Штучне стримування перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги в минулі роки - одна з основних причин їх підвищення

Луганська ОДА інформує
28.04.2015

Про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги розповіла на традиційному брифінгу для журналістів заступник директора Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Луганської облдержадміністрації Людмила Діденко.

Вона підкреслила, що протягом минулих років перегляд тарифів штучно стримувався. У результаті тарифи не покривали фактичну собівартість, що призвело до мільйонних збитків підприємств галузі Луганської області . Так, на початок 2015 року збитки становлять 71 млн грн, а заборгованість із виплати заробітної плати збільшилася на 2 млн грн. (на територіях, контрольованих Україною). Це безпосередньо відбилося на якості наданих послуг: вони суттєво погіршилися.

Робота підприємств галузі напряму залежить від цінової політики в паливно-енергетичному комплексі. У 2015 році відбулося суттєве підвищення тарифів на газ і електроенергію, і не тільки для населення, але й для підприємств ЖКГ. Так, ціна на природний газ для підприємств комунальної теплоенергетики (у частині надання послуг населенню) збільшилася в 2,5 рази (була 1309,2 грн, стала 2994,3 грн за тис. м3). У зв’язку із цим виникла гостра необхідність перегляду тарифів на централізоване опалення та гаряче водопостачання, адже в структурі собівартості цих послуг природний газ становить близько 60 %.

Аналогічна ситуація склалася з підприємствами водопостачання та водовідведення області, де в структурі тарифу електроенергія становить близько 40 %.

Департаментом розраховано, що при підвищенні тарифів на централізоване опалення, гаряче водопостачання, природний газ і електроенергію вартість утримання квартир у середньому по області зростає на 58 %.

Тому сьогодні, як ніколи постало питання раціонального використання житлово-комунальних послуг у побуті. Мінрегіон України разом із відповідними структурами на місцях розробляє програму щодо 100 % забезпечення населення квартирними приладами обліку води, газу, а при можливості й теплової енергії. У цьому разі вартість утримання квартир буде менше, ніж вартість, розрахована на основі норм споживання послуг.

Стосовно рівня оплати населенням житлово-комунальних послуг Людмила Діденко зауважила, що станом на 1 квітня 2015 року він становить 79,1 %, а заборгованість — 226 млн грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року це істотно нижче.

Позиція Мінрегіону України з оплати послуг полягає в тому, що споживачі повинні оплачувати послуги в повному обсязі за економічно обґрунтованими тарифами, а хто не може платити — про нього повинна подбати держава.

Дотування всіх верств населення шляхом застосування збиткових тарифів, а також відшкодування тарифної різниці є не виправданим і несправедливим.

В умовах підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги Урядом було прийнято постанову від 28 лютого 2015 року № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій», якою значно спрощується процедура надання субсидій.

«Громадянам запропонований простий і зрозумілий механізм отримання субсидій, який полегшить тягар підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та дасть позитивні результати», — підсумувала заступник директора Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Луганської облдержадміністрації Людмила Діденко.

Департамент масових комунікацій Луганської обласної військово-цивільної адміністрації