Аналіз звернень громадян з питань порушення прав споживачів за 1 квартал 2018 року
- Аналіз звернень споживачів
- 18.05.2018
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є одним із пріоритетних напрямків роботи відділу розвитку споживчого ринку управління економіки.
У I кв. 2018 року до відділу розвитку споживчого ринку управління економіки Лисичанської міської ради надійшло 50 звернень громадян з питань захисту прав споживачів, з них 32 — усних та 18 — письмових. Від загальної кількості отриманих письмових звернень: 3 — отримано під час особистого прийому, 9 — подані особисто, 5 — звернення на гарячу лінію, 1 — депутатський запит. Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість письмових звернень збільшилась на 38%.
Аналіз письмових звернень громадян свідчить по те, що споживачі звертаються з наступних проблем:
— якість продовольчих товарів та непродовольчих товарів (27,9%);
— якість наданих послуг (виконаних робіт) (22,2%);
— порушення правил торговельного обслуговування (22,2%);
— несанкціонована торгівля (11,1%);
— інші питання (16,6%).
За результатами розгляду звернень понад 67% порушених питань вирішено на користь споживача. Повернуто коштів за неякісні товари на суму — 2 699,05 грн., за отримані неякісні послуги на суму — 681,0,0 грн., замінено неякісних товарів на якісні на суму — 2 286,0 грн.
За усними зверненнями було надано 32 консультації мешканцям міста щодо:
— розірвання договорів купівлі-продажу товарів у зв’язку з виявленням недоліків чи істотних недоліків у товарах, їх обміну на якісні або повернення коштів;
— порушення умов договорів з надання побутових послуг (ремонт одягу);
— порушення правил торгівлі продовольчими товарами (недотримання умов і температурних режимів зберігання продукції, відсутності її маркування, цінників, невидачі розрахункових документів, відсутність контрольних ваг);
— неналежного рівня обслуговування в об’єктах торгівлі та побутового обслуговування населення.
Протягом звітного періоду на підставі звернень громадян було проведено 3 позапланових обстеження об’єктів торгівлі. За результатами обстежень суб’єктам господарювання було надано приписи про усунення порушень правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів та законодавства щодо захисту прав споживачів.
З метою сприяння правовій освіті населення та формування навиків компетентної поведінки у взаємовідносинах із суб’єктами господарювання при придбанні неякісних товарів та отриманні послуг відділом споживчого ринку на офіційному сайті розміщено постійно діючу сторінку «захист прав споживачів», на якій висвітлюються основні законодавчі акти у сфері захисту прав споживачів, рекомендації, зразки претензій, з якими мешканці нашого міста мають можливість ознайомитися та скористатися у будь-яких конфліктних ситуаціях, що виникли між ними, як споживачами товарів (робіт, послуг) та суб’єктами господарювання.
Якщо у Вас виникли питання, щодо порушення прав споживача, Ви маєте можливість звернутися за адресою: вул. Грушевського, 10, тел.
Начальник управління економіки Олександр Некрасов