Про роботу відділів управління праці та соціального захисту населення за І квартал 2018 року
- Про роботу структурних підрозділів
- 23.04.2018
Відділ соціальної допомоги
В рамках єдиної технології відділ соціальної допомоги надає 19 видів державної соціальної допомоги за 13 нормативно-правовими актами України.
За консультацією з призначення та виплати всіх видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії у І кварталі 2018 року звернулося 5046 громадян, з яких 3227 осіб надали комплекти документів для призначення допомоги.
Станом на 01.04.2018 на обліку в УПСЗН перебуває понад 13 тис. одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги, у І кварталі 2018 року державною підтримкою скористалися 7256 осіб на загальну суму 28729,32 тис. грн., з них:
— державна допомога сім’ям з дітьми — 4544 особи на суму 17136,3 тис. грн.;
— тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів — 49 осіб на суму 103,6 тис. грн.;
— ДСД особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю — 882 особи на суму 4786,5 тис. грн.;
— ДСД особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю — 309 осіб на суму 1370,5 тис. грн.;
— ДСД малозабезпеченим сім’ям — 585 осіб на суму 4016,2 тис. грн.;
— ДСД на дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам вихователям і прийомним батькам — 11 осіб на суму 379,8 тис. грн.;
— щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу — 75 осіб на суму 394,03 тис. грн.;
— компенсація фізичним особам, які доглядають за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-ти річного віку — 7 осіб на суму 0,62 тис. грн.;
— компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги — 288 осіб на суму 147,96 тис. грн.;
— одноразова матеріальна допомога особам, які постраждали від торгівлі людьми — 2 особи на суму 10,57 тис. грн.;
— щорічна допомога на оздоровлення особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи — 115 осіб на суму 13,49 тис. грн.;
— щомісячна компенсація витрат на продукти харчування особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи — 389 осіб на суму 369,82тис. грн.
Одним з найбільш актуальних питань є забезпечення соціального захисту населення в період підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.
Відповідно до чинного законодавства, відділ соціальної допомоги забезпечує реалізацію державної політики у сфері надання адресної допомоги населенню на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та твердого палива у вигляді житлових субсидій.
Станом на 01.04.2018р. житловою субсидією користується 21538 домогосподарств міст Лисичанська, Новодружеська та Привілля.
За І квартал 2018 року житлові субсидії нараховані на загальну суму 100071,8 тис. грн.
Житлово-комунальним підприємствам міста перераховано фінансування з державного бюджету на суму 87141 тис. грн.
У І кварталі 2018 року субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного палива призначена 91 домогосподарству на суму 893,9 тис. грн.
У І кварталі 2018 року були проведені перерахунки житлової субсидії:
— з січня 2018 року у зв’язку зі зменшенням соціальних норм користування послугами з електропостачання, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії;
— з лютого 2018 року у зв’язку зі зміною тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення;
— перерахунки субсидії за послуги з централізованого теплопостачання з урахування фактичної температури зовнішнього повітря;
— протягом січня-лютого 2018 спеціалістами відділу було відкориговано у ручному режимі призначення субсидій з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, у зв’язку зі зміною тарифів на послуги з грудня 2017 року.
Спеціалістами відділу соціальної допомоги у І кварталі 2018 року були відпрацьовані списки надані Міністерством фінансів за результатами верифікації достовірності інформації, поданої громадянами для надання житлової субсидії у загальній кількості 10387 справ. Перевірка проводилась по справам, у яких, за даними державних органів виявлена наявність однакових записів з персональними даними осіб, яким призначено житлові субсидії в різних районах та в межах одного району, невідповідність у персональних даних та документах, що посвідчують особу; за даними міграційної служби, документ, що посвідчує особу є недійсним; а також громадянами здійснена купівля автомобіля, нерухомості, земельних ділянок, товарів на суму понад 50 тис. грн. (за даними Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно).
У січні 2018 року була проведена інвентаризація особових справ отримувачів усіх видів державної соціальної допомоги у кількості — 14165 справ.
За І квартал 2018 року було видано 26 посвідчень особам з інвалідністю, які перебувають на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення та отримують державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю.
З метою підвищення адресності надання державної допомоги постійно працює міська комісія з призначення усіх видів державної соціальної допомоги, яку очолює заступник міського голови Головньов М.С. Комісією розглядаються питання надання державної соціальної допомоги та житлової субсидії тим сім’ям, які на загальних підставах не мають права на її призначення. У І кварталі 2018 року відбулося 11 засідань комісії, на яких розглянуто 350 заяв.
Спеціалістами відділу соціальної допомоги у І кварталі 2018 року було підготовлено 117 відповідей на звернення громадян до «Урядової гарячої лінії» та 29 відповідей на звернення громадян до Лисичанської міської ради, Департаменту соціального захисту населення ЛОДА тощо, з питань призначення та виплати всіх видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії.
Відділ працює без обідньої перерви. Попередній запис на прийом здійснюється як безпосередньо в управлінні, так і у телефонному режимі. Цей механізм надає можливість громадянам відвідувати управління у зручний для них час та запобігти утворенню черг.
З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо призначення житлової субсидії та усіх видів державної соціальної допомоги відділом соціальної допомоги постійно готуються інформаційні матеріали, які висвітлені в міських засобах масової інформації.
Сектор з нарахування та виплати соціальної допомоги
Станом на 01.04.2018 року сектор здійснює ведення 14517 особових рахунків одержувачів державних допомог.
За 3 місяці 2018 року нараховано та виплачено різних видів соціальної допомоги 8934 отримувачам на загальну суму 33 415,2 тис. грн., в тому числі 4385,3 тис. грн. щомісячної адресної допомоги переміщеним особам — 1134 сім’ям. Виплата допомог здійснювалась за рахунок субвенцій з державного бюджету та коштів з місцевого бюджету. Заборгованість по виплатах відсутня.
В І кварталі 2018 року було нараховано та виплачено одноразову частину допомоги при народжені дитини 3 особам, які подали заяви в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики з використанням електронного цифрового підпису, на суму 31,0 тис. грн.
Згідно Постанови КМУ № 660 від 25.07.2012 року «Про Порядок виплати одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждалим від торгівлі людьми» проведено виплату одноразової допомоги 2 особі на суму 10,5 тис. грн.
Протягом звітного періоду виплачено субсидій готівкою на придбання твердого палива та скрапленого газу 221 сім’ям на суму 300,2 тис. грн.(в т.ч. за минулий рік).
За І квартал 2018 року сектором відкрито 415 особових рахунків за справами первинного призначення соціальної допомоги та опрацьовано 3402 діючих особових рахунка. По 58 особовим рахункам припинена виплата допомоги за запитами особових справ одержувачів допомоги у зв’язку зі зміною місця проживання, справи направлені за місцем вимоги.
Видано 3704 довідок про розмір допомоги, та перебування чи не перебування на обліку, підготовлено 154 відповіді на письмові запити.
Були складені та надані щомісячні звіти про нарахування єдиного соціального внеску деякім отримувачам соціальних допомог за 3 місяці 2018 року на суму 5085,9 тис грн. та складено звіт про податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку ( форма 1-ДФ) на отримувачів всіх видів допомог.
Проведена річна інвентаризація — проінвентаризовано 16554 особових рахунка.
Відділ з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці
Відділ з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці здійснює свою роботу в кількох напрямках:
Обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Станом 01.04.2018 на обліку в управлінні перебувають 655 осіб, з числа постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, в тому числі:
І категорія (особи з інвалідністю) — 205 осіб;
ІІ категорія — 205 осіб;
ІІІ категорія — 135 осіб;
потерпілі діти — 45 осіб;
дружини (чоловіки) померлих чорнобильців — 65 осіб.
Для реалізації соціальних гарантій даної категорії пільговиків задіяні кошти державного, обласного та місцевого бюджетів.
На медичне обслуговування (лікарські засоби за пільговими рецептами лікарів та послуги зубопротезування) з обласного бюджету за I квартал 2018 року виділено 86,93 тис. грн.
Компенсовано підприємствам міста витрати на надання щорічної та додаткової відпустки громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на загальну суму 9,91 тис. грн.
Для забезпечення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи санаторно-курортним лікуванням у І кварталі 2018 року з державного бюджету виділені кошти для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам у сумі 17,9 тис. грн.
Обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці
Сьогодні на території нашої громади мешкає більше чотирьох з половиною тисяч осіб з інвалідністю, з них понад 200 — це люди, які пересуваються тільки за допомогою крісел-колісних та 302 дитини з інвалідністю.
Невід’ємною в процесі інтеграції в суспільство осіб даної категорії є соціальна реабілітація, зокрема, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.
Управління в силу своїх повноважень організовує роботу по забезпеченню протезно-ортопедичними виробами, засобами для пересування, особистої гігієни, меблями і обладнанням осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Раз на два місяці в управлінні проводить прийом осіб з інвалідністю та інших осіб виїзна мобільно-технічна бригада Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства.
Виїзні прийоми організовуються з метою забезпечення доступності отримання послуги протезування та ранньої реабілітації особами з інвалідністю, дітьми з інвалідністю, дітьми до 18 років, що мають проблеми зі здоров’ям.
Станом на 01.04.2018 року в управлінні на обліку для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації перебувають 1947 осіб, у тому числі 104 дитини з інвалідністю.
За І квартал 2018 було видано 54 направлення на виготовлення 56 технічних засобів реабілітації і 69 направлень на виготовлення 219 протезно-ортопедичних виробів.
У зв’язку зі змінами, які були внесені до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації Постановою КМУ від 14.03.2018 № 238 протягом І кварталу 2018 року було проведено інвентаризацію особових справ осіб, які перебувають на обліку для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та сформована потреба на поточний рік з урахуванням раніше не забезпечених осіб засобами реабілітації.
Станом на 01.04.2018 року 9 дітей з інвалідністю отримали направлення на отримання реабілітаційних послуг до державних реабілітаційних установ
Важливим напрямком в обслуговуванні осіб даної категорії є санаторно-курортне лікування. У І кварталі 2018 році були забезпечені путівками 16 осіб, з них 6 ветеранів війни та 10 осіб з інвалідністю від загального захворювання.
Станом на 01.04.2018 року:
— 11 малозабезпеченим особам та 1 особі з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету надана одноразова матеріальна допомога на суму 8,26 тис. грн.;
— 78 особам з інвалідністю виплачені компенсація на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів на суму 14,12 тис. грн.;
— 2 громадянам, які здійснили поховання осіб з інвалідністю внаслідок війни та учасників бойових дій, відшкодовані витрати на поховання у сумі 4,4 тис. грн.
Станом на 01.04.2018 року 5 громадянам були видані путівки до психоневрологічних інтернатів і будинків-інтернатів для громадян похилого віку.
Протягом І кварталу 2018 року видане 21 посвідчення (вкладки до посвідчення) «Інвалід війни», «Учасник війни», «Член сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни», «Ветеран праці».
На обласну комісію з видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, були направлені 8 пакетів документів для отримання посвідчень (вкладки до посвідчення) «Дитина, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи», «Особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», «Дружина померлого громадянина, смерть якого пов’язана з виконанням обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС».
Обслуговування учасників антитерористичної операції
Станом на 01.04.2018 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків перебувають 6 осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ і ІІІ групи та 498 учасників бойових дій з числа учасників АТО.
При постановці на облік фахівцями управління кожному учаснику антитерористичної операції надається інформація про механізм отримання пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством. Також, вручається розроблена пам’ятка, яка містить відомості про міські служби, які надають медичні, адміністративні та соціальні послуги даній категорії пільговиків із зазначенням назв організацій, їх місця розташування, телефонів, контактних осіб.
Між управлінням, службами міської ради та установами міста налагоджено взаємодію щодо обміну інформацією про послуги, що надаються учасникам антитерористичної операції.
Начальник управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради Олена Єздакова