Які права споживача при придбанні продукції?
- Захист прав споживачів
- 25.01.2022
Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ВЦА нагадує які права має споживач під час придбання товарів, а саме:
Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Статтею 8 зазначеного Закону визначені права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
- - пропорційного зменшення ціни;
- - безоплатного усунення недоліків товару у розумний строк;
- - відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
- У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за свої вибором вимагати від продавця або виробника:
- - розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
- - вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з-поміж наявних у продавця (виробника), товар.
Окрім того, статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію повинна містити:
- - назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
- - дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об'єм тощо), умови використання;
- - відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
- - позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
- - дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.
Виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров’ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність:
- - дату виготовлення;
- - відомості про умови зберігання;
- - гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
- - правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
- - строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
- - найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ВЦА