Про роботу відділу розвитку споживчого ринку управління економіки щодо розгляд питань в сфері захисту прав споживачів за 2018 рік

Аналіз звернень споживачів
08.01.2019

Одним із головних завдань відділу розвитку споживчого ринку управління економіки Лисичанської міської ради згідно Закону України «Про захист прав споживачів» є забезпечення своєчасного та повного розгляду звернень громадян, надання їм кваліфікованої допомоги у вирішенні проблемних питань.

Відділ спрямовує свою діяльність на дотримання законних прав громадян, як споживачів продукції (товарів, робіт, послуг): надає консультації з питань захисту прав споживачів, розглядає звернення, надає допомогу у складанні заяв — претензій до суб’єктів господарювання, проводить семінари — наради з суб’єктами господарювання.

Протягом 2018 року до відділу надійшло 163 звернення громадян. З них:

Аналіз письмових звернень свідчить, що основними питаннями, по яких звертались громадяни — це придбання непродовольчих товарів неналежної якості (побутової техніки, мобільних телефонів, взуття, меблів та ін.) — 34%, отримання неякісних побутових, ремонтно-будівельних та інших послуг, невиконання робіт у визначені терміни та з порушенням умов договорів (ремонт балконів, встановлення металопластикових виробів, утеплення житла, ремонт побутової техніки) — 27%, порушення правил торговельного обслуговування (обважування, обраховування, відсутність куточка споживача, книги відгуків та пропозицій, розрахункового документа, порушення режиму роботи), щодо якості продовольчих товарів — 20%, з питань несанкціонованої торгівлі — 10%, з інших питань — 9,0%.

Високий рівень розглянутих звернень на користь споживача понад 69% від загальної кількості свідчить про дієвість вжитих під час розгляду звернень заходів державного захисту.

Завдяки якісній, послідовній роботі з суб’єктами господарювання протягом 2018 року заявникам було повернуто грошових коштів на суму 27,176 тис. грн., проведено заміну товарів неналежної якості на якісний на суму 16,219 тис. грн., відремонтовано товарів на суму 16,100 тис. грн., припинено порушення правил торговельного обслуговування у ряді підприємств торгівлі, у інших випадках надано роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства України.

Головним при розгляді звернень є допомога заявнику розібратися в тому, що сталося, знайти, в межах діючого законодавства, шляхи вирішення проблеми. Тому в кожному конкретному випадку застосовується індивідуальний підхід до розгляду звернення, кожному споживачеві, який звернувся до відділу надається відповідне роз’яснення та допомога у складанні заяви — претензії до суб’єкта господарювання та інше.

Не менш проблемним залишається питання функціонування стихійної торгівлі в місті. Воно не регулюється законодавством про захист прав споживачів. Це питання віднесено до повноважень правоохоронних органів. Однак, відділом проводиться роз’яснювальна робота серед населення, з метою підвищення поінформованості мешканців міста в частині підтримки дій влади і правоохоронних органів, спрямованих на недопущення на території міста торгівлі продукцією негарантованої якості з рук у невстановлених місцях.

Враховуючи аналіз звернень громадян та результати моніторингу дотримання суб’єктами господарювання норм законодавства, основна робота спрямована на підвищення свідомості суб’єктів господарювання в питаннях дотримання ними прав і інтересів споживачів, а також на посилення пильності та обачності громадян — споживачів при виборі продукції (товарів, послуг).

Протягом 2018 року проведено 5 семінарів — нарад з суб’єктами господарювання з залученням представників Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області з питань практичного застосування законодавства про рекламу, антитютюнового законодавства, роздрібної торгівлі алкогольними напоями, дотримання законодавства при реалізації технічно складних побутових товарів, роботи інформаційно—консультаційної служби «гаряча лінія» тощо.

З метою попередження про потенційні ризики і небезпеку споживання, удосконалення інформації для споживачів про їх права, для надання доступної, об’єктивної, достовірної інформації, на виконання Плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів було створено відповідний розділ офіційного сайту Лисичанської міської ради (Защита прав потребителей) для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів. В цьому розділі розміщуються інформаційні матеріали для ознайомлення з основними вимогами законодавства про захист прав споживачів, правами громадян у цій сфері та механізмами їх реалізації.

Виконуючи державні обов’язки відділ і надалі буде всебічно захищати порушені права споживачів та відстоювати їх інтереси.

Відділ розвитку споживчого ринку управління економіки Лисичанської міської ради