Дії споживача коли побутова техніка вийшла з ладу
- Захист прав споживачів
- 04.02.2021
Основним питанням, з яким найчастіше звертаються мешканці міста є питання придбання неякісної побутової техніки (холодильників, мобільних телефонів, телевізорів тощо). Досить логічною вимогою споживачів є вимога про обмін неякісного товару. Чому споживач повинен користуватися неякісною технікою, коли держава гарантує належну якість продукції та обслуговування? І це є досить зрозумілим.
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» (далі-Закон) споживач має право вимагати повернення коштів або обмін товару на якісний тільки у випадку виявлення істотних недоліків, тобто тих, які взагалі не можуть бути усунуті, його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів або він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Тому, звертаючись до магазину, де споживач придбав побутову техніку, з питанням виходу її з ладу, в більшості випадків він чує: «Вам необхідно звернутися в сервісний центр, де його будуть ремонтувати».
Отже, що робити, коли придбана побутова техніка виявилась неякісною?
По-перше – при виявленні недоліків в товарі, звертайтесь виключно до продавця. Так, продавці можуть Вам рекомендувати звернутися самостійно в сервісний центр, однак товар Ви придбали в магазині, і відповідальність за якість проданого товару повинен нести тільки продавець (п. 5 ст. 8 Закону).
По-друге – не забувайте вимагати від продавця (тільки в письмовій формі) видачу аналогічного товару з обмінного фонду магазину на час ремонту Вашого основного виробу, перелік яких затверджено Постановою КМУ від 19.03.1994 №172 (п. 9 ст. 8 Закону).
По-третє – обов’язково вимагайте (також в письмовій формі) усунення недоліків у строк 14 днів, а не в інший термін, що пропонується продавцем (виконавцем) (п. 9 ст. 8 Закону).
По-четверте – правильно і в повній мірі оформлюйте документи, що підтверджують факт здачі в гарантійний ремонт товару, з обов’язковим зазначенням: дати здачі, заявленого дефекту, опису зовнішнього вигляду (до найменшої подряпини), термін усунення дефекту та дату повернення товару (п.п. 30, 31 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів).
По-п’яте - Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику або сервісній організації та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника або того ж сервісного центру (п. 5 ст. 8 Закону).
По-шосте – приймаючи техніку з ремонту – перевіряйте її справність, комплектність і цілісність одразу на місці (п. 38 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів).
Будьте дуже уважні перед тим, як підписуєте будь – які документи, уважно перечитуйте, при виникненні запитань – перепитуйте. Ставлячи свій підпис, Ви погоджуєтесь на ті умови, що Вам пропонують.
Всі необхідні консультації Ви можете отримати у відділі споживчого ринку ВЦА м. Лисичанська за телефоном 7-24-20