Звітування в електронному вигляді престижно та зручно
- Для платників податків
- 23.11.2011
На сьгодняшній день переважна кількість платників податків обрала престижний та зручний спосіб звітування – через мережу Інтернет.
Відповідно пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеного законодавством.
Процедура подачі звітності в електронному вигляді наступна: звітність в електронному вигляді надходить до центру обробки звітності ДПА України засобами телекомунікаційного зв’язку. Час на проходження документу залежить не лише від самого платника та роботи обладнання органу податкової служби, але й від зовнішніх факторів: якості каналів зв’язку, технологічної можливості провайдера, який надає послуги користування мережею Інтернет.
Підтвердженням результатів прийому податкової звітності в ДПІ є квитанції, отримані платником податків:
- квитанція № 1 направляється на е-mail платника податків, вказаний в договорі після отримання від нього податкового документа в електронному вигляді: його розшифровка, перевірка ЕЦП і відповідність електронного документа затвердженому формату (стандарту). Слід звернути увагу, що якщо на електронну адресу платника податків не поступила перша квитанція, то податковий документ вважається не отриманим;
- квитанція № 2 є підтвердженням прийняття податкових документів у базу даних податкової служби. У ній визначаються реквізити прийнятого податкового документа, включаючи дату і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, і дані про відправника квитанції.
Якщо ж електронні податкові документи сформовані с помилкою то платникові податків також направляється квитанція № 2 в електронному вигляді про прийняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин.
Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді в орган державної податкової служби є дата і час, зафіксовані в першій квитанції. Слід звернути увагу, що податкові документи в електронному вигляді можуть бути послані засобами телекомунікаційного зв’язку за звітні періоди в терміни визначені законодавством для відповідних податкових документів в паперовій формі.
Якщо платник податків передав декілька екземплярів одного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції), то оригіналом вважається електронний документ, переданий останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для надання такої звітності, за умови, що він сформований правильно, прийнятий в базу даних державної податкової служби і платникові податків поступила про це друга квитанція. Реєстрація податкової звітності здійснюється цілодобово та у вихідні, святкові і неробочі дні.
Шановні платники податків ДПІ в м. Лисичанську звертає Вашу увагу на те, що електронна звітність – престиж підприємства та чесна позиція сумлінного платника податків, які бажають якомого менше часу витрачати на подачу звітів та оптимізувати процедуру подання звітності.
Запрошуємо подавати звітність через мережу Інтернет.
Станом на 26 жовтня 2011 року, ДПІ в м. Лисичанську було укладено 450 договорів з платниками податків про забезпечення електронного документообігу та надання звітності з використанням сертифікованих ключів.
За останній звітний період, засобами Е-mail, звітували 91,7 % від усіх платників ПДВ.
Для отримання вичерпної інформації та практичної допомоги щодо подання звітності в електронному вигляді можна звертатись безпосередньо до ДПІ в м. Лисичанську за адресою: м. Лисичанськ, вулиця Свердлова,347, каб.40 (телефон: 4-27-47) або каб.2 (телефон: 7-00-56), щоденно, крім вихідних (субота, неділя).
С. Віблая – начальник відділу ДПІ в м. Лисичанську