Про роботу відділів управління праці та соціального захисту населення за І квартал 2017 року

Відділ персоніфікованого обліку

Відділ персоніфікованого обліку контролює надання пільг особам, які мають на це право згідно із Законами України, координує роботу підприємств і організацій у цих питаннях. Займається наповненням Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, створенням архівної бази особових справ пільговиків, виплатою грошових компенсацій пільговикам на придбання твердого палива та скрапленого газу, підготовкою списків і виплатою одноразової грошової допомоги ветеранам війни до Дня Перемоги.

Фахівці відділу взаємодіють з підприємствами та організаціями, що надають житлово-комунальні послуги, послуги зв’язку та з особами, які мають право на пільги.

Станом на 01.04.2017 на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги знаходяться 35116 пільговиків, в т. ч.: 283 інваліда війни; 997 учасників бойових дій; 1457 учасника війни; 357 члена сім’ї померлого ветерана війни; 9130 дітей війни; 10548 ветеранів праці; 642 потерпілих від аварії на ЧАЕС; 152 ветерана військової служби; 2815 інвалідів загального захворювання; 349 багатодітних сімей; 45 інших категорій.

Відшкодування витрат підприємствам

У 2017 році з 18 підприємствами і організаціями укладено договори на відшкодування витрат за надані громадянам пільги на житлово-комунальні послуги.

За рахунок коштів державного бюджету підприємствам міста відшкодовано 4 млн. 191 тис. грн.

Пільги на тверде паливо та скраплений балонний газ

Особи, які проживають в будинках з пічним опаленням, отримують в УПСЗН пільги на придбання твердого палива та скрапленого балонного газу, за рахунок коштів держбюджету.

Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату даних пільг у грошовому виразі з розрахунку затвердженої норми — 1 тонна та 1 балон на домогосподарство на рік.

У 2017 році ціна 1 тонни твердого палива — 2162,00 грн.,

1 балона газу — 216,20 грн.

За січень-березень 2017 року за цією пільгою звернулися 33 особи, з них: 28 ветеранів війни, 5 багатодітних сімей.

Робота з внутрішньо переміщеними особами

Згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» відділ персоніфікованого обліку з жовтня 2014 року здійснює реєстрацію осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції.

Станом на 01.04.2017 на обліку в УПСЗН зареєстровано 22977 внутрішньо переміщені особи, з них 1997 дітей, 271 інвалід, 17202 пенсіонера, 3507 осіб працездатного віку.

Згідно з ПКМУ № 505 від 01.10.2015 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» відділ персоніфікованого обліку здійснює прийом громадян з питання надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, здійснює її призначення та виплату. Виплата даної допомоги здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

За січень-березень 2017 року допомога виплачена 1047 сім’ям на загальну суму 3 млн. 914,60 тис. грн.

З 14.06.2016 набрала чинності Постанова КМУ від 08.06.2016 № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам», якою були затверджені Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат та Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

За результатами виконання умов цих Порядків відділом персоніфікованого обліку готуються матеріали для розгляду на засіданнях міської комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Протягом 3 місяців 2017 року вищевказаною комісією на 11 засіданнях розглянуто 2256 звернень внутрішньо переміщених осіб щодо призначення або поновлення їм пенсій, допомог, пільг, житлових субсидій та інших соціальних виплат. З них призначено (поновлено) соціальних виплат 1190 внутрішньо переміщеним особам, відмовлено 1066 особам, по 424 зверненням здійснено додаткову перевірку.

Соціальні гарантії за рахунок коштів місцевого бюджету

Щороку міська рада знаходить можливість надання додаткових до встановлених законодавством соціальних гарантій деяким категоріям населення. Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату пільг за рахунок коштів місцевого бюджету, а також координує роботу підприємств у цьому напрямку.

1) За січень-березень 2017 року даною пільгою на придбання додатково 1 тонни твердого палива та 1 балону скрапленого газу на побутові потреби звернулось 8 інвалідів війни та 9 учасників бойових дій, які мають пічне опалення.

2) 45 інваліда по зору Лисичанської організації УТОС отримують пільгу на абонплату за користування стаціонарним телефоном. У 2017 дана пільга надана на суму 5,2 тис. грн.

3) Надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг 17 Почесним громадянам міста. За 1 квартал 2017 сума наданих їм пільг склала 48,3 тис. грн.

4) За рахунок коштів міського бюджету 3 сім’ям учасників бойових дій на території інших держав надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг. За звітний період 2017 сума наданих їм пільг становила 4,5 тис. грн.

Пільги, що надаються за рахунок коштів місцевого бюджету, фінансуються своєчасно та в повному обсязі.

Відділ автоматизованої обробки інформації

Відділ автоматизованої обробки інформації (далі АОІ) забезпечує працездатність комп’ютерної техніки і систем які здійснюють облік пільг та допомог, що виплачуються державою громадянам.

Відділ обслуговує 81 комп’ютер, 51 принтерів лазерних і матричних, 25 термінальних станцій, 3 сервери, мережеве обладнання.

Відділ супроводжує 3 основні програми, які розроблені за замовленням Мінсоцполітики: «Наш Дім», «ЄДАРП», «АСОПД», а також програми, необхідні для роботи відділів управління, а саме: для відділу бухгалтерського обліку та звітності — «Гривня», «Мережа», «Медок», відділу праці — «Монітор», для відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці — ЦБІ (центральна база інвалідів) Лисичанського територіального центру соціального обслуговування — «АСД», відділу організаційно-кадрової та юридичної роботи «Картка». Так як розроблений у 90-х роках програмний комплекс «Наш Дім» не відповідає сучасним вимогам, у 2016 році розпочато поступовий перехід на програму «Житлові субсидії». Крім того, у 2016 році Мінсоцполітикою було розроблено єдину базу внутрішньо переміщених осіб. На рівні УПСЗН базу супроводжує відділ АОІ.

Програмний комплекси «Наш Дім» та «Житлові субсидії» призначені для обліку громадян, які звернулися за призначенням житлової субсидії, призначення субсидій, обміну з підприємствами, які надають комунальні послуги населенню. У 2017 році управлінням здійснювався електронний обмін з 10 підприємствами міста, а саме: ЖЕК №№ 1, 3, 5, 6, 8, КП «Лисичанськтепломережа», ЛКСП «Лисичанскводоканал», Лисичанським РЕЗ, ЛУЭГХ, КАТП 032806. На виконання постанови КМУ від 21.10.1995 № 848 (із змінами) був налагоджений електронний обмін інформацією з державною фіскальною службою, і, як наслідок, з’явилася можливість призначати житлову субсидію без довідки про доходи громадян.

Крім того, у 2017 році, у зв’язку зі зміною законодавства і низки тарифів були проведені масові перерахунки субсидій, що дозволило всім, хто користувався житловою субсидією, отримувати її з урахуванням змін, не звертаючись до УПСЗН.

У той же час існує ряд проблем в роботі. Програма розроблена з урахуванням технологій 90-х років, що не дозволяє використовувати нові комп’ютери для полегшення роботи відділу соціальної допомоги., а також часті помилки пам’яті, які виникають в результаті неузгодженості матеріальної частини і програмного комплексу. ПК «Наш Дім» — однокористувальницька програма, її мережеве використання тягне за собою пропорційне зниження швидкості роботи програми.

З червня 2016 року управління розпочало процес переходу на більш сучасний програмний комплекс для призначення субсидій «Житлові субсидії». Під час перехідного процесу УПСЗН супроводжує одночасно 2 програми, для того, щоб перехідний процес ніяк не позначився на отримувачах житлових субсидій.

«ЄДАРП» — єдина державна автоматизована інформаційно-аналітична система обліку громадян, які мають право на пільги. В базі ведеться облік всіх громадян пільгових категорій. У 2017 році обсяг бази складає 40,6 тис. чоловік. У даному програмному комплексі також налагоджено електронний обмін з підприємствами міста, що є однією з переваг.

«АСОПД» — автоматизована система обробки пенсійної документації. В базі ведеться облік одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги.

Відділ автоматизованої обробки інформації проводить щоденні регламентні роботи, які дозволяють програмним комплексам працювати стабільно і без збоїв, а саме:

— щоденне адміністрування, обслуговування сервера та робочих станцій (конфігурування, резервне копіювання, актуалізація баз та ПТК, установка клієнтів);

— консультації та підтримка користувачів з прикладного, системного та спеціалізованого ПО;

— формування звітів по запитах відділів, ПФ, терцентру;

— синхронізація баз з даними Пенсійного фонду;

— установка програмних розсилок, оновлення та інше;

Протягом 2017 року було проведено низку заходів по налаштуванню комплексної системи захисту інформації управління.

Начальник управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради О.А. Єздакова