Договір на установку вікон. Будьте уважніше!
- Захист прав споживачів
- 01.08.2018
Аналіз звернень громадян, які надходять до відділу розвитку споживчого ринку управління економіки щодо неякісних послуг з встановлення дверей, металопластикових конструкцій, утеплення приміщень свідчить про те, що у цій сфері найчастіше зустрічаються наступні порушення законодавства:
- — відсутність в укладених договорах інформації щодо місцезнаходження суб’єкта господарювання, що в деяких випадках унеможливлює притягнення до відповідальності виконавця у разі його зникнення після отримання передоплати;
- — ненадання розрахункового документа (чеку, квитанції), який підтверджує факт отримання коштів суб’єктом господарювання;
- — відсутність у договорі обов’язків щодо виконання монтажу виробів;
- — зменшення штрафу у разі затримки виконання робіт до 0,1-0,3% замість 3% від вартості послуги, передбачених Законом України «Про захист прав споживачів».
З метою уникнення конфліктних ситуацій та непорозумінь під час придбання та замовлення послуг із монтажу металопластикових виробів споживачу необхідно надавати перевагу підприємствам які достатньо довго працюють в цій сфері, мають стаціонарні офіси і мають позитивні відгуки про свою роботу.
Для того щоб зробити свідомий вибір виконавця послуг, споживач має право вимагати у суб’єкта господарювання для ознайомлення:
- — свідоцтво про його державну реєстрацію;
- — ліцензію на проведення будівельних робіт або при її відсутності, договір з організацією, яка здійснюватиме монтаж виробів;
- — договір з виробником продукції, який підтверджує, що саме цей суб`єкт господарювання є офіційним представником виробника.
- Договір із суб’єктом господарювання на монтаж металопластикових конструкцій або утеплення приміщення має містити:
- — вичерпний перелік замовлених споживачем послуг;
- — терміни виконання замовлення;
- — порядок оплати;
- — гарантійні зобов`язання виконавця, його права і обов`язки і т.п.
Відсутність в договорі обов’язків виконати монтаж виробів приводить до неможливості пред’явлення претензій до якості монтажу а також не дає змоги примусити продавця виконати монтаж у встановлений договором термін.
Слід також звертати увагу на порядок оплати замовлення і терміни його виконання. Оскільки в більшості договорів, що укладаються із споживачами, йдеться про виконання замовлення саме після 100% оплати, внесення споживачем лише частини вартості замовлення, дає можливість затягувати термін виконання замовлення на невизначений час. Тому наявність вказаних розбіжностей в умовах договору з усними обіцянками виконавців одразу повинна насторожувати споживача.
У разі виявлення порушень з боку суб’єктів господарювання споживач має право написати скаргу на ім’я керівника (виконавця послуг) з вимогою щодо виконання умов договору або усунення недоліків у виконаній роботі. Скарга складається у двох примірниках, один з яких з відміткою про отримання виконавцем, залишається у замовника. Якщо претензії ігноруються, споживач має право звернутися з відповідною скаргою на дії суб’єкта господарювання до Головного управління Держпродспоживслужби у Луганській області (м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2) або до відділу звернень Лисичанської міської ради (м. Лисичанськ, вул. Грушевського, 8) з письмовим зверненням, долучивши до нього усі необхідні документи.
Відділ розвитку споживчого ринку управління економіки Лисичанської міської ради