Про роботу управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради за 2016 рік
- Про роботу структурних підрозділів
- 08.02.2017
Відділ забезпечення діяльності управління
Основні напрямки роботи відділу: юридична підтримка діяльності управління, кадрова робота, організація роботи зі зверненнями громадян і надання соціальних послуг, адміністративне обслуговування діяльності управління з метою виконання ним основних напрямків роботи.
Документообіг управління 2016 року склав 30353 документа (18450 – вхідних документів, 11903 – вихідних), що на 7888 документів більше ніж у 2015 році.
Документи, що надійшли протягом 2016 року до УПСЗН, відпрацьовані без порушень термінів виконання. Номенклатура справ УПСЗН складається з 12 індексів та налічує 444 позиції, за 2016 рік до списання підготовлено 10344 документа, строк зберігання яких скінчився.
В 2016 році 267 заявникам була виплачена матеріальна допомога за рахунок коштів місцевого бюджету на суму 126000 грн. згідно з Порядком надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям міст Лисичанська, Новодружеська, Привілля, затвердженим рішенням міської ради від 21.11.2013 року № 55/969. 99 заявникам виплачена допомога на поховання за рахунок коштів місцевого бюджету на суму 49500 грн. згідно з Порядком надання допомоги на поховання деяких категорій громадян за рахунок коштів місцевого бюджету, затвердженим рішенням від 01.04.2014 року № 127.
До УПСЗН звернулись 37 заявників за матеріальною допомогою за рахунок коштів обласного бюджету. Спеціалістами відділу були сформовані пакети документів та передані до Департаменту соціального захисту населення Луганської обласної адміністрації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 535 затверджений Порядок використання коштів, які надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам. В 2016 році згідно з Порядком було прийнято, розглянуто та передано до Міністерства соціальної політики 28 заяв для надання грошової допомоги.
До управління в 2016 році надійшло 610 звернень громадян, що вдвічі більше ніж в попередньому (в 2015 році – 289 звернень), 1085 звернень на Урядову «гарячу лінію», що в 1,4 рази більше ніж в 2015 році (750 звернень), 8 звернень на обласну «гарячу лінію».
Основна тематика звернень стосувалась надання житлових субсидій на відшкодування витрат за оплату житлово–комунальних послуг, призначення та виплати державної соціальної допомоги, порядку надання пільг та отримання матеріальної допомоги, соціального захисту внутрішньо переміщених осіб.
Відділом підготовлені і подані до суду 8 позовів про відшкодування 126,4 тис. грн. надміру виплачених сум державної допомоги внаслідок подання заявниками недостовірної інформації, та подання в інтересах 7 недієздатних осіб.
Відділ бухгалтерського обліку та звітності
Управлінню праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради в управлінні Державної казначейської служби України в м Лисичанську в 2016 році відкриті 35 рахунків для перерахування бюджетних коштів на виплату всіх видів соціальної допомоги, надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, компенсацій за надані пільги, інших витрат.
За 2016 рік для виконання 28-ми державних, 3-х обласних, 4-х місцевих програм соціального захисту населення було профінансовано 249 млн. 869,7 тис. грн., що на 89 млн. 878,5 тис. грн. (56,2%) більше в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року (159 млн. 991,2 тис. грн.).
Найменування соціальних виплат |
2015р. |
2016р. |
Місцевий бюджет |
653,8 |
876,0 |
Грошова компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги |
440,4 |
449,1 |
Пільги на оплату житлово-комунальних послуг та природного газу почесним громадянам м Лисичанська та сім'ям загиблих учасників бойових дій на території інших країн |
58,7 |
110,6 |
Додаткове забезпечення твердим паливом і скрапленим газом інвалідів війни та учасників бойових дій |
23,5 |
53,7 |
Пільги на погашення витрат по абонплаті інвалідам по зору ГО м. Лисичанська ТППО УТОС і членів сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав |
23,7 |
24,1 |
Одноразова матеріальна допомога жителям міст Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля |
31,0 |
127,2 |
Допомога на поховання деяких категорій громадян за рахунок коштів місцевого бюджету |
67,5 |
49,5 |
Матеріальна допомога за рахунок коштів місцевого бюджету сім'ям внаслідок втрати годувальника з числа ліквідаторів аварії ЧАЕС, евакуйованих і постраждалих |
9,0 |
15,3 |
Матеріальна допомога дітям, яким встановлено інвалідність, пов'язану з Чорнобильською катастрофою; інвалідам I, II групи; громадянам I групи інвалідності загального захворювання з числа ліквідаторів аварії на ЧАЕС; громадянам з онкологічними захворюваннями |
0,0 |
46,5 |
Обласний бюджет |
113,0 |
231,1 |
Компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування |
22,5 |
25,1 |
Пільги на медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
48,5 |
172,9 |
Витрати на поховання учасників бойових дій, інвалідів війни |
42,0 |
33,1 |
Державний бюджет |
159 224,4 |
248 762,6 |
Допомога сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасова державна допомога дітям, допомога по догляду за інвалідами I і II групи внаслідок психічного розладу |
91 638,0 |
100 128,8 |
Дитячі будинки (в т.ч. сімейного типу, прийомні сім'ї) |
664,3 |
1 027,0 |
Субсидії населенню для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу |
37 311,7 |
114 391,6 |
Пільги ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранам служби цивільного захисту, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітним сім'ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім'ям на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу |
12 433,6 |
14 305,0 |
Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
1 654,1 |
1 862,2 |
Щорічна одноразова грошова допомога ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань до 5 травня |
2 186,4 |
2 801,9 |
Одноразові виплати жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які постраждали від торгівлі людьми |
61,4 |
63,1 |
Заходи щодо соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів |
11,9 |
184,2 |
Довічні державні стипендії |
12,0 |
1,1 |
Надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для відшкодування витрат на проживання, в т.ч. на оплату житлово-комунальних послуг |
13 166,7 |
13 762,5 |
Одноразова грошова допомога постраждалими особам і внутрішньо переміщеним особам |
53,5 |
11,8 |
Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби |
30,8 |
16,7 |
Одноразова грошова допомога ... особам, які отримали інвалідність під час проведення антитерористичної операції |
0,0 |
206,7 |
Всього |
159 991,2 |
249 869,7 |
Протягом 2016 року відділом бухгалтерського обліку та звітності:
- підготовлено 35 проектів кошторисів витрат, 502 проектів змін планових показників по кошторисах витрат управління;
- зареєстровано в управлінні Державної казначейської служби України в м Лисичанську 382 бюджетних зобов'язань, 921 фінансове зобов'язання, сформовано 4738 платіжних доручень; складено 899 меморіальних ордерів, 750 карток касових, фактичних витрат, карток асигнувань;
- укладено і виконано 134 договорів по апарату управління;
- надана бюджетна, фінансова, зведена звітність по всіх виплатах згідно порядку, встановленому законодавством. За обсягом наданої звітності серед 41 розпорядника бюджетних коштів та 18 одержувачів бюджетних коштів, які обслуговуються в управлінні Державної казначейської служби України в м Лисичанську, УПСЗН займає третє місце після КУ «Територіальне медичне об'єднання м Лисичанськ» та відділу освіти Лисичанської міської ради;
- на сайті міської ради розміщені набори даних у формі відкритих даних, зокрема: звіт по використанню бюджетних коштів, фінансова звітність Лисичанського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) за I-IV квартали 2016 року, річні плани закупівель, перелік укладених договорів;
- на електронному порталі Е-ДАТА розміщена бюджетна звітність за I- IV квартали 2016 року.
Відділ соціальної допомоги
В рамках єдиної технології відділ соціальної допомоги надає 19 видів державної соціальної допомоги за 11 нормативно-правовими актами України.
Станом на 01.01.2017 на обліку в УПСЗН перебуває близько 10 тис. одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги, які у 2016 році скористалися державною підтримкою на загальну суму 118 млн. 372 тис. грн. Виплати проведені в повному обсязі, заборгованість відсутня.
Вид допомоги |
Кількість отримувачів |
Сума, тис. грн.
|
Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами |
445 |
580,83 |
Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку |
475 |
583,67 |
Допомога при народженні дитини |
3421 |
42684,83 |
Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування |
125 |
5688,85 |
Допомога на дітей одиноким матерям |
1549 |
19651,9 |
Допомога при усиновленні дитини |
4 |
46,44 |
Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів |
43 |
430,89 |
ДСД інвалідам з дитинства та дітям- інвалідам |
903 |
14528,65 |
Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям |
840 |
14669,78 |
ДСД особам, які не мають права на пенсію та інвалідам |
220 |
2975,52 |
Державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам вихователям і прийомним батькам |
14 |
1027,03 |
Одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання "Мати-героїня" |
2 |
27,67 |
Щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу |
55 |
1262,99 |
Компенсація фізичним особам, які доглядають за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-ти річного віку |
6 |
1,58 |
Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги |
368 |
449,09 |
Щомісячна адресна допомога особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг |
1377 |
13762,52 |
Одноразова матеріальна допомога особам, які постраждали від торгівлі людьми |
1 |
1,38 |
Протягом 2016 року було видано 118 посвідчень інвалідам, які перебувають на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення та отримують соціальну допомогу.
Одним з найбільш актуальних питань є забезпечення соціального захисту населення в період підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги. Відповідно до чинного законодавства, відділ соціальної допомоги забезпечує реалізацію державної політики у сфері надання адресної допомоги населенню на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та твердого палива у вигляді житлових субсидій.
Даний вид державної соціальної допомоги є найбільш затребуваним. В 2016 році житлова субсидія призначена 26358 домогосподарствам, на загальну суму 146 млн. 138 тис. грн.
Житлово-комунальним підприємствам міста в 2016 році перераховано фінансування з державного бюджету на суму 113 млн. 221 тис. грн.
Субсидія на придбання твердого палива та скрапленого газу призначена 542 домогосподарствам на загальну суму 1 млн. 234 тис. грн.
З метою підвищення адресності надання державної допомоги постійно працює міська комісія з призначення усіх видів державної соціальної допомоги, яку очолює заступник міського голови Головньов М.С. Комісією розглядаються питання надання державної соціальної допомоги та житлової субсидії тим сім'ям, які на загальних підставах не мають права на її призначення. У 2016 році відбулося 44 засідання комісії, на яких розглянуто 2944 заяви.
Прийом громадян здійснюється без обідньої перерви і без принципу територіального розподілу. Здійснюється попередній запис на прийом, як безпосередньо в управлінні, так і у телефонному режимі. Цей механізм надає можливість громадянам відвідувати управління у зручний для них час.
З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо призначення житлової субсидії та усіх видів державної соціальної допомоги відділом соціальної допомоги підготовлено 25 інформаційних матеріалів, які висвітлені в міських засобах масової інформації.
Відділ персоніфікованого обліку
Відділ персоніфікованого обліку контролює надання пільг особам, які мають на це право згідно із Законами України, координує роботу підприємств і організацій у цих питаннях. Займається наповненням Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, створенням архівної бази особових справ пільговиків, виплатою грошових компенсацій пільговикам на придбання твердого палива та скрапленого газу, підготовкою списків і виплатою одноразової грошової допомоги ветеранам війни до Дня Перемоги.
Фахівці відділу взаємодіють з підприємствами та організаціями, що надають житлово-комунальні послуги, послуги зв'язку та з особами, які мають право на пільги.
Станом на 01.01.2017 на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги знаходяться 34668 пільговиків, в т. ч.: 288 інвалідів війни; 986 учасників бойових дій; 1551 учасника війни; 372 членів сім'ї померлого ветерана війни; 9357 дітей війни; 10712 ветеранів праці; 647 потерпілих від аварії на ЧАЕС; 153 ветеранів військової служби; 2838 інвалідів загального захворювання; 355 багатодітних сімей; 49 інших категорій.
• Відшкодування витрат підприємствам
У 2016 році з 18 підприємствами і організаціями укладено договори на відшкодування витрат за надані громадянам пільги на житлово-комунальні послуги.
За рахунок коштів державного бюджету підприємствам міста відшкодовано 14 млн. 305 тис. грн.
• Пільги на тверде паливо та скраплений балонний газ
Особи, які проживають в будинках з пічним опаленням, отримують в УПСЗН пільги на придбання твердого палива та скрапленого балонного газу, за рахунок коштів держбюджету.
Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату даних пільг у грошовому виразі з розрахунку затвердженої норми — 1 тонна та 1 балон на домогосподарство на рік.
У 2016 році ціна 1 тонни твердого палива — 2000,00 грн.,
1 балона газу — 200,00 грн.
У 2016 році за цією пільгою звернулися 83 особи, яким виплачено 106,7 тис. грн. з них: 62 ветеранам війни, 21 багатодітним сім'ям.
Прострочена заборгованість по виплаті даної пільги відсутня.
• Щорічна одноразова грошова допомога ветеранам війни до 9 травня
Відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», за рахунок коштів держбюджету УПСЗН здійснює виплату ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань щорічної одноразової грошової допомоги до Дня Перемоги. Відділом персоніфікованого обліку проводиться значна робота по забезпеченню стабільної та своєчасної її виплати до 5 травня всім ветеранам війни.
У 2016 році одноразова грошова допомога до Дня Перемоги виплачена 3453 ветеранам війни на загальну суму 2,8 млн. грн.
• Робота з внутрішньо переміщеними особами
Згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» відділ персоніфікованого обліку з жовтня 2014 року здійснює реєстрацію осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції.
Станом на 01.01.2017 на обліку в УПСЗН зареєстровано 24152 внутрішньо переміщені особи, з них 1988 дітей, 283 інваліда, 17393 пенсіонера, 3566 осіб працездатного віку.
Згідно з ПКМУ № 505 від 01.10.2015 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» відділ персоніфікованого обліку здійснює прийом громадян з питання надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, здійснює її призначення та виплату. Виплата даної допомоги здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
У 2016 році ця допомога виплачена 1367 сім'ям на загальну суму 12 млн. 633,4 тис. грн.
З 14.06.2016 набрала чинності Постанова КМУ від 08.06.2016 № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам», якою були затверджені Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат та Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
За результатами виконання умов цих Порядків відділом персоніфікованого обліку готуються матеріали для розгляду на засіданнях міської комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Протягом 6 місяців 2016 року вищевказаною комісією на 26 засіданнях розглянуто 5664 звернення внутрішньо переміщених осіб щодо призначення або поновлення їм пенсій, допомог, пільг, житлових субсидій та інших соціальних виплат. З них призначено (поновлено) соціальних виплат 2241внутрішньо переміщеній особі, відмовлено 2969 особам, по 454 зверненням здійснено додаткову перевірку.
• Соціальні гарантії за рахунок коштів місцевого бюджету
Щороку міська рада знаходить можливість надання додаткових до встановлених законодавством соціальних гарантій деяким категоріям населення. Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату пільг за рахунок коштів місцевого бюджету, а також координує роботу підприємств у цьому напрямку.
1) У 2016 році даною додатковою пільгою забезпечені 33 інваліди війни та учасника бойових дій, які мають пічне опалення, забезпечені коштами в сумі 53,7 тис. грн. на придбання додатково 1 тонни твердого палива та 1 балону скрапленого газу на побутові потреби.
2) 54 інваліда по зору Лисичанської організації УТОС отримують пільгу на абонплату за користування стаціонарним телефоном. У 2016 дана пільга надана на суму 24,0 тис. грн.
3) Надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг 17 Почесним громадянам міста. За 2016 сума наданих їм пільг склала 92,3 тис. грн.
4) У зв'язку з проведенням в 2014 році в Україні року учасників бойових дій на території інших держав, рішенням міської ради, 3 сім'ям загиблих інтернаціоналістів з 2014 року надається 50% знижка на оплату житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку за рахунок коштів міського бюджету. За 2016 сума наданих їм пільг становила 15,1 тис. грн.
Пільги, що надаються за рахунок коштів місцевого бюджету, фінансуються своєчасно та в повному обсязі.
Відділ з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці
Відділ з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці веде свою роботу в кількох напрямках:
• Обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Станом 01.01.2017 на обліку в управлінні перебувають 670 осіб, з числа постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, в тому числі:
І категорія (інваліди) – 207;
ІІ категорія – 210;
ІІІ категорія – 143;
потерпілі діти – 50;
дружини (чоловіки)
померлих чорнобильців – 60
Робота з даною категорією пільговиків проводиться в рамках Міської цільової програми соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2016-2018 роки.
За 2016 рік на виплату компенсацій (харчування, оздоровлення, додаткові відпустки і стипендії) з державного бюджету виділено 1711,0 тис. грн.
На медичне обслуговування (лікарські засоби за пільговими рецептами лікарів та послуги зубопротезування) з обласного бюджету виділено 172,9 тис. грн.
За рахунок коштів місцевого бюджету 8 сім'ям, які втратили годувальника із числа ліквідаторів аварії на ЧАЕС, потерпілих та евакуйованих, надана матеріальна допомога в сумі 15,32 тис. грн.
Також, за рахунок коштів місцевого бюджету дітям-інвалідам, інвалідам I групи, важко хворим, з числа осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, була надана матеріальна допомога в сумі 46,5 тис. грн.
Санаторно-курортним лікуванням в 2016 році були забезпечені усі громадяни, які перебували в черзі, а саме: 30 осіб 1 категорії та дитина-інвалід на суму 151,3 тис. грн.
• Обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці
Сьогодні на території нашої громади мешкає більше чотирьох з половиною тисяч осіб з обмеженими фізичними можливостями, з них понад 200 - це люди, які пересуваються тільки за допомогою крісел-колясок та 302 дитини-інваліда.
Невід'ємною в процесі інтеграції в суспільство осіб даної категорії є соціальна реабілітація, зокрема, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.
Управління в силу своїх повноважень організовує роботу по забезпеченню протезно-ортопедичними виробами, засобами для пересування, особистої гігієни, меблями і обладнанням осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Станом на 01.01.2017 року в управлінні на обліку для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації перебувають 1705 осіб, у тому числі 87 дітей-інвалідів.
В 2016 році було видано 313 направлень на виготовлення 342 технічних засобів реабілітації і 492 направлення на виготовлення 1989 протезно-ортопедичних виробів.
Щоквартально в управлінні проводить прийом осіб з обмеженими фізичними можливостями виїзна мобільно-технічна бригада Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства.
Виїзні прийоми організовуються з метою забезпечення доступності отримання послуги протезування та ранньої реабілітації інвалідами, дітьми-інвалідами, дітьми до 18 років, що мають проблеми зі здоров'ям.
Важливим напрямком в обслуговуванні осіб даної категорії є санаторно-курортне лікування. В 2016 році були забезпечені путівками 63 особи, з них 9 ветеранів війни та 54 інваліда загального захворювання.
Протягом 2016 року виплачено:
- 24 інвалідам, у яких не було можливості скористатися лікуванням, грошова компенсація за невикористану санаторно-курортну путівку на суму 8,7 тис. грн.;
- 40 малозабезпеченим особам та 21 інваліду за рахунок коштів державного бюджету одноразова матеріальна допомога на суму 33,9 тис. грн.;
- 87 інвалідам компенсація на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів на суму 25,1 тис. грн.;
- 17 громадянам, які здійснили поховання інвалідів війни та учасників бойових дій, витрати на поховання у сумі 33,1 тис. грн.
В 2016 році 26 громадянам були видані путівки до психоневрологічних інтернатів і будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів.
Протягом року видані 65 посвідчень (вкладки до посвідчення) «Інвалід війни», «Учасник війни», «Член сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни», «Ветеран праці».
На обласну комісію з видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, були направлені 14 пакетів документів для отримання посвідчень (вкладки до посвідчення) «Дитина, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи», «Особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», «Дружина померлого громадянина, смерть якого пов’язана з виконанням обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС».
• Обслуговування учасників антитерористичної операції
Станом на 01.01.2017 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків перебувають 4 інваліда війни ІІ і ІІІ групи та 400 учасників бойових дій з числа учасників АТО.
При постановці на облік фахівцями управління кожному учаснику антитерористичної операції надається інформація про механізм отримання пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством. Також, вручається розроблена пам'ятка, яка містить відомості про міські служби, які надають медичні, адміністративні та соціальні послуги даній категорії пільговиків із зазначенням назв організацій, їх місця розташування, телефонів, контактних осіб.
Між управлінням та службами міської ради налагоджено взаємодію щодо обміну інформацією про послуги, що надаються учасникам антитерористичної операції.
У 2016 році 1 інвалід війни та 1 учасник бойових дій забезпечені санаторно-курортним лікуванням. Психологічну реабілітацію на базі санаторіїв пройшли 5 учасників бойових дій з числа учасників АТО.
Відділ автоматизованої обробки інформації
Відділ автоматизованої обробки інформації (далі АОІ) забезпечує працездатність комп'ютерної техніки і систем які здійснюють облік пільг та допомог, що виплачуються державою громадянам.
Відділ обслуговує 81 комп'ютер, 51 принтерів лазерних і матричних, 25 термінальних станцій, 3 сервери, мережеве обладнання.
Відділ супроводжує 3 основні програми, які розроблені за замовленням Мінсоцполітики: «Наш Дім», «ЕДАРП», «АСОПД», а також програми, необхідні для роботи відділів управління, а саме: для відділу бухгалтерського обліку та звітності — «Гривня», «Мережа», «Медок», відділу праці — «Монітор», для відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці – ЦБІ (центральна база інвалідів) Лисичанського територіального центру соціального обслуговування — «АСД», відділу організаційно-кадрової та юридичної роботи «Картка». Так як розроблений у 90-х роках програмний комплекс «Наш Дім» не відповідає сучасним вимогам, у 2016 році розпочато поступовий перехід на програму «Житлові субсидії». Крім того, у 2016 році Мінсоцполітикою було розроблено єдину базу внутрішньо переміщених осіб. На рівні УПСЗН базу супроводжує відділ АОІ.
Програмний комплекси «Наш Дім» та «Житлові субсидії» призначені для обліку громадян, які звернулися за призначенням житлової субсидії, призначення субсидій, обміну з підприємствами, які надають комунальні послуги населенню. У 2016 році управлінням здійснювався електронний обмін з 10 підприємствами міста, а саме: ЖЕК №№ 1, 3, 5, 6, 8, КП «Лисичанськтепломережа», ЛКСП «Лисичанскводоканал», Лисичанським РЕЗ, ЛУЭГХ, КАТП 032806. На виконання постанови КМУ від 21.10.1995 № 848 (із змінами) був налагоджений електронний обмін інформацією з державною фіскальною службою, і, як наслідок, з'явилася можливість призначати житлову субсидію без довідки про доходи громадян.
Крім того, у 2016 році, у зв'язку зі зміною законодавства і низки тарифів були проведені масові перерахунки субсидій, що дозволило всім, хто користувався житловою субсидією, отримувати її з урахуванням змін, не звертаючись до УПСЗН.
У той же час існує ряд проблем в роботі. Програма розроблена з урахуванням технологій 90-х років, що не дозволяє використовувати нові комп'ютери для полегшення роботи відділу соціальної допомоги., а також часті помилки пам'яті, які виникають в результаті неузгодженості матеріальної частини і програмного комплексу. ПК «Наш Дім» - однокористувальницька програма, її мережеве використання тягне за собою пропорційне зниження швидкості роботи програми.
З червня 2016 року управління розпочало процес переходу на більш сучасний програмний комплекс для призначення субсидій «Житлові субсидії». Під час перехідного процесу УПСЗН супроводжує одночасно 2 програми, для того, щоб перехідний процес ніяк не позначився на отримувачах житлових субсидій.
«ЕДАРП» - єдина електронна автоматизована інформаційно-аналітична система обліку громадян, які мають право на пільги. В базі ведеться облік всіх громадян пільгових категорій. У 2016 році обсяг бази складає 40,6 тис. чоловік. У даному програмному комплексі також налагоджено електронний обмін з підприємствами міста, що є однією з переваг.
«АСОПД» - автоматизована система обробки пенсійної документації. В базі ведеться облік одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги.
Відділ автоматизованої обробки інформації проводить щоденні регламентні роботи, які дозволяють програмним комплексам працювати стабільно і без збоїв, а саме:
- щоденне адміністрування, обслуговування сервера та робочих станцій (конфігурування, резервне копіювання, актуалізація баз та ПТК, установка клієнтів);
- консультації та підтримка користувачів з прикладного, системного та спеціалізованого ПО;
- формування звітів по запитах відділів, ПФ, терцентру;
- синхронізація баз з даними Пенсійного фонду;
- установка програмних розсилок, оновлення та ін;
Протягом 2016 року було проведено низку заходів по налаштуванню комплексної системи захисту інформації управління.
Відділ праці
Відповідно до делегованих повноважень в сфері соціального захисту та Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2013 №115 проведена повідомна реєстрація 63 колективних договорів підприємств, установ, організацій, в тому числі 39 змін та доповнень до них.
Протягом звітного періоду забезпечувалось здійснення моніторингу стану погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах міста. Інформація щодо стану боргів із заробітної плати постійно висвітлювалась на веб-сайті Лисичанської міської ради. Зокрема, за статистичними даними, станом на 01.12.2016 загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати становила 78733,0 тис. грн., в тому числі по підприємствах:
- економічно активним – 76485,0 тис. грн. або 97,1%;
- банкрутам - 177,9 тис. грн. або 0,2%;
- економічно неактивним – 2070,1 тис. грн. або 2,7%.
Спеціалісти відділу, згідно з вимогами Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 №1232, брали участь у роботі комісій із спеціального розслідування нещасних випадків, що сталися на 4-х підприємствах міста.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 р. № 185 протягом 2016 р. з Державного бюджету отримано та профінансовано матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби, на загальну суму 16735,74 грн. (4 особам).
З метою оптимізації структури управління праці та соціального захисту населення, підвищення ефективної роботи, з грудня 2016 року на відділ праці покладено функції нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) і виплати пенсій органами Пенсійного фонду України. В цілому, спеціалістами, до посадових обов’язків яких входить даний напрямок роботи, за 11 місяців 2016 року перевірено:
- 814 новопризначених пенсійних справ і особових рахунків УПФУ в м Лисичанську;
- 1154 пенсійних справи, за якими проведені перерахунки пенсій УПФУ в м Лисичанську;
- 881 особові рахунки, за якими припинено виплату пенсії у зв'язку зі смертю пенсіонера або виїздом на інше місце проживання та 15 особових рахунків, за яким здійснювалося утримання.
В ході перевірок було виявлено 9 порушень, з яких 1 - призвело до переплати пенсії (на суму 163,44 грн.) та 1 - до недоплати пенсії, 5 порушень термінів призначення пенсії та ін.
Відповідно до вимог Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» в установленому порядку проводиться прийом, оформлення та подання документів (клопотання міського голови) в робочу групу з розгляду питань щодо встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при Луганській обласній державній адміністрації.
В 2016 році за встановленням пенсії за особливі заслуги звернулися 21 громадянин, що має право на таку пенсію. За поданими зверненнями здійснена підготовка документів для встановлення відповідної надбавки до пенсії, які передано до вищезазначеної робочої групи. Від початку 2016 року пенсія за особливі заслуги перед Україною вже встановлена 10 мешканцям м.м. Лисичанська, Новодружеська, Привілля, інші клопотання – на розгляді.
Відділом здійснюється робота щодо підготовки зведеної інформації про стан виконання міської програми зайнятості населення, також з організації проведення засідань:
- комісії з питань забезпечення своєчасності та повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати та іншим соціальним виплатам, а також з питань реалізації заходів, направлених на легалізацію найманої праці. Проведено 4 засідання комісії із запрошенням керівників 40 підприємств-юридичних осіб, з питань порядку денного заслухано 17 звітів суб’єктів господарської діяльності;
- міської ради з питань безпечної життєдіяльності населення (далі рада БЖН). Проведено 4 засідання ради БЖН, в ході яких відповідно до плану роботи на 2016 рік розглянуто питання про стан виробничого травматизму та професійної захворюваності за 2015 рік; про проведення роз’яснювальної роботи в навчальних закладах щодо недопущення розведення вогнищ в скверах, парках та зелених зонах, безпечного поводження під час виявлення вибухово-небезпечних предметів, щодо безпечного поводження на льоду; про стан і хід проведення медичних оглядів, заходи щодо профілактики професійної захворюваності на підприємствах, в тому вугільних та ін.
Протягом 2016 року в межах компетенції розглянуто 14 письмових звернень громадян. З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо стану виконання завдань покладених на Управління, реалізації законодавчих та нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення відділом праці підготовлено 21 інформаційний матеріал для висвітлення в міських засобах масової інформації.
Відділ державних соціальних інспекторів
Головною функцією відділу державних соціальних інспекторів є контроль за призначенням і виплатою всіх видів державної соціальної допомоги.
Робота відділу державних соціальних інспекторів спрямована на:
- реалізацію адресного підходу для надання всіх видів соціальної допомоги;
- визначення нужденності заявника та його сім’ї;
- перевірку достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан громадян, які звернулися за соціальною допомогою;
- перевірку достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.
З метою визначення права для призначення соціальних допомог протягом 2016 року державними соціальними інспекторами проведено 5367 обстежень матеріально-побутових умов проживання громадян, 491 перевірка достовірності інформації про доходи та майновий стан отримувачів допомог.
Виявлено понад 200 випадків надання заявниками неповної або недостовірної інформації про доходи та майновий стан, які привели до надміру нарахованих бюджетних коштів понад 500 тис. грн . В 2016 році до державного бюджету, з урахуванням надміру виплачених коштів у минулих роках, повернуто близько 400 тис. грн.
Впродовж 2016 року державними соціальними інспекторами було здійснено:
- 6664 перевірки достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи;
- 99 вибіркових перевірок за якістю надання соціальних послуг фізичними особами, які отримують щомісячні компенсаційні виплати. З них 8 отримувачам зазначені виплати зупинені.
Розглянуто 25 звернень громадян, які належать до компетенції відділу.
Начальник УПСЗН О.А. Єздакова