Державна податкова інспекція у м. Лисичанську повідомляє

ЕКОНОМТЕ СВІЙ ЧАС — ОБИРАЙТЕ ЕЛЕКТРОННУ ЗВІТНІСТЬ!

За консультаціями ПО ПИТАННЮ НАДАННЯ ПОДАТКОВОЇ ЗВІТНОСТІ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ, заключення договорів та отримання программного забезпечення платники податків можуть звертатись до податкової інспекції м. Лисичанська, за адресою: вул. Свердлова,347; каб.2,40 або за телефоном: 4-27-47.

Про відомі Вам факти роботи неоформлених працівників на підприємствах та у приватних підприємців, а також про факти ВИПЛАТИ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ «В КОНВЕРТАХ» можно повідомити по телефонам довіри: ДПА в Луганській области: (0642) 58-97-94; ДПІ в м. Лисичанську: 7-02-66 або 7-10-36.

ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ ВІДПОВІДАЄ НА ЗАПИТАННЯ

Консультацій ПО ПИТАННЯМ ОПОДАТКУВАННЯ можна отримати, зателефонувавши зі стаціонарного телефону БЕЗКОШТОВНО за багатоканальним телефоном 0-800-501-007 з 08:00 до 20:00 (крім суботи та неділі) до Інформаційно — довідкового департаменту Державної податкової служби.

Прийом запитань по e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. — ЦІЛОДОБОВО, без вихідних.

ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬ

НЕОБХІДНІСТЬ ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ при ТОРГІВЛІ КАВОЮ, ЧАЄМ та КОНДИТЕРСЬКИМИ ВИРОБАМИ

ЗАПИТАННЯ: Чи потребує торгівля кавою, чаєм та кондитерськими виробами з додаванням алкогольних напоїв отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?

ВІДПОВІДЬ: Відповідно до статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі — ЗУ № 481/95) роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у томц числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Відповідно до статті 1 ЗУ № 481/95 роздрібна торгівля алкогольними напоями — це діяльність з продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачпм для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, інших суб’єктах господарювання громадського харчування.

При цьому відповідно до тієї ж норми законодавства алкогольними напоями є продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спитру етилового понад 1,2 % об’ємних огдиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами: 22 04, 22 05, 22 06, 22 08.

Відповідно до тієї ж Гармонізованої системи шоколад та інші готові харчові продукти з вмістом какао, які містять алкоголь, віднесені до коду 1806; кава та чай віднесені до кодів 0901 та 0902 із прямою вказівкою на те, що додання інших речовин до продуктів товарних позицій кодів 0901 та 0902 (або до їх сумішей) не повинно впливати на їх класифікаціюж за умови, що одержані суміші зберігають основні характеристики продуктів цих товарних позицій.

Додавання алкогольних напоїв у кулінарних цілях, тобто з метою покращення смакових та ароматних властивостей, не змінює основні характеристики чаю та кави.

Враховуючи вищезазначене, слід дійти висновку про те, що кава, чай, кулінарні вироби з додаванням алкогольних напоїв не є алкогольними напоями, а роздрібна торгівля ними не є роздрібною торгівлею алкогольними напоями, а отже, й не вимагає отримання відповідної ліцензії.

НЕОБХІДНІСТЬ ПРИДБАВАННЯ ТОРГОВОГО ПАТЕНТУ НА ДИТЯЧІ ІГРИ

ЗАПИТАННЯ: Чи необхідно придбавати торгові патенти на дитячі ігри (батут, гірки, каруселі)?

ВІДПОВІДЬ: Відповідно до пп. 267.1.1 п.267.1 ст. 267 розділу XII Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV (далі — ПКУ), платникамси збору є суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи — підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленному порядку торгові патенти та провадять діяльність у сфері розваг (крім проведення держв\авних грошових лотерей).

Крім того, не є платниками збору за провадження діяльності у сфері розваг суб’єкти господарювання, які провадять комп’ютерні та відеоігри.

Відповідно до пп. 14.1.46 ст. 14 розділу I ПКУ діяльність у сфері розваг — це господарська діяльність юридичних та фізичних осіб — підприємців, що полягає у проведенні лотерей, а також розважальних ігор, участь в яких не передбачає одержання її учасниками грошових або майнових призів (виграшів), зокрема більярд, кегельбан, боулінг, настольні ігри, дитячі відеоігри тощо.

Враховуючи те, що діяльність з проведення дитячих ігор відноситься до сфери розваг, то суб’єкти господарювання, які провадять дитячі розважальні ігри, є платниками збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності та придбавають патент на загальних підставах.

НЕОБХІДНІСТЬ ПРИДБАВАННЯ ТОРГОВОГО ПАТЕНТУ

ЗАПИТАННЯ: Чи необхідно придбавати торговий патент за надані побутові послуги у безготівковій формі?

ВІДПОВІДЬ: Відповідно до п.14.1.151 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV (далі — ПКУ), платні послуги — це діяльність, пов’язана з наданням побутових послуг для задоволення особистих потреб замовника за готівку, а також з використанням інших форм розрахкнків, включаючви платіжні картки. Незалежно від того, як ведуться розрахунки за надані побутові послуги: у безготівковій чи готівковій формі, необхідно придбавати торговий патент.

ОПОДАТКУВАННЯ ВИДУ ДІЯЛЬНОСТІ, НЕ ЗАЗНАЧЕНОГО У СВІДОЦТВІ у СПД — ЄДИННИКА

ЗАПИТАННЯ: Як оподатковується дохід СПД — єдинника від виду діяльності, не зазначеного у Свідоцтві, з 1 січня 2011 року?

ВІДПОВІДЬ: Згідно з п. 1 підрозділу 8 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI (далі — ПКУ) з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV ПКУ в частині оподаткування суб’єктів малого підприємництва діє Указ Президента України від 03 липня 1998 року № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» із змінами (далі — Указ). Відповідно до ст. 2 Указу дохід, отриманий від здійснення підприємницької діяльності, що обкладається єдиним податком, тне включається до складу сукупного оподатковуваного доходу за підсумками звітного року такого платника, а сплачена сума єдиного податку є остаточною і не включається до перерахунку загальних податкових зобов’язань платника єдиного податку.

Таким чином, у разі отримання доходу від виду діяльності, який не був зазначений у Свідоцтві про сплату єдиного податку на нього не поширюються норми Указу, тому такий дохід підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах з нормами ПКУ для платників податків — фізичних осіб.

НАЛОГООБЛОЖЕНИЕ при ПРОДАЖЕ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБИЛЯ

ЗАПИТАННЯ: Как облагается налогом с доходов физических лиц первая и вторая, в течении года, продажа ненового легкового автомобиля при посредничестве юридического лица ( физического лица — предпринимателя) ?

ВІДПОВІДЬ: При продаже легкового автомобиля не чаще одного раза в течение отчетного налогового года доходы продавца облагаются налогом по ставке 1 % (п. 173.2 ст.173 Налогового кодекса Украины № 2755 — VI от 02.12.2010г., далее — НКУ). Доход, полученный плательщиком налога от продажи в течение отчетного налогового года второго и последующих объектов движимого имущества в виде, в частности, легкового автомобиля, подлежит обложению налогом по ставке, определенной в п. 167.2 ст. 167 НКУ, — 5 % базы налогообложения. Доход от продажи движимого имущества в виде легкового автомобиля, мотоцикла, мотороллера определяется исходя из цены, указанной ив договоре купли-продажи, но не ниже оценочной стоимости такого объекта и не ниже 25 % стоимости такого же нового объекта имущества (п. 173.2 ст. 173 НКУ).

При продаже движимого имущества при посредничестве юридического лица или физического лица — предпринимателя такой посредник выполняет функции налогового агента по предоставлению в орган государственной налоговой службы информации о сумме дохода и сумме уплаченного в бюджет налога в порядке и сроки, установленные для налогового расчета. Плательщик налога при заключении договора купли-продажи самостоятельно уплачивает налог с доходов физических лиц в бюджет через банковские учреждения (п. 173.3 ст. 173 НКУ).

НАЛОГООБЛОЖЕНИЕ по ДОПОЛНИТЕЛЬНЫМ ПАЕВЫМ ВЗНОСАМ КРЕДИТНЫХ СОЮЗОВ

ЗАПИТАННЯ: Как облагается налогом с доходов физических лиц в 2011 году доходы физических лиц, выплаченные по дополнительным паевым взносам кредитных союзов, если они: были начислены в 2010 году, а выплачены в 2011 году; были начислены и выплачены в 2011 году?

ВІДПОВІДЬ: Доходы по дополнительным паевым взносам членов кредитных союзов начисляются в виде процентов. Если такие проценты были начислены в 2010 году, то они подлежали обложению налогом с доходов физических лиц во время их начисления по ставке 15 % независимо от того, что в 2010 году они не были выплачены (пп. 9.2.3 Закона Украины «О налоге с доходов физических лиц» от 22.05.2003г. № 889-IV).

Если проценты по дополнительным паевым взносам членов кредитных союзов начислены и выплачены в 2011 году, то такие проценты облагаются налогом по ставке 5 % (пп. 167.2, пп. 170.12.1 Налогового кодекса Украины № 2755 — VI от 02.12.2010г., далее — НКУ).

Налоговым агентом налогоплательщика при их начислении (выплате) является кредитный союз, который обязан представить в орган ГНС в сроки, установленные НКУ для налогового квартала, налоговый расчет о начисленной плате (процентах) и удержанном из нее налоге (пп. 170.12.2 НКУ).

Л. В. Величко — завідувач сектору ДПІ в м. Лисичанську

ПРО ОПЕРАЦІЮ «БЮДЖЕТ»

У даний час по всій Україні проходить операція «Бюджет». Її основним завданням є опрацювання підприємств, які потрапили до категорії підприємств — вигодонабучів, як такі, що не досягли середньої податкової віддачі, а це може свідчити про участь таких підприємств у схемах мінімізації податкових зобов’язань. Вказана операція розподіляється на кілька етапів. Одним із перших етапів є визначення підприємств — вигодонабучів. Другий етап полягає в тому, щоб під час зустрічей за «круглим столом» або розширених засідань з керівниками таких підприємств у формі безпосереднього спілкування досягати домовленості щодо добровільного підвищення податкового навантаження, збільшення платежів до бюджету та відмови таких суб’єктів господарювання від використання схем мінімізації. Якщо ж керівництво таких підприємств не погодиться відмовитись від використання схем мінімізації податкових зобов’язань, то на виконання третього етапу операції «Бюджет» такі підприємства потраплять на проведення позапланових перевірок.

ПОДАТКОВА СЛУЖБА ЗАХИЩАЄ ПРАВА та ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

Податки бувають різними, як і ставлення до них. Причому не залежить воно від рівня статків, а залежить від свідомості та сумлінності кожного платника. У всьому світі є такі з них, котрі прагнуть ухилитися від сплати належного державі та суспільству. Одним із методів зменшення податків є виплата заробітної плати «в конвертах».

Сьогодні громадяни, які погоджуються на зарплату «в конвертах», сприяють розвитку тіньових схем ухилення від сплати податків та позбавляють себе соціальної захищенності. Працівники ДПІ в м. Лисичанську не залишають поза увагою ці проблеми. Тому, що захист прав та законних інтересів платників податків — один із пріоритетів податкової служби.

Адже всі соціальні відрахування провадяться виходячи з реальної заробітної плати, що нараховується працівнику. Якщо ж громадянин отримує заробітну плату "в конверті«він залишається соціально незахищеним у майбутньому.

Фахівці податкової служби м. Лисичанська постійно проводять моніторинг діяльності суб’єктів господарювання, які виплачують зарплату в «конвертах», мають заборгованість по виплаті із заробітної плати чи виплачують її у розмірі меншому за мінімальний; проводять бесіди з робітниками; перевіряють інформацію з інших джерел.

За результатами проведених перевірок, станом на 1 травня 2011 року, легалізована праця 6 найманих працівників у 4 суб’єктів господарської діяльності та донараховано 11,6 тис. грн. податку з доходів фізичних осіб.

Завдяки проведення співбесід легалізовано працю 185 найманих осіб з наступною добровільною сплатою податків.

Всього донараховано в бюджет по перевіркам фізичних осіб, з початку 2011 року, 740,4 тис. грн., з яких 288,6 тис. грн. складає податок з доходів фізичних осіб.

Шановні громадяни! Якщо з Вами не оформлені трудові відносини, виплачують заробітну плату в розмірі, меншому встановленого законодавством рівня, або ж виплачують заробітну плату «в конверті», повідомляйте про такі факти за телефонами довіри ДПІ в м. Лисичанську 7-02-66 та 7-10-36 щоденно, крім вихідних (субота, неділя), з 9:00 до 18:00 7-02-66 та 7-10-36.

Жадан Р. М. — начальник управління ДПІ в м. Лисичанську

ПАРТНЕРСЬКИ СТОСУНКИ ПОВИННІ БУТИ ПІДКРЕПЛЕНІ ЗУСТРІЧНИМИ КРОКАМИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

Одним із показників розвитку економіки і важливим критерієм та умовою вступу до Європейського союзу є ляквідація податкової заборгованості підприємств — суб’єктів господарювання. Своєчасна сплата податків забезпечує нормальне функціонування усіх державних інституцій, тому держава розраховує на взаєморозуміння та відповідальне відношення бізнесу до виконання своїх конституційних зобов’язань перед бюджетом. Але ж не кожен платник податків є законослухняним та відповідальним.

Станом на 1 січня 2011р., у Лисичанську налічувалось 64 підприємства — боржника, податковий борг яких складав 164,5 млн. грн. Станом на 1 травня 2011р. таких боржників налічується 98 — податковий борг яких складає 137,6 млн.грн.

Податковою службою здійснюється комплекс заходів щодо скорочення податкового боргу, збільшення надходжень до бюджету від реалізації майна, яке перебуває у податковій заставі. Зокрема, фахівцями відділу погашення прострочених податкових зобов’язань, описано майна на суму 39,5 млн. грн., у тому числі з початку року описано майна на суму 22,1 млн. грн. та реалізовано активів, які знаходяться у податковій заставі, на суму 1,2 млн.грн. Всі ці заходи направлені на те, щоб при забезпеченні дотримання інтересів держави щодо виконання податкових зобов’язань, не припинити діяльність суб’єктів господарювання. Як правило, для реалізації майнових активів боржника вибирають, в першу чергу ті, відсутність яких не призведе до зупинки роботи підприємства. Але партнерськи стосунки повинні бути підкреплені зустрічними кроками платників податків.

До злісних неплатників в межах діючого законодавства приймаються заходи примусового стягнення. Податкова служба значно активізувала роботу зі стягнення активів підприємств-боржників у судовому порядку. Таким чином було стягнуто податкового боргу у сумі 1,0 млн. грн.

Станом на 1 травня 2011р. в процедурі банкрутства знаходиться 11 підприємств Лисичанська із загальною сумою податкової заборгованості 80,5 млн.грн.

З початку поточного року ліквідовано 1 підприємство — банкрут із сумою податкового боргу 0,6 млн. грн.

Згідно ст. 95 Податкового кодексу України до суду направлено 18 позовів по 11 підприємствах на суму 34,9 млн.грн. щодо стягнення податкового боргу грошовими коштами з розрахунків боржників.

По 16 позовах судом вже винесені рішення на користь ДПІ на загальну суму 34,3 млн.грн.

Найбільшу заборгованість перед бюджетом, станом на 1 травня 2011р. мають такі великі підприємства, як:

ВАТ «Лисичанська сода» (керівник: Галунов Г. І. ) — 45,4 млн. грн.;

ВАТ «Лисичансьвугілля» (керівник: Шатковський В. В.) — 5,1 млн. грн.;

ВАТ «Лисичанський завод ГТВ» (в. о. керівника: Кучеренко В. І.) — 29,0 млн. грн.;

КСП «Лисичанськводоканал» (керівник: Бончужна І. Я. ) — 10,5 млн. грн.;

КП «Лисичанськтепломережа» (керівник: Аніка Г. В.) — 3,3 млн. грн.

ДП Лисичанська ТЕЦ (керівник: Талдонас М.Г.) — 4,6 млн. грн.

Робота податківців не обмежується застосуванням заходів примусового стягнення податкового боргу: постійно проводяться зустрічі з керівниками та головними бухгалтерами підприємств-боржників на яких обговорюються шляхи погашення податкової заборгованості.

Для платників податків, які внаслідок об’єктивних причин опинились у скрутному становищі і у них з’явилася загроза виникнення податкового боргу, законодавством України, а саме: п. 100.1 ст.100 Податкового кодексу України, передбачено надання розстрочок. Так розстрочку податкових зобов’язань отримали 5 підприємств на суму 1,2 млн.грн.

Хома Б. М. —  заступник начальника ДПІ в м. Лисичанську

ЗВІТУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ

Порядок подання податкової звітності до органів державної податкової служби визначено статтею 49 розділу II Податкового кодексу України, а саме, пунктом 49.4 статті 49 предбачено, що платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органів державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб, у порядку, визначеному законодавством.

Переваги надання податкової звітності в електронному вигляді беззаперечні, це — гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок, економія робочого часу платників податків, відсутність необхідності відвідування податкової інспекції, придбання паперових бланків звітності, конфіденційність та оперативність обробки отриманої інформації.

Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не портебує дублювання на паперових носіях, а також іх збереження.

ДПІ в м. Лисичанську з початку 2011 року було прийнято 13004 звіта, декларацій та розрахунків від 4196 платників податків, що значно більше, ніж за попередні періоди 2010 року.

Значну частку із загальної кількості платників, що звітують в електронному вигляді, становлять платники податку на додану вартість. Так, з початку 2011 року, кількість платників ПДВ, що звітують в електронному вигляді, склала 79,2 % від загальної кількості платників ПДВ.

За допомогою та консультаціями, стосовно надання звітності в електронному вигляді, платники податків можуть звернутися до ДПІ в м. Лисичанську, яка розташована за адресою: м. Лисичанськ, вул. Свердлова,347, каб.40 (телефон: 4-27-47), каб.2 (телефон: 7-00-56) або каб.28 (телефон: 7-04-73) щодня, крім вихідних (субота, неділя). К. І. Мілаш — в. о. начальника відділу ДПІ в м. Лисичанську

НЕВИПЛАЧЕНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА — БОРГ ПЕРЕД ЛЮДЬМИ ТА ДЕРЖАВОЮ

Переоцінити шкоду, яку наносить людям і місцевим бюджетам наявність заборгованості по заробітній платі практично неможливо, адже податок з доходів фізичних осіб є суттєвою складовою наповнення бюджетів, що дає можливість органам місцевого самоврядування втілювати в життя соціальні програми. Тому податкова служба м.Лисичанська постійно проводить моніторинг надходжень податку з доходів фізичних осіб.

Аналізуючи отримані дані, податківці визначають коло тих роботодавців, на яких необхідно звернути увагу — або включити до графіку документальних перевірок, або провести перевірку разом з іншими контролюючими органами, наскільки правильно і якісно оформлені наймані працівники, який рівень їхньої заробітної плати та періодичність її виплати, повнота нарахування та сплати податків до бюджету.

Ще один важливий напрямок роботи лисичанських податківців — проведення комісій з питань повноти і своєчасності сплати до бюджету податку з доходів фізичних осіб.

З початку 2011 року 19 підприємств звітували перед податківцями з нагальних проблем оподаткування. Можливо, не всі проблеми вдалося врегулювати, про те на 14 підприємствах знайшли можливість і частково погасили заборгованість по заробітній платі в сумі 5,1 млн.грн. Додатково до бюджету надійшло 0,7 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб.

Фахівцями управління оподаткування фізичних осіб ДПІ в м. Лисичанську проводяться бесіди з керівниками підприємств у телефонному режимі та під час надання податкової звітності. В результаті такого спілкування ряд підприємств почали самостійно погашати заборгованість по заробітній платі та податках.

Але не зважаючи на проведення такої роботи, рівень заборгованості по заробітній платі ще досить значний. Станом на 1 квітня 2011 року вона становить 15,0 млн.грн., а саме:

— ДП «РБУ» — 0,3 млн. грн.

— ВАТ «Лисичанський завод ГТВ» — 7,1 млн. грн.

— філія ХДЗП " завод «Електроприлад» ім Т. Г. Шевченко« — 1,2 млн. грн.

— ТОВ «Лист» — 0,1 млн. грн.

— КП Тролейбусне управління — 0,7 млн. грн.

— ЗАТ «Лисичанський м’ясокомбінат» — 0,3 млн. грн.

— КП «Тепломережа» — 0,2 млн. грн.

— КСП «Водоканал» — 1,7 млн. грн.

— ЗАТ «Лисичанський «Спецбуд» — 0,8 млн. грн.

— ДП Лисичанська ТЕЦ — 2,3 млн. грн.

— ТОВ «Лотуре — Зернопром» — 0,2 млн. грн.

Державна податкова інспекція в м. Лисичанську нагадує: щоденно, крім вихідних (субота, неділя), з 9:00 до 18:00 працюють «телефони довіри»: 7-02-66 та 7-10-36, по яким громадяни можуть повідомити про факти порушень податкового законодавства.

Філімонова І. А. — заступник начальника ДПІ в м. Лисичанську

АЛКОГОЛЬНО-ТЮТЮНОВІ ПОРУШЕННЯ

Пріоритетними завданнями держави, в частині контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів, виступають недопущення на споживчий ринок фальсифікованих підакцизних товарів, що не маркіровані марками акцизного збору, а також недопущення безконтрольної безліцензійної торгівлі алкоголем і тютюном.

Одним з резервів надходжень податків та зборів до бюджетів усіх рівнів є проведення ефективної контрольно-перевірочної роботи на ринку алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Основну частину контрольно — перевірочної роботи в сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території, підконтрольної ДПІ в м. Лисичанську, здійснює сектор контролю за суб’єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі.

З початку поточного року фахівцями цього сектору проведено 24 перевірки і як результат — виявлені порушення Закону України «Про застосування РРО».

Крім того, виявлено 13 випадків порушення вимог законодавства, що регулює обіг алкогольних і тютюнових виробів, а саме:

4 випадки зберігання та продаж алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;

2 випадки порушення рівня максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби;

7 фактів продажу алкогольних напоїв за ціною, нижчою за мінімальну.

За результатами перевірок до порушників застосовані фінансові санкції на загальну суму 173,07 тисячі гривень.

Є. М. Касатов — в. о. завідувача сектору ДПІ в м. Лисичанську

ЧЕРЕЗ ДІАЛОГ — ДО РЕЗУЛЬТАТУ

У Державній податковій інспекції м. Лисичанська відбулось чергове засідання Громадської ради при ДПІ. На ньому обговорювались актуальні питання сьогодення: особливості декларування доходів громадян за 2010 рік, новації, що передбачені у Податковому кодексі України, інформатизація процесів оподаткування, як частина євроінтеграційного напрямку України. Приділили увагу і таким питанням, як запобігання виплати заробітної плати «в конвертах», аналіз роботи ДПІ зі зверненнями громадян, боротьба з корупцією в органах ДПС.

На засідання ради було запрошено ряд керівників та фахівців структурних підрозділів інспекції з доповідями з питань порядку денного.

Особливу зацікавленість членів ради викликало питання щодо декларування доходів громадян та виплати заробітної плати «в конвертах», як одного з наймасштабніших порушень законодавства, якому податківці приділяють велику увагу.

Звертаючись на засіданні Громадської ради до представників малого та середнього бізнесу, голова ради Бешенко В. В. зазначив: «Необхідно підвищувати рівень заробітної плати найманим працівникам. Кожному керівнику потрібно створювати такі умови праці, щоб люди отримували не 400-500 гривень, на які неможливо прожити, тому що це — не зарплата на сьогодняшній день, а платити значно більше, тоді і буде стабільний колектив і додатковий прибуток, а люди будуть триматися своїх робочих місць. Тільки „зламавши“ стереотип виплати зарплати „в конвертах“ — і підприємець, і найманий працівник, і бюджет будуть у виграші».

В ході відкритого діалогу учасники засідання зійшлися на думці що треба продовжувати роботу, спрямовану на поглиблення партнерських відносин між платниками податків і податковою службою, затвердження в суспільстві ідеології добровільної сплати податків, боротьбу з «конвертними» виплатами. Тільки разом, на переконання присутніх, можна досягти необхідного результату.

Л. В. Величко — завідувач сектору ДПІ в м. Лисичанську