Аналіз звернень громадян з питань порушення прав споживачів за 1 півріччя 2021 року
- Аналіз звернень споживачів
- 13.07.2021
Одним із пріоритетних завдань відділу розвитку споживчого ринку є забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, виконання Законів України «Про захист прав споживачів» та «Про звернення громадян», консультування громадян з питань захисту прав споживачів у сфері торгівлі та побутового обслуговування населення, попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів, поширення споживчих знань серед населення міста.
У I півріччі 2021 року до відділу розвитку споживчого ринку Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації надійшло: 48 звернень громадян з питань захисту прав споживачів, з них 30 — усних та 18 — письмових, з наступних питань:
- — якість наданих послуг (виконаних робіт) (33,3%);
- — якість непродовольчих товарів (27,8%);
- — порушення правил торговельного обслуговування (16,7%);
- — якість продовольчих товарів (7,0%);
- — несанкціонована торгівля (5,5%);
- — інші питання (16,7%).
За результатами розгляду письмових звернень понад 85% порушених у зверненнях питань вирішено на користь споживача. Повернуто коштів за неякісні товари та надані послуги на 10398,0 грн., виконано ремонт на 69200,0 грн., здійснено гарантійний ремонт на 2300,0 грн.
За усними зверненнями було надано 30 консультацій та допомога у складанні заяв — претензій щодо вирішення питань з поновлення прав споживачів. Найчастіше споживачами порушувались питання щодо:
- — розірвання договорів купівлі — продажу товарів у зв’язку з виявленням недоліків чи істотних недоліків у товарах, їх обміну на якісні або повернення коштів;
- — отримання неякісних побутових, ремонтно-будівельних та інших послуг, невиконання робіт у визначені терміни.
Протягом звітного періоду на підставі звернень громадян проводились позапланові обстеження об’єктів торгівлі та надавались приписи про усунення порушень правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів та законодавства щодо захисту прав споживачів.
З метою сприяння правовій освіті населення та формування навиків компетентної поведінки у взаємовідносинах із суб’єктами господарювання при придбанні неякісних товарів та отриманні послуг, проводилася просвітницька робота серед споживачів шляхом висвітлювання на постійно діючій сторінці «захист прав споживачів» офіційного сайту Лисичанської міської ВЦА питань про стан захисту прав споживачів міста, де розміщено основні законодавчі акти у сфері захисту прав споживачів, рекомендації, з якими мешканці нашого міста мають можливість ознайомитися та скористатися у будь — яких конфліктних ситуаціях, що виникли між ними, як споживачами товарів (робіт, послуг) та суб’єктами господарювання.
Впродовж звітного періоду на офіційному сайті Лисичанської міської ВЦА було розміщено 14 публікацій з питань захисту прав споживачів.
У першому півріччі 2021 року відділом споживчого ринку спільно зі спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області було проведено 2 робочі зустрічі щодо обговорення проблемних питань у сфері захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення під час роботи консультаційно-інформаційної служби «гаряча лінія». Проведена виїзна робоча нарада з суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівлю на ринку «Джамілі», з питань дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів, правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, організації протиепідемічних заходів, тощо. В рамках взаємодії з Управлінням захисту споживачів Головного Управління Держпродспоживслужби в Луганській області 17 червня у Лисичанській міській ВЦА відбувся семінар з суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівлю непродовольчими товарами.
Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ВЦА