються на офіційному веб-сайті Лисичанської міської ради та у засобах масової інформації (газеті “Новий путь”).

Протягом звітного періоду систематично забезпечувалось здійснення моніторингу стану погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах міста. Стан своєчасної виплати та погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, у лютому поточного року, розглянуто на засіданні виконавчого комітету Лисичанської міської ради, за участю керівників підприємств-боржників міста різних форм економічної активності.

За останніми статистичними даними, станом на 01.06.2018 загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати становила 43941,2 тис. грн., в тому числі по підприємствах:

· економічно активним - 41099,3 тис. грн. або 93,5%;

· банкрутам - 1222,7тис. грн. або 2,8%;

· економічно неактивним - 1619,2 тис. грн. або 3,7%.

У порівнянні з початком 2018 року загальна сума заборгованості скоротилась на 23262,0 тис. грн. або 34,6%

Заборгованість із виплати заробітної пати в установах та організаціях, що фінансуються з місцевого бюджету, відсутня.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 р. № 185 протягом І півріччя 2018 року з Державного бюджету отримано та профінансовано матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби, на суму 33,3 тис. грн.

З метою нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) і виплати пенсії Управлінням Пенсійного фонду України в м. Лисичанську перевірено всього 1773 пенсійних справ за якими проведено призначення, перерахунок пенсій та 719 особових рахунків, за якими припинено виплату пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера або виїздом на інше місце проживання, або за якими здійснювалося утримання.

Забезпечена організація проведення:

- 2-х засідань комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, а також з питань реалізації заходів, спрямованих на легалізацію найманої праці, за участю керівників економічно-активних боржників із заробітної плати, підприємств комунальної власності, а також суб`єктів господарської діяльності щодо обговорення питань легалізації зайнятості та підвищення рівня оплати праці;

- 2-х засідань міської ради з питань безпечної життєдіяльності населення, під час яких розглянуто питання порядку денного відповідно до Плану роботи міської ради з питань безпечної життєдіяльності населення на 2018 рік.

Відповідно до затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України Методики створення нових робочих місць та проведеного аналізу, протягом січня-квітня 2018 року чисельність прийнятих на роботу на створені нові робочі місця у суб’єктів господарської діяльності міста склала 219 осіб, в тому числі: у юридичних осіб - 44, у фізичних - 175.

Згідно з вимогами Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 30.11.2011 № 1232, взято участь у роботі комісії із спеціального розслідування нещасного випадку, що стався на одному із підприємств міста.

Протягом 1 півріччя 2018 року, в межах компетенції та функціональних обов’язків, підготовлено 3 проекти рішень виконавчого комітету Лисичанської міської ради та 1 проект рішення сесії міської ради, розглянуто 9 письмових звернень громадян.

З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо стану виконання завдань покладених на Управління, реалізації законодавчих та нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення підготовлено 21 інформаційний матеріал для висвітлення в міських засобах масової інформації.

Відділ забезпечення діяльності управління

Основні напрямки роботи відділу: юридична підтримка діяльності управління, ведення особових справ повнолітніх недієздатних осіб, кадрова робота, організація роботи зі зверненнями громадян і надання соціальних послуг, адміністративне обслуговування діяльності управління з метою виконання ним основних напрямків роботи.

Документообіг управління за І півріччя 2018 рік склав 16102 документа (9122 – вхідних документа, 6980 – вихідних).

Документи, що надійшли до УПСЗН протягом вказаного періоду 2018 року, відпрацьовані без порушень термінів виконання.

До управління в І півріччі 2018 року надійшло 10 депутатських запитів, 292 звернення громадян, 289 звернень на Урядову «гарячу лінію», 11 звернень на обласну «гарячу лінію». Звернення розглянуті об’єктивно та своєчасно, за результатами розгляду громадянам направлені письмові відповіді.

Проведений аналіз розгляду листів, заяв, скарг громадян. Основна тематика звернень стосувалась отримання матеріальної допомоги, надання житлових субсидій на відшкодування витрат за оплату житлово—комунальних послуг, призначення та виплати державної соціальної допомоги, соціального захисту внутрішньо переміщених осіб.

За І півріччя 2018 року було проведено 6 засідань комісії з надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям міст Лисичанська, Новодружеська, Привілля. За рішенням комісії 192 заявникам була призначена матеріальна допомога за рахунок коштів місцевого бюджету на суму 159,4 тис. грн.

Відповідно до Порядку надання допомоги на поховання деяких категорій громадян за рахунок коштів місцевого бюджету, 41 заявникові виплачена допомога на поховання у сумі 25,5 тис. грн.

Протягом І півріччя 2018 року, в межах компетенції та функціональних обов’язків, підготовлено 7 проектів рішень виконавчого комітету Лисичанської міської ради та 1 проект рішення міської ради.

За І півріччя 2018 року управлінням розміщено у регіональних ЗМІ 46 публікацій, з них 35 публікація на офіційному сайті Лисичанської міської ради, 11 — в газеті «Новый путь».

Складено звіт про податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку (форма 1-ДФ) на отримувачів матеріальної допомоги.

Управління праці та соціального захисту населення визнано органом, на який покладено безпосереднє ведення справ щодо опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, дієздатність яких обмежена. В І півріччі була проведена робота щодо наповнення Централізованого банку даних проблем з інвалідністю інформацією про 120 повнолітніх недієздатних осіб, які перебувають на обліку в УПСЗН. В звітному періоді було проведене 2 засідання міської ради опіки та піклування, підготовлені і подані до суду відповідні документи в інтересах 3 недієздатних осіб.

За звітний період 2018 року підготовлено і подано до суду 6 адміністративних позовів на відшкодування надміру виплачених коштів на суму 79 961,25грн., подано до суду апеляційної інстанції 3 скарги.

Відділом проведений річний аналіз потреби населення у соціальних послугах, на підставі інформації, отриманої від структурних підрозділів Лисичанської міської ради, підприємств, установ та організацій, що надають соціальні послуги, відповідно до наказу Мінсоцполітики від 20.01.2014 р. № 28 «Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно — територіальної одиниці у соціальних послугах».

Складена зведена інформація про адміністративні послуги, які надавались управлінням праці та соціального захисту населення за І та ІІ квартали 2018 року.

Номенклатура справ УПСЗН складається з 14 індексів та налічує 425 позицій.

Відділ автоматизованої обробки інформації

Відділ автоматизованої обробки інформації (далі АОІ) забезпечує працездатність комп’ютерної техніки і систем які здійснюють облік пільг та допомог, що виплачуються державою громадянам.

Відділ обслуговує 80 комп’ютер, 45 принтерів лазерних і матричних, 7 БФУ, 2 сканери, 25 термінальних станцій, 3 сервери, мережеве обладнання.

Відділ супроводжує 3 основні програми, які розроблені за замовленням Мінсоцполітики: «Житлові субсидії», «ЄДАРП», «АСОПД», а також програми, необхідні для роботи відділів управління, а саме: «Гривня», «Мережа», «Медок», «Монітор», ЦБІ, «СДО», «Реєстр житлового майна», «АСД», «Картка», Єдина інформаційна база даних внутрішньо переміщених осіб.

Програмний комплекс «Житлові субсидії» призначений для обліку громадян, які звернулися за призначенням житлової субсидії, призначення субсидій, обміну з підприємствами, які надають комунальні послуги населенню. У першому кварталі 2018 року управлінням здійснювався електронний обмін з 10 підприємствами міста, а саме: ЖЕК №№ 1, 3, 5, 6, 8, КП «Лисичанськтепломережа», ЛКСП «Лисичанськводоканал», Лисичанським РЕЗ, ЛУЭГХ, КАТП 032806. На виконання постанови КМУ від 21.10.1995 № 848 (із змінами) налагоджений електронний обмін інформацією з Державною фіскальною службою, управлінням Пенсійного фонду України, і, з’явилася можливість призначати житлову субсидію без довідки про доходи громадян.

Крім того, у зв’язку зі зміною низки норм та тарифів у січні - лютому 2018 року по ЛКСП «Водоканал», ТОВ «ЛЕО» були проведені масові перерахунки субсидій, що дозволило всім, хто користувався житловою субсидією, отримувати її з урахуванням змін, не звертаючись до УПСЗН. Був організований друк довідок після перерахунків (близько 40 000 довідок).

«ЄДАРП» - єдина державна автоматизована інформаційно-аналітична система обліку громадян, які мають право на пільги. В базі ведеться облік всіх громадян пільгових категорій. На сьогоднішній день обсяг бази складає 43,3 тис. чоловік. У даному програмному комплексі також налагоджено електронний обмін з підприємствами міста, що є однією з переваг.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 1045 від 28.12.2016 року проводиться звірка поданих вищими навчальними закладами списків студентів, які мають право на отримання соціальних стипендій з відомостями про таких осіб, що містяться в базі «ЄДАРП».

«АСОПД» - автоматизована система обробки пенсійної документації. В базі ведеться облік одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги. Також формуються виплатні документи для банківських установ та відділення Укрпошти.

Відділ автоматизованої обробки інформації проводить щоденні регламентні роботи, які дозволяють програмним комплексам працювати стабільно і без збоїв, а саме:

- щоденне адміністрування, обслуговування сервера та робочих станцій (конфігурування, резервне копіювання, актуалізація баз та ПТК, установка клієнтів);

- консультації та підтримка користувачів з прикладного, системного та спеціалізованого ПО;

- формування звітів по запитах структурних підрозділів управління, відділення ПФУ, Лисичанського територіального центру;

- синхронізація баз з даними Пенсійного фонду України;

- установка програмних розсилок, оновлення та інше.

Протягом І півріччя 2018 року було проведено низку заходів по налаштуванню комплексної системи захисту інформації управління.

Начальник управління праці та соціального захисту населення О.А. Єздакова