08 липня 2014 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності за заявницьким принципом» від 13.05.2014 № 1258-VII. Державний реєстратор, після отримання реєстраційної картки на проведення державної реєстрацій припинення підприємницької діяльності фізичною особою за її рішенням, у разі відсутності підстав для залишення такої реєстраційної картки без розгляду, зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження цього документа внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем.
Процедура державної реєстрації припинення підприємницької діяльності не передбачає проведення перевірок та надання довідок контролюючими органами про відсутність заборгованості у таких платників.
У зв’язку з цим, насамперед хотілось би застерегти фізичних осіб-підприємців від необачливих кроків, які можливо припустити, якщо не задумуючись використовувати надані згаданим Законом можливості. Слід пам’ятати, що при призначенні (перерахунку) пенсії, а також при нарахуванні деяких інших видів соціальних допомог, територіальні органи Пенсійного фонду та інші фонди, використовують дані, які містяться в системі персоніфікованого обліку відомостей на персональних облікових картках застрахованих осіб. Інформація, яка міститься в системі персоніфікованого обліку поповнюється за рахунок встановлених форм звітних документів, які подаються страхувальниками (роботодавцями). Фізичні особи — підприємці особисто для себе, відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI, є страхувальниками. Неподання фізичною особою-підприємцем звітних документів до системи персоніфікованого обліку за період провадження ним підприємницької діяльності унеможливлює, в подальшому, при призначенні (перерахунку) пенсії врахувати інформацію щодо провадження ним підприємницької діяльності в повному об’ємі.
З огляду на вищевикладене, управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську наполегливо радить фізичним особам — підприємцям при знятті з обліку проводити звірку з територіальними органами Пенсійного фонду України (за місцем реєстрації) на предмет наявності та правильності всіх персональних даних Вашої облікової картки за весь період провадження підприємницької діяльності.
Пам’ятайте, після зняття з обліку Ви втрачаєте статус платника, а отже всі зміни, які пов’язані з помилками в персональній обліковій картці, в подальшому, необхідно буде проводити лише за рішенням суду, що завдасть Вам зайвого клопоту та хвилювань! Подбайте про себе і про своє майбутнє заздалегідь.
Начальник Управління Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області М.П.Кошелєва