plan-zahodiv-bezbarБезбар’єрність — це не тільки доступ до фізичних об’єктів. Це значно ширше поняття, яке включає в себе не лише різні сфери діяльності, але і категорії мислення та взаємодії з іншими людьми, як рівними.

Що таке інформаційна безбар'єрність

Зрозумілі формати для потреб кожного!

Інформаційна безбар'єрність – підхід, що забезпечує доступ до інформації для всіх людей, незалежно від їхніх фізичних або комунікативних можливостей. Це про створення інформаційного простору, що адаптований під потреби кожного.

Для ветеранів та ветеранок інформаційна безбар'єрність – критично важлива. Вони зіштовхуються з фізичними та сенсорними порушеннями внаслідок бойових дій, і доступ до інформації в зручному форматі може значно полегшити їхнє життя.

Забезпечення доступності інформації допомагає ветеранам та ветеранкам:

Подробнее...

Як створити середовище, де кожен почуватиметься зручно та комфортно?

Як створити середовище, де кожен почуватиметься зручно та комфортно?

Скористайтеся інструментами та порадами з освітніх серіалів, симуляторів, гайдів, що були розроблені в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», щоб наблизити країну до безбар’єрності:

Серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» про те, як коректно та з повагою комунікувати з людьми з бойовим досвідом, зокрема й тими, хто отримав інвалідність та пережив полон. Після перегляду серіалу пройдіть симулятор, де вам потрібно вибрати варіанти поведінки в типових життєвих ситуаціях.

Подробнее...

Як взаємодіяти з людиною, яка користується кріслом колісним?

Уявіть ситуацію: ви бачите, як людина на кріслі колісному намагається піднятися пандусом. Бажаючи допомогти, ви хапаєтеся за крісло і штовхаєте його вперед. Однак можете зіткнутися з різною реакцією на свої дії, навіть з агресією – якщо допомога непрохана.

Головне правило взаємодії з будь-якою людиною – не втручатись у її простір без дозволу. Тож перш ніж допомогти, запитайте, чи є в цьому потреба. Якщо відповідь ствердна, уточніть, як саме ви можете допомогти. Вас обов’язково скерують і скажуть, що і як треба робити.

Подробнее...

Не розумієте, як взаємодіяти з людьми, які мають бойовий досвід?

Отримайте поради, які допоможуть вам діяти коректно та з повагою в інтерактивному симуляторі, що був створений до освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія». Наприклад:

Серед ночі ви прокидаєтеся від того, що ваш партнер, який повернувся з фронту, сильно штовхнув вас. Він теж прокинувся, але не усвідомлює, що знаходиться вдома, і продовжує «воювати», як це було у сні. Як діяти далі?

На роботі колега ветеран або ветеранка починає жартувати на моторошні теми, такі як смерть, травми, війна. Як відреагувати?

Подробнее...

Гайд безба'єрних подій

Гайд безбар’єрних подій – це ще один розділ «Довідника безбар’єрності» — гіду з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар'єрної мови.

Гайд безбар'єрних подій створено у межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів».

Він «живе» як розділ «Довідника безбар'єрності» – https://bf.in.ua/, а також у форматі книги – https://bbu.org.ua/gaid-bezbar-iernih-podii.

Проєкт реалізується громадською організацією «Безбар'єрність» за підтримки спільноти «Бізнес без бар'єрів», зокрема компанії ДТЕК, у співпраці з командою київського проєкту «Кураж».

#безбарєрність

Основи безбар'єрності: як реагувати на протиправні дії щодо інших осіб?

Якщо ви стали свідком порушення прав іншої людини, дотримуйтеся таких рекомендацій:

1. Відразу повідомте поліцію:

Зателефонуйте на спецлінію за номером 102 або 112.

• Назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові.

• Повідомте дату народження, місце проживання, номер телефону й адресу місця події.

Подробнее...

Як підійти до людини з порушеннями зору?

Що робити, якщо здається, ніби людина на кріслі колісному потребує допомоги в громадському місці? Як загалом пропонувати людині з інвалідністю допомогу? А якщо це дитина?

Не лише які слова добирати, щоб не образити гідність людини, але і як взаємодіяти з нею – про це окремий розділ «Довідника безбар’єрності» – «Етика коректної взаємодії» - https://bf.in.ua/ethics/.

Подробнее...

Інформаційні матеріали щодо безбар'єрності

У рамках проєкту «Адвокація запровадження послуги з облаштування безбарʼєрного житла» ГО «Група Активної Реабілітації» створено інформаційні матеріали:

- про налагодження співпраці та взаємодії на шляху реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні для організацій, установ та органів самоврядування — https://bit.ly/3RWKSUW

- про послугу з облаштування безбар’єрного житла для людей з ураженням спинного мозку чи схожими за наслідками захворюваннями, що користуються кріслами колісними та іншими засобами реабілітації — https://bit.ly/3xMNOwx

Подробнее...

Правила толерантного спілкування

Спортсмени рахують перемоги, а не поразки. Людина, що самотужки долає підйом на гору, пишається своїм досягненням. Тоді чому й досі на адресу жінки, яка самостійно виховує дитину, ми чуємо «мати-одиначка»? Та й «батько-одинак» звучить не краще.

Ці принизливі терміни асоціюються з фінансовими труднощами, відсутністю підтримки, проблемами з вихованням і зрештою таврують людину як таку, яку залишили саму з дитиною чи дітьми.

Ідеться насамперед про повагу.

Подробнее...

Запрацював новий сервіс для пошуку безбар'єрних локацій

Люди з інвалідністю, похилого віку та маломобільні групи населення можуть знайти найближчу безбарʼєрну локацію в чат-боті «Доступно!». Про це повідомляє Мінцифри.

Чат-бот працює у Viber http://www.viber.com/uadostupnobot і Telegram https://t.me/uadostupnobot. В ньому зібрано дані про понад 5 тисяч об’єктів.

Також користувачі можуть самостійно перевірити доступність локації та залишити свій коментар у сервісі. Результати згодом відображатимуться у чат-боті.

Мінреінтеграції

Правила толерантного спілкування

Розбити улюблену мамину тарілку або спіткнутися й порвати нові штанці – мабуть, таке було в дитинстві з кожним. І батьки в запалі могли накричати й назвати дитину безрукою чи безногою.

Навіть просто порівняння неприємне, чи не так?

Є хороше правило толерантного спілкування: коли ви не впевнені, що не образите людину словом або зверненням, приміряйте їх на себе. І серцем відчуєте відповідь.

Некоректно: безногий, безрукий, одноногий, однорукий, ампутант, людина з ампутацією, інвалід-ампутант.

Людина з ампутованими кінцівками – лише таке визначення допустиме. А якщо треба акцентувати, про які саме кінцівки йдеться, то так і сказати: людина з ампутованою ногою/рукою.

Подробнее...