plan-zahodiv-bezbarБезбар’єрність — це не тільки доступ до фізичних об’єктів. Це значно ширше поняття, яке включає в себе не лише різні сфери діяльності, але і категорії мислення та взаємодії з іншими людьми, як рівними.

Основи безбар'єрності: як діяти, якщо побачили дитину без супроводу дорослих

Практичні рекомендації, які допоможуть у такій ситуації, опубліковані в «Довіднику безбар’єрності», створеному за ініціативи Першої леді Олени Зеленської. Ось декілька з них:

- Переконайтеся, що дитина дійсно одна. Поговоріть з оточуючими, дізнайтеся, чи не бачили вони дорослих поруч. Не залишайте дитину саму.

- Якщо дитині потрібна медична допомога, негайно викличте швидку. Якщо маєте відповідні знання та навички, надайте першу допомогу самостійно або попросіть про це когось.

Подробнее...

Чи може пенсіонер пройти ідентифікацію, пред'явивши в сервісному центрі ПФУ е-паспорт у "Дії"?

Для того, щоб перевірити, чи дійсно виплату від держави отримує саме та особа, якій вони призначені, отримувачі пенсій та соціальних виплат періодично проходять фізичну ідентифікацію.

Ідентифікацію можна пройти як офлайн, так і онлайн (детальніше ми розповідали за посиланням https://www.msp.gov.ua/news/23212.html).

Під час проходження ідентифікації у сервісних центрах ПФУ, у деяких отримувачів постало питання: чи можна в якості документа, який підтверджує особу, використати не паперовий паспорт, а е-паспорт з “Дії”?

Подробнее...

Довідка про доходи пенсіонера: як оформити онлайн

Навіщо пенсіонерам довідка про доходи і як її оформити онлайн?

В межах рубрики «Цифрова безбар’єрність» розбираємось, як отримати довідку про доходи пенсіонера не виходячи з дому.

Довідка про доходи пенсіонера може знадобитися для оформлення субсидії, виїзду за кордон, переведення за кордон пенсійних виплат тощо.

Таку довідку можна оформити онлайн через Портал Пенсійний фонд України або ж через Портал  Дія.

Покроковий алгоритм — за посиланням https://www.msp.gov.ua/news/23962.html

Правила безбар'єрних комунікацій на щодень

Маючи сумніви та непевність щодо використання певних слів і фраз, варто запитати себе: «Чи сподобалось би мені таке звернення? Чи комфортно було, якби так говорили про мене?».

Адже головний принцип комунікації у Центрах життєстійкості - «спочатку людина». Спілкуючись з кимось індивідуально, проводячи групові заходи, ми пам’ятаємо про залученість кожного у всі активності простору.

Центр життєстійкості - це середовище без ярликів. Саме тут жителі громади, незалежно від віку, гендеру чи соціального статусу, вчаться турботи про ментальне здоров’я та родинні стосунки.

Подробнее...

Що таке інформаційна безбар'єрність

Зрозумілі формати для потреб кожного!

Інформаційна безбар'єрність – підхід, що забезпечує доступ до інформації для всіх людей, незалежно від їхніх фізичних або комунікативних можливостей. Це про створення інформаційного простору, що адаптований під потреби кожного.

Для ветеранів та ветеранок інформаційна безбар'єрність – критично важлива. Вони зіштовхуються з фізичними та сенсорними порушеннями внаслідок бойових дій, і доступ до інформації в зручному форматі може значно полегшити їхнє життя.

Забезпечення доступності інформації допомагає ветеранам та ветеранкам:

Подробнее...

Як подати заяву на реєстрацію кандидатом в опікуни / піклувальники онлайн?

Кожній дитині потрібна родина. Близькі родичі можуть в першу чергу стати опікунами чи піклувальниками дитини, яка осиротіла або втратила батьківську опіку.

Опіка оформлюється над дитиною, яка ще не досягла 14-ти років. А піклування встановлюється над дітьми з 14-ти до 18-ти років.

Подати заяву для того, щоб стати кандидатом в опікуни / піклувальники, можна через вебпортал  Дія.

Алгоритм дій дивіться тут: https://www.msp.gov.ua/news/23987.html

Подробнее...

Як створити середовище, де кожен почуватиметься зручно та комфортно?

Як створити середовище, де кожен почуватиметься зручно та комфортно?

Скористайтеся інструментами та порадами з освітніх серіалів, симуляторів, гайдів, що були розроблені в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», щоб наблизити країну до безбар’єрності:

Серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» про те, як коректно та з повагою комунікувати з людьми з бойовим досвідом, зокрема й тими, хто отримав інвалідність та пережив полон. Після перегляду серіалу пройдіть симулятор, де вам потрібно вибрати варіанти поведінки в типових життєвих ситуаціях.

Подробнее...

Мапа безбарʼєрності вокзалів України

ЛУН Місто та Укрзалізниця створили Мапу безбарʼєрності вокзалів України

Завдяки мапі ви зможете перевірити доступність локацій на вокзалі. А 3D-моделі дозволять уважно роздивитися вхідну групу та колії заздалегідь, щоб обрати зручні варіанти маршруту.

На інтерактивній мапі вже можна знайти інформацію про 12 вокзалів України у таких містах: Київ, Львів, Одеса, Дніпро, Харків, Суми, Івано-Франківськ, Полтава, Запоріжжя, Ужгород, Рівне, Вінниця. Міста будуть додаватись.

Подробнее...

Не розумієте, як взаємодіяти з людьми, які мають бойовий досвід?

Отримайте поради, які допоможуть вам діяти коректно та з повагою в інтерактивному симуляторі, що був створений до освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія». Наприклад:

Серед ночі ви прокидаєтеся від того, що ваш партнер, який повернувся з фронту, сильно штовхнув вас. Він теж прокинувся, але не усвідомлює, що знаходиться вдома, і продовжує «воювати», як це було у сні. Як діяти далі?

На роботі колега ветеран або ветеранка починає жартувати на моторошні теми, такі як смерть, травми, війна. Як відреагувати?

Подробнее...

Укрзалізниця у партнерстві з Mastercard адаптувала застосунок для людей з порушеннями зору

Усі інклюзивні елементи застосунку було запроваджено та протестовано у співпраці з компанією Access Lab (Лабораторія цифрової доступності).

Відтепер з усіма елементами інтерфейсу застосунку можна взаємодіяти за допомогою голосового керування та озвучення VoiceOver (iOS) та TalkBack (Android). Для цього всі кнопки, перемикачі, текстові поля та інші інтерактивні елементи були доповнені текстовими мітками, що описують їхні функції.

«Програма безбар'єрності Укрзалізниці – це один з ключових елементів стратегії та філософії компанії. Вокзали, поїзди та всі наші сервіси мають бути максимально доступними для всіх пасажирів. Ми системно йдемо до цього і сьогодні випустили оновлення, яке дозволить людям з порушеннями зору купувати квитки на поїзд, не виходячи з дому та без сторонньої допомоги. Дякую нашій IT-команді, пасажирникам та партнерам за розвиток застосунку», – зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.

Подробнее...

Основи безбар'єрності: як реагувати на протиправні дії щодо інших осіб?

Якщо ви стали свідком порушення прав іншої людини, дотримуйтеся таких рекомендацій:

1. Відразу повідомте поліцію:

Зателефонуйте на спецлінію за номером 102 або 112.

• Назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові.

• Повідомте дату народження, місце проживання, номер телефону й адресу місця події.

Подробнее...