Про роботу відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради з питань захисту прав споживачів за I квартал 2019 року

Захист прав споживачів — гарантований законом контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт з боку держави.

Одним із напрямків роботи відділу споживчого ринку є координація діяльності суб’єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства, побутового обслуговування, здійснення в межах своєї компетенції контролю за дотриманням законодавства з питань захисту прав споживачів. Відділ спрямовує свою діяльність на дотримання законних прав громадян, як споживачів продукції (товарів, робіт, послуг): розглядає звернення, надає консультації з питань захисту прав споживачів, допомагає складати заяви — претензії до суб’єктів господарювання та листи до органів виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, проводить інформаційно-роз`яснювальну роботу серед населення, як громадян-споживачів так і суб’єктів господарювання.

За 1 квартал 2019 року до відділу надійшло 31 звернення громадян, з яких 10 — письмові звернення.

 

Звернення надходили з питань придбання непродовольчих товарів неналежної якості (технічно складні побутові товари), з питань порушень правил торговельного обслуговування (відсутні ярлики цін, ненадання чеків, обважування, тощо), несанкціонованої торгівлі.

За результатами розгляду звернень мешканцям міста: повернуто 8,298 тис. грн. за придбані неякісні товари, замінено неякісних товарів на якісні на суму 5,0 тис. грн., надана допомога у складанні заяв — претензій 8 особам.

Головним при розгляді звернень є допомога споживачу розібратися в тому, що сталося, знайти в межах діючого законодавства шляхи вирішення проблеми. Тому, в кожному конкретному випадку застосовується індивідуальний підхід до розгляду звернення.

Так, наприклад, до відділу звернулася мешканка м. Лисичанська щодо придбання телевізору неналежної якості у магазині міста. Продавцем було відмовлено у вирішенні даної проблеми і тільки після втручання спеціалістів відділу споживачу було повернуто грошові кошти за телевізор у сумі 7499 грн.

За результатами розгляду заяви, споживачу, який після проведення гарантійного ремонту отримав мобільний телефон в пошкодженому вигляді, були повернуті грошові кошти за мобільний телефон у сумі 699 грн.

У інших випадках, коли питання не вирішується відділом, кожному споживачу надається письмове роз’яснення та рекомендації щодо можливості звернутися до суду за захистом своїх прав відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів».

Для запобігання причин, які сприяють порушенню прав громадян, як споживачів, припиненню правопорушень, вирішенню проблемних питань у сфері торгівлі, були проведені планові та за зверненнями громадян позапланові обстеження об’єктів торгівлі, під час яких суб’єктам господарювання надані приписи щодо усунення встановлених порушень, проведена відповідна роз’яснювальна робота щодо неухильного дотримання вимог чинного законодавства. На постійній основі здійснюються заходи з попередження та ліквідації місць несанкціонованої торгівлі. На осіб, які здійснюють торгівлю в невстановлених для торгівлі місцях складаються протоколи про адміністративні правопорушення.

З нагоди святкування Всесвітнього дня захисту прав споживачів в Головному управлінні було проведено круглий стіл за участі представників місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання. З нагоди свята та за особистий внесок у забезпеченні реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, за високу якість обслуговування і підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції на території Луганської області були відзначені фізичні особи — підприємці нашого міста: Арусханян Н.Л., Зінчук Т.П., Кащєєва Л.М.

В рамках реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів та на виконання Плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів протягом кварталу спеціалісти відділу споживчого ринку приймали участь у спільних нарадах зі спеціалістами управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області, на яких було обговорено низку заходів щодо навчання спеціалістів консультаційно-інформаційних служб з питань надання споживачам консультацій та роз’яснень законодавства у сфері захисту споживачів. Обмін досвідом роботи у розгляді звернень споживачів в подальшому буде сприяти підвищенню ефективності роботи з питань захисту прав споживачів.

Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ради