Про результати роботи відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради з питань захисту прав споживачів за 9 місяців 2019 року
- Аналіз звернень споживачів
- 26.11.2019
Одним із основних завдань відділу споживчого ринку міста є забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів на території міста Лисичанська.
Протягом 9 місяців 2019 року до відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради надійшло: 106 звернень від громадян, з них 71 — усне та 35 — письмових. Від загальної кількості отриманих письмових звернень: 26 — подані особисто, 1 — отримано під час прийому, 5 — звернення на гарячу лінію, 3 — колективні звернення.
За результатами розгляду письмових звернень понад 60% порушених у зверненнях питань вирішено на користь споживача. Повернуто коштів за неякісні товари та надані послуги на суму — 26,832 тис. грн., виконано ремонт на суму — 16,200 тис. грн.
При зверненні громадян безпосередньо до відділу надається допомога в складанні листів — претензій до суб’єктів господарювання та роз’яснюються їх права згідно з вимогами чинного законодавства. Так, станом на 01.10.2019 надано допомогу 18 громадянам у складанні претензій до суб’єктів господарювання.
Всі скарги розглянуто у встановлені терміни. З метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, здійснюється аналіз звернень споживачів.
Найбільше звернень надійшло на неналежну якість товарів та послуг — 42%, порушення в сфері торгівлі, продаж алкоголю в нічний час, у тому числі неповнолітнім, порушення встановленого режиму роботи — 31%, наявність несанкціонованої торгівлі — 11%, інші питання — 16%. Однак, у більшості випадків суб’єкти господарювання завжди докладають зусилля для мобільного вирішення питань, пов’язаних з захистом прав споживачів.
З метою об’єктивного вирішення проблемних питань, окрім заходів, що здійснюються відділом, до територіальних органів виконавчої влади, правоохоронних органів, суб’єктів господарювання з початку року було направлено 51 лист з проханням здійснити відповідні заходи реагування.
На офіційному сайті Лисичанської міської ради у розділі «захист прав споживачів» розміщено основні законодавчі акти у сфері захисту прав споживачів, рекомендації, зразки претензій, публікації тематичних статей про можливу небезпеку купівлі неякісних товарів та послуг.
В рамках підписаного Меморандуму про співпрацю між Лисичанською міською радою та Головним управлінням Держпродспоживслужби в Луганській області на виконання Плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів протягом року було організовано та проведено 6 спільних заходів, спрямованих на підвищення рівня освіти та поінформованості, як суб’єктів господарювання так і споживачів. Започатковано проведення зустрічей у крупних торговельних центрах з питань дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів.
Вищезазначені заходи сприяють підвищенню рівня довіри громадян до державної системи захисту споживачів, недопущенню та зменшенню кількості порушень прав споживачів, підвищенню рівня освіти та поінформованості населення щодо споживчих прав та механізмів їх захисту.
Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ради