Про роботу управління власності Лисичанської міської ради у 2016 році
- Про роботу структурних підрозділів
- 16.02.2017
Основними напрямками роботи управління власності є організація роботи з обліку, контролю за рухом, приватизації та передачі в оренду об’єктів комунальної власності, в тому числі землі.
Використання методів управління комунальним майном у 2016 році забезпечило поповнення місцевого бюджету на суму 14,2 млн.грн., в т.ч. за такими видами доходів:
- — орендна плата за землю, земельний податок — 12,3 млн.грн.;
- — орендна плата за нерухоме майно (крім земельних ділянок) — 1,25 млн.грн.;
- — приватизація комунального майна, продаж земельних ділянок — 0,38 млн.грн.;
- — плата за користування місцями розміщення спеціальних конструкцій — 0,28 млн.грн.
-
Крім того, за 2016 рік від передачі в оренду об’єктів нерухомості на рахунках комунальних підприємств в установленому законодавством порядку залишилось 0,3 млн. грн. Всього у звітному періоді розмір нарахування орендної плати за користування нерухомим майном склав 1,5 млн. грн. Із загальних надходжень від орендарів в рахунок погашення заборгованості за попередні роки надійшло 274 тис.грн.
Проведення спеціалістами управління систематичного моніторингу за всіма напрямками надходжень забезпечує високий рівень зазначених показників.
Підвищення ефективності роботи з управління комунальним майном забезпечується завдяки безпосередньому доступу спеціалістів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань. Налагоджено роботу з формування та отримання з вищезазначених державних реєстрів необхідних документів інформативного характеру про об’єкти нерухомості та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців.
Спеціалістами управління створені та ведуться на паперових та електронних носіях Реєстри:
- — об’єктів комунальної власності територіальної громади м.Лисичанська (4,9 тис. будівель);
- — об’єктів оренди комунального майна (310 об’єктів загальною площею 84 тис. кв.м.);
- — об’єктів приватизации комунального майна та землі (541 об’єктів нерухомого майна та 65 земельних ділянок);
- — земельних ділянок, що передані в оренду, в постійне користування (628 земельних ділянок);
- — архіву документації землевпорядкування з 01.01.2013р.;
- — витягів про право комунальної власності земельних ділянок;
- — діючих договорів оренди об’єктів нерухомого майна, землі та витягів про реєстрацію права оренди;
- — діючого права постійного користування;
- — рішень міської ради та ін.
Станом на 01.01.2017р. на обліку та контролі в управлінні перебуває:
- — 310 договорів оренди комунального майна (відмінного від земельних ділянок);
- — 611 договорів оренди землі;
- — 285 договорів з приватизації комунального майна;
- — 684 договора (акта) на прийом об’єктів у комунальну власність, передачу у державну та обласну власність.
Спеціалістами управління за всіма напрямками діяльності постійно проводиться робота з контролю за виконанням умов договорів, своєчасного їх переукладання або пролонгації, із внесення змін в договори в зв’язку зі змінами у нормативно-правових документах та ін.
У зв’язку з індексацією нормативної грошової оцінки землі на коефіцієнт 1,433 за 2015 рік та введенням нової нормативної грошової оцінки міста підготовлено 650 додаткових угод до діючих договорів оренди землі щодо зміни ставок орендної плати за землю. Крім того, у звітному періоді укладено та пролонговано 92 договора оренди землі.
Також у 2016 році розглянуто 168 заяв громадян, фізичних осіб — підприємців та клопотань юридичних осіб з питань надання в користування або власність земельних ділянок. За результатами розгляду даних звернень підготовлено 82 проекти рішень міської ради.
Всього управлінням власності у звітному періоді було підготовлено та винесено на розгляд депутатів Лисичаснької міської ради 113 проектів рішень.
Крім того, за 2016 год тільки з питань земельних відносин розглянуто біля 700 звернень громадян та направлено більше 900 листів. Для вирішення спірних питань землекористування було проведено 8 засідань відповідної комісії, на яких 15 спірних питань вирішено по суті.
З питань плати за землю ведеться постійна робота з ДПІ в м.Лисичанську, що включає в себе щомісячний обмін інформацією, інвентаризацію землекористувачів двічі на рік, робота з боржниками та ін.
В 2016 проводилась робота по забезпеченню дотримання орендарями землі правил благоустрою міста. У літньо-осінній період проводилося обстеження земельних ділянок. За результатами підготовлено 89 листів щодо вимог щодо дотримання правил благоустрою.
Продовжується робота з виконання Програми розвитку земельних відносин на 2015-2017 роки. Так, в 2016 році розпочато роботи із встановлення водоохоронних та прибережних смуг річки Верхня Біленька, проведено работу з інвентаризації 16 земельных ділянок під об’єктами освіти.
Для подальшої передачі зазначених земельних ділянок в постійне користування відділу освіту Лисичанської міської ради надана консультаційно-методична допомога, підготовлено необхідні документи для оформлення технічної документації та здійснення державної реєстрації за Лисичанською міською радою комплексів будівель та споруд комунальних навчальних закладів.
Приділяється увага роботі зі стягнення збитків, спричинених територіальній громаді міста юридичними особами та фізичними особами-підприємцями, що своєчасно не оформили право землекористування. Впродовж 2016 року організовано 5 засідань комісії, за результатами яких складено 65 актів на загальну суму 12,9 млн. грн.
Надважливе значення має захист інтересів міської ради та її виконавчих органів в судових інстанціях. В 2016 році управлінням забезпечено представництво ради у 41 судовому засіданні по 12 цивільним і адміністративним справам, а також у 9 судових засіданнях по 3-х господарських справах зі спірних питань землекористування.
Крім того, ведеться позовна робота щодо орендарів землі, які в добровільному порядку не перейшли на нові ставки орендної плати за землю. В 2016 році до Господарського суду Луганської області подано 12 відповідних позовів. За двома позовами судовий розгляд завершено на користь Лисичанської міської ради, дві позовних заяви знаходиться на розгляді у Верховному суді України, дві — в апеляційному суді.
Також розпочато роботу із захисту в судовому порядку права власності територіальної громади міста Лисичанська. В зв’язку з цим направлено позовні заяви до Луганського окружного адміністративного суду, Лисичанського міського суду, а також апеляційну скаргу до Луганського обласного апеляційного суду по 1 адміністративній та 1 цивільній справі.
З метою запобігання правопорушенням у сфері земельного законодавства, здійснюється співробітництво з правоохоронними та контролюючими органами державної виконавчої влади; проводиться профілактична робота по запобіганню корупційних правопорушень.
Значна увага приділяється і питанню внесення змін до Статутів та Положень юридичних осіб комунальної форми власності, тому що саме ці документи регламентують всі аспекти їх діяльності, в т.ч. майнові відносини, види економічної діяльності, їх повноваження, права та обов’язки.
Проводиться робота по створенню і ліквідації комунальних підприємств. На сьогодні управління власності працює з припинення 3-х юридичних осіб — паспортна служба, архітектурно-планувальне бюро, комунальний ринок. Головою ліквідаційних комісій є начальник управління власності. До складу комісії входять і інші працівники управління, якими забезпечується своєчасна подача звітності в ДПІ, Пенсійного фонду та фондів соціального страхування.
Великий обсяг роботи складають питання руху основних засобів, а саме — прийом в комунальну власність об’єктів державної і приватної власності, а також безхазяйного майна за рішенням суду, передача об’єктів у державну та обласну власність, передача з балансу на баланс в межах комунальної власності, списання з балансу в зв’язку з непридатністю до подальшої експлуатації.
Управління також приймало безпосередню участь в розробці регуляторних актів з розміщення рекламних конструкцій, тимчасових споруд, розміщення об’єктів благоустрою та ін.
Начальник управління власності Т.О.Гречко