Про стан розгляду звернень громадян, що надійшли до виконкомів міських рад мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля протягом 2016 року
- Про роботу структурних підрозділів
- 13.01.2017
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення конституційних прав та законних інтересів громадян є одним із пріоритетних завдань діяльності виконкому лисичанської міської ради, відповідальним обов’язком його посадових і службових осіб.
Робота з розгляду звернень громадян, організація особистого прийому проводиться відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з даного питання.
Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли до виконкомів міських рад мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля у 2016 році, можна зробити наступні узагальнення.
Протягом 2016р. до міських рад мм. Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля надійшло 2247 звернень громадян, що на 386 звернень, або на 17 % більше, ніж у 2015 році (1861). Серед них отримано поштою 852 (у 2015р.-828 звернень), під час особистих прийомів — 1230 (у 2015р.-742).
Від центральних та обласних органів влади надійшло 152 звернення громадян, що на 47 звернень більше, ніж у 2015 р. (105), у тому числі від:
Адміністрації Президента України — 19 звернень;
Кабінету Міністрів України — 11;
Верховної ради України — 2;
Народних депутатів — 20;
ЛОГА — 52 ;
Від інших органів влади — 48.
З ДУ «Луганський обласний контактний центр» до Лисичанської міської ради надійшло 2063 звернень громадян, що на 506, або на 24,5 % більше, ніж за 2015 рік (1557).
Більшість питань, з якими зверталися громадяни стосувались відновлення інфраструктури міста після бойових дій, виплати соціальної допомоги, отримання субсидій, переоформлення пенсій, а також питання комунального господарства.
Значне збільшення кількості звернень громадян відбулося за рахунок неодноразових звернень від постійних кореспондентів з одного і того ж питання. Не звертаючи уваги на постійні роз’яснення у відповідях, згідно чинного законодавства, громадяни постійно звертались на Урядову телефонну «гарячу лінію». Крім того, частину повторних звернень громадян спричинено не завжди задовільними результатами розгляду поставлених ними питань у зв’язку з відсутністю коштів, окремі громадяни активно користуються своїм правом на звернення до державних органів влади, ігноруючи висновки комісій з розгляду їх питань та надані їм юридичні роз’яснення фахівців, з року в рік продовжують звертатись у різні інстанції з одним й тими ж питаннями.
Протягом року на сайті єдиної системи місцевих петицій оприлюднено 6 електронних петицій від мешканців м. Лисичанська. На сьогоднішній день жодна з них не набрала необхідної для розгляду кількості підписів.
У 2016р. надійшло 175 колективних звернень, що на 3, більше ніж торік (172).
Основними питаннями, які були порушені у колективних зверненнях, є експлуатація і ремонт житлового фонду, пошкодженого внаслідок проведення антитерористичної операції на території Луганської області,відшкодування збитків за втрачене майно, високі тарифи на житлово-комунальні послуги та їх якість, покращання водо — та електропостачання, ремонт автодоріг, погашення заборгованості з заробітної плати.
У поточному році особлива увага приділялася розгляду звернень від громадян, які в першу чергу потребують соціального захисту та підтримки. Від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 849 звернень, що на 314 більше, ніж за 2015 рік (535), у тому числі від:
інвалідів ВВВ, учасників війни та бойових дій — 73;
інвалідів загального захворювання — 262;
ветеранів праці — 128;
«дітей війни» −28;
членів багатодітних сімей та одиноких матерів — 25;
учасників ліквідації аварії на ЧАЕС — 16 .
Протягом 2016р. у зверненнях мешканців мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля всього було порушено 2464 питання, що на 401, або на 16% більше ніж у 2015 році −2063.
Перше місце за кількістю звернень посідають питання комунального господарства — 938 (у 2015р.-885), що складає 38 % від загальної кількості.
Друге — питання соціального захисту — 515 (у 2015р. -267), або 21 %.
Третє — питання житлової політики — 350 (у 2015р.-410), або 14 %.
Показники надходження звернень з інших питань наступні:
— земельних відносин — 53, проти 61 у 2015р.;
— транспорту та зв’язку — 52 (46);
— праці та заробітної плати — 39 (35);
— охорони здоров’я — 24 (18);
— освіти та виховання — 61 (21);
— забезпечення дотримання законності та правопорядку — 50 (48).
З усієї кількості звернень, що надійшли у 2016р., 690 вирішено позитивно (у 2015р.-523), надані роз’яснення на 1426 звернень (у 2015р.-1251), відхилено — 33 (у 2015р. — 12), відправлено за належністю — 58, не підлягають розгляду — 18 (у 2015р — 75), чекають остаточної відповіді-22.
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008р. № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом поточного року керівництвом виконкому міськради проведено 130 особистих прийомів, у т. ч. 6 — виїзних, 3 засідання комісії з розгляду звернень громадян.
Виконком Лисичанської міської ради інформує про те, що в практику роботи зі зверненнями громадян у м. Лисичанську впроваджені рекомендовані форми спілкування з громадянами.
Зокрема, забезпечено організацію особистого прийому осіб для надання безоплатної первинної правової допомоги. З метою забезпечення реалізації громадянами права на отримання безоплатної первинної правової допомоги затверджений Порядок надання безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції Лисичанської міської ради та її виконавчих органів.
Всі телефони спеціалістів відділу по роботі з листами та зверненнями громадян по суті є постійно діючими «Гарячими телефонними лініями», тому що жодний дзвінок мешканців міста не залишається без уваги.
Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайті виконкому міської ради ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом виконкому міської ради, порядок складання звернень, зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
Зі сторінок міської газети «Новий путь» та з щотижневих інформацій, розміщених на сайті Лисичанської міськради, громадяни постійно отримують роз’яснення з найбільш актуальних питань, що їх хвилюють. Узагальнені відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян оприлюднюються у ЗМІ після слухання даного питання на засіданнях виконкому міськради та апаратних нарадах керівників підприємств, установ та міськради.
Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем міського голови, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.
Начальник відділу по роботі з листами та зверненнями громадян С.І. Михайлів