Про роботу відділів управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради за І півріччя 2017 року

Про роботу структурних підрозділів
13.09.2017

Відділ праці

Відповідно до делегованих повноважень в сфері соціального захисту та Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2013 р. № 115, проведена повідомна реєстрація 30 колективних договорів між керівництвом підприємств, установ, організацій усіх форм власності та професійними спілками (трудовими колективами) і 37 змін та доповнень до них.

Протягом звітного періоду забезпечувалось здійснення моніторингу стану погашення заборгованості із виплати заробітної плати суб’єктами господарювання міста всіх форм власності та стану економічної активності. Так, за статистичними даними загальна сума заборгованості з виплати заробітної плати по м. Лисичанськ на 01.07.2017 р. становила 72004,0 тис. грн., в тому числі по підприємствах за видами економічної активності:

- економічно активних – 67197,5 тис. грн. або 93,3 %;

- банкрутах – 3187,3 тис. грн. або 4,5 %;

- економічно неактивних – 1619,2 тис. грн. або 2,2 %.

Борг із виплати заробітної плати в установах та організаціях, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету, відсутній.

На виконання Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період за 2014-2015 роки, затвердженого постановою КМУ від 04.03.2015 року № 105, управлінням праці та соціального захисту населення протягом І півріччя 2017 року 20ти підприємствам міста перераховані бюджетні кошти на загальну суму 281132,32 грн. на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку 55 працівникам, які працювали на цих підприємствах на час призову у 2015 році.

Матеріальна допомога військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби (постанова КМУ від 8 квітня 2015 року № 185) протягом І півріччя 2017 року профінансована управлінням на загальну суму 38298,72 грн. 11 громадянам.

Вищезазначені компенсація та матеріальна допомога виплачуються за рахунок бюджетних коштів, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік».

Спеціалістами з питань нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) і виплати пенсій органами Пенсійного фонду України перевірено:

— 482 новопризначених пенсійних справ і особових рахунків УПФУ в м Лисичанську;

— 586 пенсійних справи, за якими проведені перерахунки пенсій УПФУ в м. Лисичанську;

— 812 особових рахунків, за якими припинено виплату пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера або виїздом на інше місце проживання;

— 9 особових рахунків, за якими проведено утримання з пенсії.

Відповідно до вимог Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» в установленому порядку за встановленням пенсії за особливі заслуги звернулося 2 громадян, яким за клопотанням міського голови та відповідно до наданих в робочу групу з розгляду питань щодо встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при Луганській обласній державній адміністрації, розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації встановлено пенсії за особливі заслуги.

Відділом здійснюється робота щодо підготовки зведеної інформації про стан виконання міської програми зайнятості населення, також з організації проведення засідань:

— міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, а також з питань реалізації заходів, спрямованих на легалізацію найманої праці. Проведено 4 засідання комісії із запрошенням керівників 34 підприємств-юридичних осіб, з питань порядку денного заслухано 9 звітів суб’єктів господарської діяльності;

— міської ради з питань безпечної життєдіяльності населення (далі рада БЖН). Проведено 2 засідання, під час яких розглянуті питання відповідно до Плану роботи та прийняті відповідні рішення.

Протягом 1 півріччя 2017 року на обліку в Лисичанському міському центрі зайнятості перебувало 2352 особи, з них 1735 осіб, які мали статус безробітного. Лисичанським міським центром зайнятості працевлаштовано 557 осіб з числа перебуваючих на обліку. Кількість працевлаштованих осіб з числа зареєстрованих безробітних – 233 особи. Проходило професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації 97 зареєстрованих безробітних.

Однією із дієвих форм матеріальної підтримки безробітних є організація громадських та інших робіт тимчасового характеру. Громадські роботи організовано на 5-ти комунальних підприємствах міста (КП ЛМР «Електроавтотранс», ЛКАТП 032806, КП «Лисичанський шляхрембуд», КП «Лисичанська ритуальна служба», КП «ЛЖЕК № 1»), на організацію яких з місцевого бюджету на 2017 рік виділено 523,7 тис. грн., до роботи залучено 89 безробітних.

Відповідно до Методики моніторингу створення нових робочих місць, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 23.09.2013 р. № 611, протягом І півріччя 2017 року чисельність прийнятих на роботу на створені нові робочі місця склала 558 осіб, в тому числі: у юридичних осіб – 53, у фізичних осіб – 505.

Спеціаліст відділу, згідно з вимогами Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 30.11.2011 р. № 1232, брав участь у роботі комісії із спеціального розслідування нещасного випадку, що стався на одному із підприємств міста.

Протягом звітного періоду в межах компетенції розглянуто 14 письмових звернень громадян, в тому числі з питань пенсійного законодавства – 9. З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо стану виконання завдань покладених на Управління, реалізації законодавчих та нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення відділом праці підготовлено 16 інформаційних матеріалів для висвітлення в міських засобах масової інформації.

Відділ державних соціальних інспекторів

Впродовж І півріччя 2017 року державними соціальними інспекторами було здійснено:

— 2069 обстежень матеріально-побутових умов проживання громадян, з метою визначення права для призначення соціальних допомог;

— 4498 перевірок достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи для призначення їм соціальних виплат;

— 158 вибіркових перевірок за якістю надання соціальних послуг фізичними особами, які отримують щомісячні компенсаційні виплати;

3146 громадян звернулися на прийом до відділу державних соціальних інспекторів.

З метою контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, разом із іншими спеціалістами управління, було проведено 4526 перевірок достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.

Відділ персоніфікованого обліку.

Відділ персоніфікованого обліку контролює надання пільг особам, які мають на це право згідно із Законами України, координує роботу підприємств і організацій у цих питаннях. Займається наповненням Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, створенням архівної бази особових справ пільговиків, виплатою грошових компенсацій пільговикам на придбання твердого палива та скрапленого газу, підготовкою списків і виплатою одноразової грошової допомоги ветеранам війни до Дня Перемоги, здійснює облік студентів (курсантів) вищих навчальних закладів та перераховує кошти з державного бюджету вищим навчальним закладам на виплату соціальних стипендій, здійснює реєстрацію внутрішньо переміщених осіб, нарахування та виплату внутрішньо переміщеним особам грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Фахівці відділу взаємодіють з підприємствами та організаціями, що надають житлово-комунальні послуги, послуги зв'язку та з особами, які мають право на пільги.

Станом на 01.07.2017 на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги знаходяться 35104 пільговиків, в т. ч.: 269 інвалідів війни; 1041 учасник бойових дій; 1387 учасників війни; 348 членів сім'ї померлого ветерана війни; 8909 дітей війни; 10399 ветеранів праці; 634 потерпілих від аварії на ЧАЕС; 151 ветеран військової служби; 2794 інвалідів загального захворювання; 340 багатодітних сімей; 44 інших категорій.

• Відшкодування витрат підприємствам

В І півріччі 2017 року з 18 підприємствами і організаціями укладено договори на відшкодування витрат за надані громадянам пільги на житлово-комунальні послуги та послуги зв'язку.

За рахунок коштів державного бюджету підприємствам відшкодовано 6 млн. 388,3 тис. грн.

• Пільги на тверде паливо та скраплений балонний газ

Особи, які проживають в будинках з пічним опаленням, отримують в УПСЗН пільги на придбання твердого палива та скрапленого балонного газу, за рахунок коштів держбюджету.

Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату даних пільг у грошовому виразі з розрахунку затвердженої норми — 1 тонна та 1 балон на домогосподарство на рік.

У 2017 році ціна 1 тонни твердого палива — 2162,00 грн.,

1 балона газу — 216,20 грн.

В І півріччі 2017 року за цією пільгою звернулися 46 осіб, яким нараховано 69,1 тис. грн. з них: 41 ветеран війни, 5 багатодітним сім'ям.

• Щорічна одноразова грошова допомога ветеранам війни до 9 травня

Відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», за рахунок коштів держбюджету УПСЗН здійснює виплату ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань щорічної одноразової грошової допомоги до Дня Перемоги. Відділом персоніфікованого обліку проводиться значна робота по забезпеченню стабільної та своєчасної її виплати до 5 травня всім ветеранам війни.

В І півріччі 2017 року одноразова грошова допомога до Дня Перемоги виплачена 3068 ветеранам війни на загальну суму 3,2 млн. грн.

• Робота з внутрішньо переміщеними особами

Згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» відділ персоніфікованого обліку з жовтня 2014 року здійснює реєстрацію осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції.

Станом на 01.07.2017 на обліку в УПСЗН зареєстровано 22731 внутрішньо переміщені особи, з них 2029 дітей, 263 інваліда, 16025 пенсіонера, 3569 осіб працездатного віку.

Згідно з ПКМУ № 505 від 01.10.2015 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» відділ персоніфікованого обліку здійснює прийом громадян з питання надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, здійснює її призначення та виплату. Виплата даної допомоги здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

В І півріччі 2017 року ця допомога виплачена 1097 сім'ям на загальну суму 7 млн. 629,37 тис. грн.

• Соціальні гарантії за рахунок коштів місцевого бюджету

Щороку міська рада знаходить можливість надання додаткових до встановлених законодавством соціальних гарантій деяким категоріям населення. Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату пільг за рахунок коштів місцевого бюджету, а також координує роботу підприємств у цьому напрямку.

1) В І півріччі 2017 року 24 інваліди війни та учасника бойових дій, які мають пічне опалення, забезпечені додатковою пільгою на придбання додатково 1 тонни твердого палива та 1 балону скрапленого газу на побутові потреби на загальну суму 44,7 тис. грн.

2) 54 інваліда по зору Лисичанської організації УТОС отримують пільгу на абонплату за користування стаціонарним телефоном. В І півріччі 2017 року дана пільга надана на суму 10,5 тис. грн.

3) Надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг 17 Почесним громадянам міста. В І півріччі 2017 року сума наданих їм пільг склала 72,9 тис. грн.

4) З 2014 року 3 сім'ям загиблих воїнів-інтернаціоналістів надається 50% знижка на оплату житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку за рахунок коштів міського бюджету. В І півріччі 2017 року сума наданих їм пільг становила 13,7 тис. грн.

Пільги, що надаються за рахунок коштів місцевого бюджету, фінансуються своєчасно та в повному обсязі.

• Виплата соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів

З 01 січня 2017 року відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, затвердженого ПКМУ від 28.12.2016 № 1045, УПСЗН здійснює облік студентів, які мають право на соціальні стипендії, та перераховує кошти з державного бюджету вищим навчальним закладам на виплату такої стипендії.

За І півріччя 2017 року на підставі списків студентів, яким призначена соціальна стипендія, трьом вищім навчальним закладам перераховані кошти державного бюджету в сумі 1 млн. 246,1 тис. грн.

Відділ автоматизованої обробки інформації

Відділ автоматизованої обробки інформації (далі АОІ) забезпечує працездатність комп’ютерної техніки і систем які здійснюють облік пільг та допомог, що виплачуються державою громадянам.

Відділ обслуговує 78 комп’ютерів, 51 принтерів лазерних і матричних, 25 термінальних станцій, 3 сервери, мережеве обладнання.

Відділ супроводжує 3 основні програми, які розроблені за замовленням Мінсоцполітики: «Житлові субсидії», «ЄДАРП», «АСОПД», а також програми, необхідні для роботи відділів управління, а саме: для відділу бухгалтерського обліку та звітності — «Гривня», «Мережа», «Медок», відділу праці — «Монітор», для відділу з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці — ЦБІ (центральна база інвалідів) Лисичанського територіального центру соціального обслуговування — «АСД», відділу організаційно-кадрової та юридичної роботи «Картка».». Крім того, у 2016 році Мінсоцполітикою було розроблено єдину базу внутрішньо переміщених осіб. На рівні УПСЗН базу супроводжує відділ АОІ.

Програмний комплекс «Житлові субсидії»» призначений для обліку громадян, які звернулися за призначенням житлової субсидії, призначення субсидій, обміну з підприємствами, які надають комунальні послуги населенню. У 2017 році управлінням здійснюється електронний обмін з 10 підприємствами міста, а саме: ЖЕК №№ 1, 3, 5, 6, 8, КП «Лисичанськтепломережа», ЛКСП «Лисичанскводоканал», Лисичанським РЕЗ, ЛУЭГХ, КАТП 032806. На виконання постанови КМУ від 21.10.1995 № 848 (із змінами) був налагоджений електронний обмін інформацією з державною фіскальною службою, і, як наслідок, з’явилася можливість призначати житлову субсидію без довідки про доходи громадян.

Крім того, у 2017 році, у зв’язку зі зміною законодавства і низки тарифів були проведені масові перерахунки субсидій, що дозволило всім, хто користувався житловою субсидією, отримувати її з урахуванням змін, не звертаючись до УПСЗН.

З серпня 2017 року проводиться низка заходів для підготовки автоматичного нарахування житлових субсидій на опалювальний період.

«ЄДАРП» — єдина державна автоматизована інформаційно-аналітична система обліку громадян, які мають право на пільги. В базі ведеться облік всіх громадян пільгових категорій. У 2017 році обсяг бази складає 40,6 тис. чоловік. У даному програмному комплексі також налагоджено електронний обмін з підприємствами міста, що є однією з переваг.

«АСОПД» — автоматизована система обробки пенсійної документації. В базі ведеться облік одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги.

Відділ автоматизованої обробки інформації проводить щоденні регламентні роботи, які дозволяють програмним комплексам працювати стабільно і без збоїв, а саме:

— щоденне адміністрування, обслуговування сервера та робочих станцій (конфігурування, резервне копіювання, актуалізація баз та ПТК, установка клієнтів);

— консультації та підтримка користувачів з прикладного, системного та спеціалізованого ПО;

— формування звітів по запитах відділів, ПФ, терцентру;

— синхронізація баз з даними Пенсійного фонду;

— установка програмних розсилок, оновлення та інше;

Протягом 2017 року було проведено низку заходів по налаштуванню комплексної системи захисту інформації управління.

Начальник управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради О.А. Єздакова