Про роботу зі зверненнями громадян у Лисичанській міській військовій адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області у 2022 році

Аналіз звернень громадян
16.02.2023

Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли до Лисичанської міської громади у 2022 році, можна зробити наступні узагальнення.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації територія Лисичанської міської територіальної громади на теперішні час є тимчасово окупованою.

Відомості щодо звернень громадян за період з 01.01.2022 по 11.06.2022 залишилися у адміністративній будівлі за адресою: вул. ім. М. Грушевського, 7, м. Лисичанська.

За період з 12.06.2022 до Лисичанської міської військової адміністрації надійшло 369 звернень громадян із пропозиціями, заявами та скаргами.

Із загальної кількості звернень поштою, у тому числі електронною, надійшло 369 звернень.

Основними питаннями, які були порушені у зверненнях, є: забезпечення гуманітарною допомогою, встановлення та підтвердження факту знищення рухомого та нерухомого майна, виплата одноразової матеріальної допомоги, отримання копій підтверджуючих документів, надання допомоги у працевлаштуванні ВПО, питання нарахування та виплати субсидій, тощо.

Значна частина звернень отримана від ВПО, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

Високий відсоток звернень громадян від найменш соціально захищених категорій громадян свідчить про те, що військові дії ще більш загострили соціальна напругу серед населення.

На всі звернення надано роз'яснення відповідно но чинного законодавства. Всі звернення, що надходять до військової адміністрації, розглядаються особисто начальником адміністрації.

Робота із зверненнями громадян спрямована на забезпечення якісного i своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до чинного законодавства. Питання роботи з пропозиціями, заявами та скаргами громадян знаходяться на постійному контролі керівництва військової адміністрації.

Основні питання, що були порушені у зверненнях:

Забезпечення гуманітарною допомогою.

Звернення громадян щодо надання допомоги у забезпеченні гуманітарною допомогою пов’язані з військовою агресією російської федерації та тимчасовою окупацією території Лисичанської міської територіальної громади та, як наслідок, вимушеною евакуацією мешканців громади на підконтрольні Україні території із послідуючим отриманням статусу ВПО.

Встановлення та підтвердження факту знищення рухомого та нерухомого майна.

Внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією російської федерації, гостро стоїть питання обстеження об’єктів, пошкоджених внаслідок військових дій. Мешканців громади, передусім, хвилюють питання, як після деокупації території буде здійснюватися обстеження рухомого і нерухомого майна, який орган уповноважений на виконання, чи затверджена форма акту, як визначається ступінь пошкодження, тощо. ЦНАП Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації здійснює реєстрацію повідомлень про пошкоджене або зруйноване власне нерухоме майно внаслідок військової агресії.

Виплата одноразової матеріальної допомоги.

У зв’язку з вимушеною евакуацією з тимчасово окупованих територій, мешканці Лисичанської міської громади опинилися в скрутних матеріальних умовах. Програмою соціального захисту населення Лисичанської міської територіальної громади на 2022-2023 роки встановленні додаткові гарантії фінансової та соціальної підтримки мешканців громади за рахунок коштів місцевого бюджету.

Отримання копій підтверджуючих документів.

Мешканці громади евакуйовувалися в період активних бойових дій, і як наслідок, в частини громадян відсутні документи що підтверджують особу, свідоцтво про народження дітей, правовстановлюючі документи на майно.

Надання допомоги у працевлаштуванні ВПО.

З метою надання допомоги внутрішньо переміщеним особам громади у працевлаштуванні, Гуманітарним штабом Лисичанської міської військової адміністрації організовано консультації з питань зайнятості з Луганською обласною службою зайнятості.

Питання нарахування та виплати субсидій.

У зв’язку з тим, що управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації не здійснює своїх повноважень через тимчасову окупацію міста Лисичанськ та активні бойові дії, нарахування житлових субсидій здійснюється централізовано за спеціальним механізмом відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215, яким передбачено, що Мінсоцполітики нараховує виплати на підставі наявної про отримувача інформації в централізованій базі даних та перераховує кошти АТ «Ощадбанк», який в свою чергу перераховує кошти одержувачу.

Для одержувачів, які отримували виплати через відділення організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання здійснюється грошовий переказ через міжнародну платіжну систему «MY TRANSFER» (далі – «MY TRANSFER»).

Виплата грошових переказів «MY TRANSFER» здійснюється у відділеннях АТ «Ощадбанк» за зверненням отримувача виплати. Якщо протягом 30 календарних днів з дати зарахування переказів АТ «Ощадбанк» одержувач житлової субсидії не звернувся за отриманням грошового переказу, відповідні кошти повертаються АТ «Ощадбанк» Міністерству соціальної політики.

Кошти, повернуті АТ «Ощадбанк» Міністерству соціальної політики у зв’язку з неотриманням грошових переказів одержувачами, спрямовуються АТ КБ «ПриватБанк» для зарахування їх на банківські рахунки одержувачів, відкриті в цьому банку. Якщо в одержувача немає відкритого рахунка в АТ КБ «ПриватБанк», кошти виплачуються одержувачам після укладення ними договору про відкриття банківського рахунка з банком шляхом їх зарахування на такий рахунок. Не зараховані одержувачам протягом 30 календарних днів з дати надходження на рахунок АТ КБ «ПриватБанк» кошти повертаються АТ КБ «ПриватБанк» Мінсоцполітики.

Слід зазначити, що невиплачені кошти житлових субсидій, які повернуті до Мінсоцполітики, будуть донараховані отримувачам в наступні періоди виплати.

Внесення інформації та втручання до інформації, накопиченої в базах даних програмних комплексів районного рівня з центрального рівня технологічно неможливо.

Звернення громадян за 2022 рік опрацьовані з дотриманням визначених термінів опрацювання, порушень термінів розгляду звернень не припущено.

Постійно вживаються заходи щодо оперативного реагування та надання обґрунтованих повних відповідей та роз’яснень з посиланням на нормативно-правові документи, повідомляється про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушених питань, надаються посилання на офіційні вебсайти центральних органів влади, неурядових організацій, де можна знайти актуальну корисну інформацію.

Робота зі зверненнями громадян продовжує залишаться пріоритетним напрямком у діяльності військової адміністрації, постійно приділяється велика увага відповідальних працівників, які безпосередньо розглядають звернення, налаштовують на практичне вирішення всіх проблем.