Про роботу управління власності Лисичанської міської ради у 2015 році
- Про роботу структурних підрозділів
- 09.02.2016
Основними напрямками роботи управління власності є організація роботи з обліку, контролю за рухом та використанням, приватизації та передачі в оренду об’єктів комунальної власності, в тому числі землі.
Використання таких методів управління, як передача в оренду нерухомого майна (в т.ч. земельних ділянок), приватизація комунального майна, розміщення зовнішньої реклами забезпечило поповнення місцевого бюджету за 2015 рік на суму 6,4 млн.грн.
Управлінням отримано доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців. Налагоджено роботу з формування та отримання з вищезазначених державних реєстрів необхідних документів інформативного характеру про об’єкти нерухомості та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, що значно підвищило ефективність роботи з управління комунальним майном, особливо у сфері земельних відносин.
Враховуючи, що саме комунальне майно є матеріальною базою місцевого самоврядування, велика увага приділяється питанню державної реєстрації за Лисичанською міською радою нерухомого майна, в т.ч землі З початку 2015 року більше 230 об’єктів у встановленому законом порядку було зареєстровано, як об’єкти права комунальної власності територіальної громади м.Лисичанська.
Крім безпосередньої роботи спеціалістів у даному напрямку, ними також надається консультаційно-методична допомога комунальним підприємствам та установам у підготовці матеріалів для отримання правовстановлюючої та технічної документації.
Великий обсяг роботи складають питання руху майна, а саме — прийом у комунальну власність об’єктів державної власності, а також безхазяйного майна за рішенням суду, передача об’єктів у державну та обласну власність, передача з балансу на баланс в межах комунальної власності, списання з балансу в зв’язку з непридатністю до подальшої експлуатації.
В зв’язку з оптимізацією системи охорони здоров’я Луганської області, для організації надання доступної, безоплатної, своєчасної та якісної медичної допомоги населенню регіону, у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області передано комплекс будівель та споруд, розташованих за адресами: м.Лисичанськ, вул. Могілевська, 1, вул. Машинобудівельників, 18б, вул. Машинобудівників, 18, для розміщення Луганського обласного клінічного онкодиспансеру. Також проведено необхідну роботу для розміщення на базі лікувально-профілактичних закладів м.Лисичанська наступних закладів охорони здоров’я Луганської області:
— обласна дитяча клінічна лікарня, загальною площею 22341,87 кв.м. (кв.40 років Перемоги, 12а);
— обласний наркологічний диспансер, загальною площею 893,3 кв.м.( пр.Леніна, 54-ж);
— обласний кардіологічний диспансер, загальною площею 395,6 кв.м. (пр.Леніна, 134);
— обласна клінічна лікарня (травматологічне відділення), загальною площею 359,3 кв.м., (вул.Свердлова, 424);
— обласна клінічна лікарня (перинатальний центр), загальною площею 26 кв.м.( пр.Леніна, 56).
За всіма напрямками роботи управлінням на розгляд міської ради регулярно виносяться проекти рішень (в середньому — не менше 8-10 рішень на кожну сесію).
Так, тільки із земельних питань за 2015 рік було прийнято 120 рішень міської ради, що стало результатом роботи спеціалістів з розгляду 186 заяв громадян, фізичних осіб — підприємців та клопотань юридичних осіб з питань надання у користування або власність земельних ділянок.
З інших питань земельних відносин за вищевказаний період розглянуто 298 звернень, підготовлено та направлено 945 листів.
Управлінням власності забезпечується робота чотирьох постійно діючих комісій в сфері земельних відносин:
— з розгляду спірних питань землекористування;
— з нагляду за дотриманням санітарно — гігієнічних норм та своєчасністю рекультівації земельних ділянок;
— з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам;
— з обстеження гірничих виробок щодо виключення проникнення населення до гірничих виробок, які не використовуються, та попередження випадків незаконного видобутку корисних копалин, лому чорних та кольорових металів.
У звітному році спеціалісти управління приймали участь у роботі Центру надання адміністративних послуг з питань, які входять в коло їх посадових обов’язків.
Приватизаційні процеси сприяють розвитку інфраструктури малого та середнього бізнесу, структурній перебудові економіки міста, що забезпечується рядом заходів з інвентаризації, організації та проведення конкурсів, аукціонів, конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності, забезпечення здійснення оцінки та рецензування, підготовки договорів, роботи з реєстраційною службою, нотаріусами.
Управлінням власності організовано та успішно проведено перші у Луганській області земельні торги з продажу вільної земельної ділянки.
Управління власності Лисичанської міської ради є єдиним органом місцевого самоврядування в Україні, який має ліцензію ліцитатора з проведення земельних торгів (2 спеціаліста пройшли спеціальне навчання).
Особлива увага приділяється і питанню внесення змін до Статутів та Положень юридичних осіб комунальної форми власності, тому що саме ці документі регламентують всі аспекти їхньої діяльності, в т.ч. майнові відносини, види економічної діяльності, повноваження, права та обов’язки.
Також проводиться робота зі створення та ліквідації комунальних підприємств. На сьогодні управління власності залучено до припинення 3-х юридичних осіб — паспортна служба, архітектурно-планувальне бюро, комунальний ринок. Головою ліквідаційних комісій є начальник управління власності. До складу комісій входять і інші посадові особи управління, які забезпечують своєчасне надання звітності до ДПІ, Пенсійного фонду та ін.
Управлінням здійснювалось представництво Лисичанської міської ради в судах усіх інстанцій. Загальна кількість судових засідань за час існування управління склало 268. Тільки в господарських судах захищено 22 справи на загальну суму більше 6 млн.грн., в міському суді здійснювали представництво міської ради по 59 цивільним та адміністративним справам та 1 кримінальній справі. В цей час Лисичанським міським судом розглядається позов про стягнення на користь міської ради 400 тис.грн.
Крім того, внаслідок роботи з організації процедури закупівлі за державні кошти (тендера) було завершено проведення нормативної грошової оцінки земель міста.
Проводиться важлива робота з розробки регуляторних актів. Тільки за звітний рік було розроблено управлінням та прийнято міською радою такі регуляторні акти:
— про внесення змін в Порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста Лисичанська;
— про внесення змін в Методику розрахунку та порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться у власності територіальної громади м.Лисичанська (комунальній власності);
— про введення нової нормативної грошової оцінки землі міста Лисичанськ;
— про встановлення ставок земельного податку з 01.01.2016 р.
Прийняття та впровадження регуляторного акту щодо плати за оренду майна, яке знаходиться у власності територіальної громади м.Лисичанська (комунальній власності), дозволило вже у 2015 році скерувати до місцевого бюджету додатково 0,4 млн.грн.
За результатами введення у дію регуляторних актів стосовно нормативної грошової оцінки та ставок земельного податку очікується у 2016 році отримати додатково до 25% плати за землю.
В зв’язку з індексацією нормативної грошової оцінки землі на коефіцієнт 1,249 за 2014 рік та введенням нового Порядку розрахунку орендної плати за землю складено 630 додаткових угод до діючих договорів оренди землі щодо зміни ставок орендної плати за землю.
В 2014 році розроблено та прийнято Програму розвитку земельних відносин в м.Лисичанську на 2015-2017 роки, заплановано робіт на суму 1900,0 тис. грн. із них 900 тис.грн з місцевого бюджету та 1 млн.грн. з обласного. На сьогодні освоюється 50 тис.грн. для проведення інвентаризації земель міста, а саме — 14 га земель під об’єктами освіти, відповідно до Програми розвитку земельних відносин в м.Лисичанську на 2015-2017 р.р.
Управління також приймало безпосередню участь в розробці регуляторних актів з розміщення рекламних конструкцій, тимчасових споруд, присвоєння поштових адрес об’єктам нерухомості, розміщення об’єктів благоустрою та ін.
Управління власності виконує і інші завдання та прикладає багато зусиль для створення підґрунтя сталого розвитку територіальної громади міста Лисичанськ.
Начальник управління власності Т.О.Гречко