Про роботу управління економіки про розгляд питань в сфері захисту прав споживачів за 2017 рік
- Захист прав споживачів
- 24.01.2018
З метою забезпечення прав споживачів на належну якість та безпеку продукції та обслуговування, рішенням Лисичанської міської ради від 28.07.2016 № 12/196 до повноважень відділу розвитку споживчого ринку управління економіки було віднесено розгляд звернень споживачів з питань захисту їх прав в сфері торговельного та побутового обслуговування. Головними завданнями в цьому напрямку є розгляд звернень громадян, надання консультацій з питань захисту прав споживачів, забезпечення в межах повноважень контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства про захист прав споживачів.
Протягом 2017 року до відділу надійшло 140 звернень громадян. З них:
-
— 69 письмових звернень громадян, у тому числі — 8 з Урядової гарячої лінії;
-
— 71 усне звернення.
Звернення надходили з питань придбання товарів неналежної якості (побутової техніки, мобільних телефонів, взуття і т. ін.) — 24, отримання неякісних побутових, ремонтно-будівельних та інших послуг, невиконання робіт у визначені терміни та з порушенням умов договорів (ремонт балконів, встановлення метало пластикових виробів, утеплення житла, ремонт побутової техніки) — 16, порушення правил торговельного обслуговування (обважування, обраховування, відсутність куточка споживача, книги відгуків та пропозицій, розрахункового документа, порушення режиму роботи) — 16, щодо несанкціонованої торгівлі — 4, щодо цінової ситуації на споживчому ринку міста — 4, з інших питань — 5.
Високий рівень розглянутих звернень на користь споживача (78,0% від загальної кількості) свідчить про дієвість вжитих під час розгляду звернень заходів державного захисту.
Завдяки якісній, послідовній, спільній з контролюючими та правоохоронними органами роботі з суб’єктами господарювання протягом 2017 року заявникам було повернуто грошових коштів на суму 13,55 тис. грн., проведено заміну товарів неналежної якості на якісний, відремонтовано товарів на суму понад 55,0 тис. грн., припинено порушення правил торговельного обслуговування у ряді підприємств торгівлі, у інших випадках надано роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства України.
Слід зазначити, що впровадження прозорих та ефективних механізмів взаємодії державних органів, органів місцевого самоврядування, громадськості, представників бізнесу у сфері здійснення захисту прав споживачів, забезпечення прозорості зворотного зв’язку між споживачами та всіма органами виконавчої влади щодо звернень і скарг споживачів, компенсації шкоди, завданої споживачам у разі порушення їх прав є надійною запорукою зростання рівня довіри громадян до міської влади та налагодження конструктивного соціального діалогу.
Аналіз загальної маси звернень свідчить, що крім неналежної якості товарів та послуг, недотримання суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства, однією із причин виникнення скарг споживачів також є недостатній рівень правової обізнаності громадян та представників бізнесу.
Тому, з метою попередження про потенційні ризики і небезпеку споживання, удосконалення інформації для споживачів про їх права, для надання доступної, об’єктивної, достовірної інформації, на виконання Плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів було створено відповідний розділ офіційного сайту Лисичанської міської ради (Главная страница - Жителям города - Защита прав потребителей) для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів.
В цьому розділі розміщуються і будуть в подальшому розміщуватись інформаційні матеріали для ознайомлення з основними вимогами законодавства про захист прав споживачів, правами громадян у цій сфері та механізмами їх реалізації.
Начальник управління економіки Олесандр Некрасов