Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2018 році

Аналіз звернень громадян
08.01.2019

Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли на адресу міських рад мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля у 2018 році, можна зробити наступні узагальнення.

Протягом 2018 року до органів місцевого самоврядування мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля надійшло 4611 звернень громадян із пропозиціями, заявами та скаргами, що на 2546, або на 55,2% більше, ніж за аналогічний період 2017 року (2065).

Із загальної кількості звернень надійшло поштою 3702, або 80% та 909, або 19,7% отримано на особистому прийомі громадян міським головою, секретарем міської ради та заступниками міського голови .

Від центральних органів влади надійшло 363 звернення, що на 257 (або на 70%) більше, ніж у 2017 (106), у т. ч. через:

У 2018р. надійшло72 повторних (у 2017-30) та166 колективних звернень, що на 62 менше ніж торік (228).

Основними питаннями, які були порушені у колективних зверненнях, є експлуатація і ремонт житлового фонду, високі тарифи на житлово-комунальні послуги та їх якість, покращення водо — та електропостачання, ремонт автодоріг, погашення заборгованості з заробітної плати тощо.

Протягом 2018року на сайті єдиної системи місцевих петицій зареєстровано 4 електронні петиції. Дві з них, за певних вимог, були відхилені, інші — оприлюднені на сайті, але не отримали необхідної кількості підписів і були розглянуті як письмові звернення.

Значна частина звернень громадян у 2018 році надійшла від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за соціальним станом: від пенсіонерів — 1898, або 41% від загальної кількості за цей період;

за категоріями авторів звернень, зокрема:

· від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп — 398 звернень, або 8,6%;

· від інвалідів, учасників війни та бойових дій — 80 звернень, або 1,7%;

· від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» — 107 звернень, або 2,3%;

· від ветеранів праці — 198 звернень, або 4,2%;

· від дітей війни — 163 звернення, або 3,5 %;

· від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи — 18 звернень, або 0,3 %.

Таким чином, протягом 2018 р. від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 964 звернення, що на 540 (або на 56%) більше, ніж аналогічного періоду 2017 року.

Така ситуація говорить про те, що соціальна напруга серед населення залишається високою, громадяни похилого віку прагнуть до нормальної життєдіяльності і тому змушені звертатись до органів влади.

Протягом 2018 року у зверненнях органів місцевого самоврядування громадянами було порушено 4750 питань.

Перше місце посідають питання у сфері комунального господарства 2206, або 47% від загальної кількості.

Це звернення з наступних питань: відновлення сталого енерго — та водопостачання, ремонт доріг, покрівель будинків, відновлення роботи ліфтів та ін.

Друге соціального захисту 1461, або 31,6% — оформлення субсидій, переоформлення пенсій, соціальних виплат, надання матеріальної допомоги.

Третє — з питань житлової політики 365 (або 8%). Дані звернення стосуються експлуатації та ремонту житла, а також поліпшення житлових умов .

Таким чином, можна зробити висновок про те, що в першу чергу, звернення мешканців міста стосувалися незадовільної роботи підприємств та установ житлово-комунального господарства.

Далі йдуть питання щодо транспорту та зв’язку (87), забезпечення законності та правопорядку(70), охорони здоров’я (94), освіти (94), праці та заробітної плати (31), сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури та спорту(6), аграрної політики і земельних відносин (49) .

З усієї кількості звернень, що надійшли у 2018р. 2020 (або 43,8%) вирішено позитивно (у 2017р.- 800), надані роз’яснення по 2495 (54%) зверненням (у 2017р.-1127), відхилено — 4 (у 2017р. — 43), відправлено за належністю — 42 (у 2017 р.-19).

З розглянутих позитивно звернень слід відзначити той факт, що близько 500 нужденним мешканцям міста за рахунок коштів міського бюджету була надана матеріальна допомога на лікування.

Вирішено найгострішу проблему у забезпеченні житлом дітей сиріт — за рахунок державного бюджету для них було придбано 21квартиру.

Найбільшу кількість роз’яснень надано з питань соціального захисту населення, виплати пенсій, трудових і житлових прав, цивільного, сімейного та земельного законодавства.

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008р. № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом поточного року керівництвом виконкому міськради проведено 129 особистих прийомів, у т. ч. — 3 виїзних, 3 зустрічі з головами вуличних комітетів, 3 засідання комісії з розгляду звернень громадян.

Лисичанська міська рада успішно та плідно співпрацює з державною установою «Луганський обласний контактний центр», який є складовою Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, а саме забезпечує прийом і надсилання звернень громадян, які надійшли на урядову «гарячу лінію» задля вирішення нагальних життєвих проблем або висловлення думок і пропозицій з питань, що турбують суспільство.

Через ДУ «Луганський обласний контактний центр» до Лисичанської міської ради надійшло 2654 звернення громадян, що на 674 (або на 25%) більше ніж у2017 році (1980).

Більшість питань, з якими зверталися громадяни на «Урядову гарячу лінію» стосувались комунального господарства (1542): утримання та експлуатації житлового фонду (ремонту покрівель, ліфтів), ремонту доріг,вилов безпритульних тварин, підвищення тарифів на комунальні послуги, відновлення електропостачання. В літній період у зв’язку зі складною ситуацією з водопостачання жителів південної частини міста (мікрорайонів заводу ГТВ) та м. Привілля надходили масові звернення стосовно відсутності водопостачання.

Також чисельні звернення громадян надходили з питань соціального захисту населення (787). Найчастіше люди висловлювали невдоволення затримками при оформленні субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. І якщо в минулому році заявники переважно потребували консультацій та роз’яснень щодо нового порядку отримання субсидії, то у 2018 році зміст звернень стосується реального отримання цієї соціальної допомоги.

Заявники також зверталися з питаннями щодо правильності нарахування, невиплати та затримки виплати соціальної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, по інвалідності тощо.

Особливо гостро відчуваються проблеми тимчасово переміщених осіб, які у зв’язку зі змінами в соціальному законодавстві щодо оформлення та переоформлення довідок ТПО, виплат компенсації за комунальні послуги, пенсій, інших соціальних виплат виявилися фактично заручниками ситуації.

У травні, зокрема, люди скаржились на неузгодженість дій (внаслідок правової колізії) між ПФУ та ДМС щодо печатки міграційної служби у довідці ТПО, у серпні-вересні — на проблему затримки проведення працівниками територіальних управлінь праці та соціального захисту населення перевірок місця проживання вимушених переселенців для відновлення виплат. Така ситуація призвела до затримки або відмови у виплаті внутрішньо переміщеним особам всіх видів державної допомоги та пенсії i спричинила невдоволення громадян.

Слід відзначити, що паралельно із прийманням та опрацюванням звернень, які надходять до «Урядової „гарячої лінії“, Лисичанська міська рада адмініструє міську » гарячу телефонну лінію" та «гарячу лінію» Луганської обласної державної адміністрації, а також забезпечує оперативний зворотний зв’язок з громадянами, координує всі служби, що займаються цією роботою.

На виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» в Лисичанській міській раді організовано прийом громадян, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції міської ради та її виконавчих органів.

На оновленій сторінці підрозділу «Звернення громадян» офіційного сайту міської Лисичанської ради розміщені: інформація про те, як надіслати електронне звернення, що таке електронні петиції та як їх підписувати, графіки особистих та виїзних прийомів, нормативно — правова база, щотижня розміщуються інформаційно — аналітичні довідки про характер та результати розгляду звернень громадян.

Зі сторінок міської газети «Новий путь» мешканці міста постійно отримують роз’яснення з найбільш актуальних питань, що їх хвилюють. Узагальнені відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян оприлюднюються на сайті міськради, заслуховуються під час апаратних нарад керівників підприємств та установ міста.

Робота зі зверненнями громадян продовжує залишаться пріоритетним напрямком у діяльності міських рад мм. Лисичанська, Новодружеська та Привілля.

Відділ по роботі з листами та зверненнями громадян Лисичанської міської ради