plan-zahodiv-bezbarБезбар’єрність — це не тільки доступ до фізичних об’єктів. Це значно ширше поняття, яке включає в себе не лише різні сфери діяльності, але і категорії мислення та взаємодії з іншими людьми, як рівними.

Укрзалізниця у партнерстві з Mastercard адаптувала застосунок для людей з порушеннями зору

Усі інклюзивні елементи застосунку було запроваджено та протестовано у співпраці з компанією Access Lab (Лабораторія цифрової доступності).

Відтепер з усіма елементами інтерфейсу застосунку можна взаємодіяти за допомогою голосового керування та озвучення VoiceOver (iOS) та TalkBack (Android). Для цього всі кнопки, перемикачі, текстові поля та інші інтерактивні елементи були доповнені текстовими мітками, що описують їхні функції.

«Програма безбар'єрності Укрзалізниці – це один з ключових елементів стратегії та філософії компанії. Вокзали, поїзди та всі наші сервіси мають бути максимально доступними для всіх пасажирів. Ми системно йдемо до цього і сьогодні випустили оновлення, яке дозволить людям з порушеннями зору купувати квитки на поїзд, не виходячи з дому та без сторонньої допомоги. Дякую нашій IT-команді, пасажирникам та партнерам за розвиток застосунку», – зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.

Подробнее...

Довідка про доходи пенсіонера: як оформити онлайн

Навіщо пенсіонерам довідка про доходи і як її оформити онлайн?

В межах рубрики «Цифрова безбар’єрність» розбираємось, як отримати довідку про доходи пенсіонера не виходячи з дому.

Довідка про доходи пенсіонера може знадобитися для оформлення субсидії, виїзду за кордон, переведення за кордон пенсійних виплат тощо.

Таку довідку можна оформити онлайн через Портал Пенсійний фонд України або ж через Портал  Дія.

Покроковий алгоритм — за посиланням https://www.msp.gov.ua/news/23962.html

Інформаційні матеріали щодо безбар'єрності

У рамках проєкту «Адвокація запровадження послуги з облаштування безбарʼєрного житла» ГО «Група Активної Реабілітації» створено інформаційні матеріали:

- про налагодження співпраці та взаємодії на шляху реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні для організацій, установ та органів самоврядування — https://bit.ly/3RWKSUW

- про послугу з облаштування безбар’єрного житла для людей з ураженням спинного мозку чи схожими за наслідками захворюваннями, що користуються кріслами колісними та іншими засобами реабілітації — https://bit.ly/3xMNOwx

Подробнее...

Що таке інформаційна безбар'єрність

Зрозумілі формати для потреб кожного!

Інформаційна безбар'єрність – підхід, що забезпечує доступ до інформації для всіх людей, незалежно від їхніх фізичних або комунікативних можливостей. Це про створення інформаційного простору, що адаптований під потреби кожного.

Для ветеранів та ветеранок інформаційна безбар'єрність – критично важлива. Вони зіштовхуються з фізичними та сенсорними порушеннями внаслідок бойових дій, і доступ до інформації в зручному форматі може значно полегшити їхнє життя.

Забезпечення доступності інформації допомагає ветеранам та ветеранкам:

Подробнее...

Запрацював новий сервіс для пошуку безбар'єрних локацій

Люди з інвалідністю, похилого віку та маломобільні групи населення можуть знайти найближчу безбарʼєрну локацію в чат-боті «Доступно!». Про це повідомляє Мінцифри.

Чат-бот працює у Viber http://www.viber.com/uadostupnobot і Telegram https://t.me/uadostupnobot. В ньому зібрано дані про понад 5 тисяч об’єктів.

Також користувачі можуть самостійно перевірити доступність локації та залишити свій коментар у сервісі. Результати згодом відображатимуться у чат-боті.

Мінреінтеграції

Як створити середовище, де кожен почуватиметься зручно та комфортно?

Як створити середовище, де кожен почуватиметься зручно та комфортно?

Скористайтеся інструментами та порадами з освітніх серіалів, симуляторів, гайдів, що були розроблені в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», щоб наблизити країну до безбар’єрності:

Серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» про те, як коректно та з повагою комунікувати з людьми з бойовим досвідом, зокрема й тими, хто отримав інвалідність та пережив полон. Після перегляду серіалу пройдіть симулятор, де вам потрібно вибрати варіанти поведінки в типових життєвих ситуаціях.

Подробнее...

Як взаємодіяти з людиною, яка користується кріслом колісним?

Уявіть ситуацію: ви бачите, як людина на кріслі колісному намагається піднятися пандусом. Бажаючи допомогти, ви хапаєтеся за крісло і штовхаєте його вперед. Однак можете зіткнутися з різною реакцією на свої дії, навіть з агресією – якщо допомога непрохана.

Головне правило взаємодії з будь-якою людиною – не втручатись у її простір без дозволу. Тож перш ніж допомогти, запитайте, чи є в цьому потреба. Якщо відповідь ствердна, уточніть, як саме ви можете допомогти. Вас обов’язково скерують і скажуть, що і як треба робити.

Подробнее...

Не розумієте, як взаємодіяти з людьми, які мають бойовий досвід?

Отримайте поради, які допоможуть вам діяти коректно та з повагою в інтерактивному симуляторі, що був створений до освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія». Наприклад:

Серед ночі ви прокидаєтеся від того, що ваш партнер, який повернувся з фронту, сильно штовхнув вас. Він теж прокинувся, але не усвідомлює, що знаходиться вдома, і продовжує «воювати», як це було у сні. Як діяти далі?

На роботі колега ветеран або ветеранка починає жартувати на моторошні теми, такі як смерть, травми, війна. Як відреагувати?

Подробнее...

Гайд безба'єрних подій

Гайд безбар’єрних подій – це ще один розділ «Довідника безбар’єрності» — гіду з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар'єрної мови.

Гайд безбар'єрних подій створено у межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів».

Він «живе» як розділ «Довідника безбар'єрності» – https://bf.in.ua/, а також у форматі книги – https://bbu.org.ua/gaid-bezbar-iernih-podii.

Проєкт реалізується громадською організацією «Безбар'єрність» за підтримки спільноти «Бізнес без бар'єрів», зокрема компанії ДТЕК, у співпраці з командою київського проєкту «Кураж».

#безбарєрність

Основи безбар'єрності: як реагувати на протиправні дії щодо інших осіб?

Якщо ви стали свідком порушення прав іншої людини, дотримуйтеся таких рекомендацій:

1. Відразу повідомте поліцію:

Зателефонуйте на спецлінію за номером 102 або 112.

• Назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові.

• Повідомте дату народження, місце проживання, номер телефону й адресу місця події.

Подробнее...

Як підійти до людини з порушеннями зору?

Що робити, якщо здається, ніби людина на кріслі колісному потребує допомоги в громадському місці? Як загалом пропонувати людині з інвалідністю допомогу? А якщо це дитина?

Не лише які слова добирати, щоб не образити гідність людини, але і як взаємодіяти з нею – про це окремий розділ «Довідника безбар’єрності» – «Етика коректної взаємодії» - https://bf.in.ua/ethics/.

Подробнее...