Поради споживачам: як не стати жертвою хімчистки!
- Захист прав споживачів
- 10.09.2021
По-перше, споживач має бути обізнаним, який саме суб’єкт господарювання надає йому послуги. Розміщена вивіска з назвою салону, як правило, не надає такої важливої інформації. Проте ця інформація може стати споживачу у пригоді в разі незадоволення якістю виконаної роботи та необхідністю подати відповідну заяву до господарюючого суб’єкта.
Отже, у приміщенні, де проводиться взяття та видача замовлень, на видному і доступному для споживача місці повинна розміщуватись інформація про повне найменування виконавця робіт, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я, по батькові керівника (власника), копія свідоцтва про державну реєстрацію.
Взяття, оформлення та виконання замовлень проводиться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає послуги хімчистки, так і в помешканні замовника. Під час взяття замовлення працівник хімчистки (приймальник) повинен: оглянути кожний виріб у присутності споживача і попередити щодо усадки виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів; запропонувати споживачу відпороти фурнітуру та матеріали оздоблення на предмет збереження їх якості.
По-друге, споживач має бути обізнаним: існує чотири ступені зносу речей — 10, 30, 50, 75 відсотків. Дуже важливо це знати, щоб не здешевити свої речі при здачі в хімчистку та оформленні документів.
Отже, знос:
— 10%: вироби, які не були у вжитку, без пошкодження волокон і забарвлення;
— 30%: вироби мало зношені із незначним забрудненням, що раніше не були піддані пранню, хімічній чистці або перефарбуванню, не мають пошкодження волокон і поривів;
— 50%: вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі, зі збитим ворсом, потерті, з невеликими поривами та штопанням, зі значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали;
— 75%: вироби дуже забруднені, були піддані пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставровані, мають стертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покрив на хутрі, пошкодження шкіряної тканини).
Споживач у квитанції (договорі) своїм підписом підтверджує згоду з визначенням відсотка зносу, виду обробки, наявністю дефектів та можливістю проявлення прихованих дефектів та усадки виробу в процесі обробки.
По-третє, вартість взятих виробів узгоджується споживачем разом із приймальником або на підставі підтверджуючих документів. І це важливо, бо споживач дає згоду на обумовлену вартість виробу та своїм підписом підтверджує її. Надалі в разі псування хімчисткою речі споживач має право вимагати як компенсацію саме цю обумовлену вартість. Терміни виконання замовлення зазначаються у квитанції (договорі).
Будьте обізнані! Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа (квитанції, договору), який засвідчує факт замовлення роботи (послуги).
Забираючи речі, в присутності працівника хімчистки необхідно їх оглянути. Якщо повертають неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються із зауваженнями — зверніться до адміністрації закладу. Краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі (копія документа, що засвідчує вартість речі, копія довідки про оціночну вартість речі тощо).
Відповідно до п.9 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець зобов’язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв’язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ВЦА