До єдиного дня інформування населення

 «Про стан боротьби з корупцією в області»

Основні зусилля в сфері боротьби з корупцією спрямовані на організацію взаємодії органів влади і правопорядку по забезпеченню виконання законів України, указів Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, вказівок Головдержслужби України антикорупційної спрямованості.

Робота у цьому напрямку у 2009 році проводилась згідно з обласним планом заходів на 2009 рік, розробленим відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.08.2007 № 657-р, направленим на попередження, виявлення та припинення корупційних діянь і інших правопорушень, пов’язаних з корупцією з боку осіб, уповноважених на виконання функцій держави та обласної Комплексної програми профілактики злочинності на 2007-2010 роки, яка затверджена рішенням обласної ради від 24.11.2006 № 6/17.

Згідно з положеннями Концепції боротьби з корупцією та Програмою заходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.1998 № 1220, вимогами Указу Президента України від 11.09.2006 № 742/2006 Про Концепцію подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності» в органах виконавчої влади й місцевого самоврядування визначені в межах існуючої штатної чисельності працівники, на яких наказами чи розпорядженнями керівників покладені обов’язки щодо організації роботи із запобігання корупційним проявам. Це керівники структурних підрозділів, перші заступники, заступники міських голів та голів райдержадміністрацій, спеціалісти відділів взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи, юридичних або кадрових служб, де немає самостійних відділів. Діяльність зазначених посадових осіб зосереджується на підвищенні особистої відповідальності кожного працівника за безумовне виконання службових обов’язків, дотримання вимог законів України «Про боротьбу з корупцією», «Про державну службу» та інших нормативних актів антикорупційного законодавства.

З метою сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна» у червні та серпні 2009 року облдержадміністрацією спільно з правоохоронними та контролюючими органами за участю представників ЗМІ та Київського міжнародного інституту соціології проведено робочі наради «Про стан корупції в Україні. Порівняльний аналіз загальнонаціональних досліджень: 2007-2009».

Робота правоохоронних органів і відповідних структурних підрозділів органів виконавчої влади і місцевого самоврядування щодо забезпечення активної наступальної протидії корупції висвітлюється в тематичних випусках передач на обласному державному радіо «Право знати право», «Зона особливої уваги», «Юридична студія» та інші.

Оперативна інформація оприлюднюється в щотижневих інформаційно-аналітичних передачах обласного телебачення «Зона особого внимания», обласного радіо: «Міліцейська хвиля», «Телетайп 02», «Акцент», а також через інформаційне агентство «ІРТА-факс».

У електронних і друкованих ЗМІ введені спеціальні публікації, теле і радіопередачі, які оприлюднюють різні аспекти боротьби з корупцією та іншими службовими зловживаннями. Зокрема, зазначені аспекти висвітлюються у циклах тематичних передач «Право знати — знати право», «Юридична студія» (Луганське обласне державне радіо), «Зона особливої уваги» (Луганське обласне державне телебачення). Оперативна інформація оприлюднюється також у передачах «Міліцейська хвиля», «Телетайп 02», «Акцент» (ЛОДТРК), інтерактивному проекті «180 хвилин» та випусках новин «Репортер» (Незалежна телерадіокомпанія «ІРТА»), на регіональних Інтернет-ресурсах «ІРТА-факс», Луганський портал ТОР, інформаційно політичний портал «Ракурс-плюс», інш. Протягом 2009 року вміщено більше 150 публікацій та повідомлень зазначеної тематики, в теле- і радіоефір вийшло більше 200 передач, сюжетів і повідомлень.

Мешканці області мають можливість ознайомитись з розпорядженнями голови облдержадміністрації за допомогою інформаційно-аналітичної системи «Ліга-Закон», крім цього на веб-сайті обласної держадміністрації за адресою www.loga.gov.ua/oda/about/aparat/defence/corruption/ існує постійно діюча рубрика «Запобігання проявам корупції». Відділу взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату облдержадміністрації надана можливість самостійно оновлювати інформацію у зазначеному розділі за допомогою системи управління вмістом веб-сайту. Інформаційні матеріали надаються за основними напрямками: нормативні документи, основні заходи щодо запобігання проявам корупції.

На засідання колегій та апаратні наради обов’язково запрошуються представники ЗМІ, які оприлюднюють результати їх роботи у газетах та телерадіопередачах.

12 березня 2009 року облдержадміністрація та управління державної служби Головного управління державної служби України в Луганській області за участю керівних працівників апеляційного суду, ГУМВС України, управління СБУ, територіального управління державної судової адміністрації, ДПА України Луганської області проведена робоча нарада по узгодженню спільних дій органів державної влади з питань запобігання проявам корупції з боку осіб, уповноважених на виконання функцій держави.

Під час наради були розглянуті питання щодо завершення реалізації пілотного проекту антикорупційної спрямованості; покращення процедури звернення, аналізу та поширення комплексної статистики щодо справ про корупцію та про декларування доходів державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

За результатами наради вирішено спільно з ТУДСАУ провести звірку статистичних даних судових та правоохоронних органів і підготувати відповідні пропозиції.

Окрім цього, з 15 00 до 17 30 цього ж дня, облдержадміністрація та Управління державної служби Головдержслужби України в Луганській області з метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності органів державної влади провели пряму гарячу телефонну лінію «Суспільство проти корупції» спільно з зазначеними особами судових та правоохоронних органів.

Мешканці області заздалегідь через засоби масової інформації були поінформовані про дату та час проведення цього заходу.

Під час проведення прямої телефонної лінії надійшло 15 запитань від громадян та осіб, уповноважених на виконання функцій держави, щодо практичного застосування Законів України «Про боротьбу з корупцією», «Про державну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та інших нормативних актів антикорупційної спрямованості.

На всі запитання надано обґрунтовані відповіді, а за окремими запропоновано звернутись з письмовими заявами до підрозділів, які безпосередньо ведуть боротьбу з корупцією для вирішення їх по суті.

З метою підвищення рівня організації роботи щодо застосування антикорупційного законодавства відділ взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату облдержадміністрації протягом 2009 року перевірено роботу 6 райдержадміністрацій та надано методично — консультативну допомогу 11 органам виконавчої влади та місцевого самоврядування з цих напрямків діяльності.

В результаті проведення роботи з питань протидії корупції вдалося досягнути деяких позитивних змін у динаміці та структурі корупційних проявів.

Так, у минулому році, у порівнянні з 2008 роком (з урахуванням даних Апеляційного суду Луганської області, ГУМВС та Державної судової адміністрації України в Луганській області станом на 11.01.2010), на 5,7 % (з 230 до 217) зменшилась загальна кількість осіб, притягнутих до адмінвідповідальності у вигляді штрафу за порушення вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією», на 44,4% (з 14 до 8) працівників органів внутрішніх справ, на 35,1% (з 57 до 37) працівників територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади (без працівників ОВД та ДПА), на 27% (з 37 до 27) службових осіб районних та міських рад.

Разом з тим, аналіз виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади вимог антикорупційного законодавства, вивчення інформацій правоохоронних та судових органів щодо боротьби з корупцією свідчить, що стан ефективності профілактики службових зловживань з боку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, такий, що потребує вжиття комплексних і узгоджених заходів органів влади та правопорядку, які б забезпечили зменшення рівня корупційних проявів.

Не зважаючи на вжиті заходи, спостерігається збільшення на 37,3% (з 51 до 70) числа корупційних проявів з боку селищних та сільських голів, в 2,3 рази бухгалтерів місцевих рад та їх виконавчих комітетів ( 36 до 14), в три рази (з 2 до 6) державних службовців місцевих державних адміністрацій, на 44,4% (з 9 до 13) працівників податкових органів.

Серед правопорушників:

· 3 — міських голів міст районного значення;

· 1 — заступник міського голови міста обласного значення;

· 1 — заступник міського голови міста районного значення;

· 70 — селищних та сільських голів;

· 3 — заступника селищного голови;

· 2 — секретаря міської ради міст районного значення;

· 15 — секретарів селищних та сільських рад;

· 4 — землевпорядника міської ради міст районного значення;

· 14 — землевпорядників селищних та сільських рад;

· 14 — бухгалтерів селищних та сільських рад;

· 18 — інших посадових осіб органів місцевого самоврядування;

· 8 — депутатів місцевих рад;

· 8 — працівників органів внутрішніх справ;

· 13 — працівників податкових органів;

· 2 — державних службовця обласної державної адміністрації;

· 4 — державних службовця районних державних адміністрацій;

· 37 — посадовців інших державних органів.

Слід зазначити, що як і у попередніх роках, працівники правоохоронних органів переважно складають адміністративні протоколи за скоєння протиправних діянь стосовно службових осіб сільських та селищних рад, їх питома вага від загальної чисельності правопорушників складає 54,4%.

В цілому по області майже у всіх містах та районах мають місце факти, притягнення осіб, уповноважених на виконання функцій держави, до відповідальності за порушення вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією». Як і раніше більшість таких випадків виявлено з боку посадовців органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

 

Відділ взаємодії з правоохоронними органами
та оборонної роботи апарату облдержадміністрації